کد خبر 899806
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
محمد حسین فرهنگی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ظاهر و باطن FATF خیلی متفاوت است و این پیمان باعث نفوذ و تسلط بیگانگان به سیاست های بانکی ما می شود.

به گزارش مشرق، محمد حسین فرهنگی ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص FATF ابراز داشت: در ظاهر FATF باعث مبارزه با پولشویی و عدم حمایت از تروریسم است ولی در باطن باعث تسلط مالی کشورهای بیگانه در امور اقتصادی و بانکی کشورمان می شود.

وی با تاکید بر اینکه فردا بحث FATF درمجلس بررسی می شود، ادامه داد: FATF اثرات منفی به دنبال دارد و باید در این خصوص بادقت نظر بیشتری عمل کرده و هوشیار باشیم.

بیشتر بخوانید:

چرا مجلس باید بررسی لایحه الحاق ایران به CFT را مسکوت بگذارد

اولین خطر FATF که دولت درحال اجرای آن است

فرهنگی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات FATF مبارزه مالی با تروریسم است، گفت: آنها حزب ‌الله لبنان، فلسطین، مبارزان علیه داعش در سوریه را  تروریست اعلام می کنند که ما این موضوعات را قبول نداریم.

وی ادامه داد: مبارزه با پولشویی یکی دیگر از موضوعات این پیمان مالی است که ما نیز آن را قبول داریم ولی بدون شک این پیمان باعث تسلط بیگانگان و دشمنان بر سیاست های مالی ما می شود.

وی همچنین گفت: FATF سلطه بیگانگان را بر نظام بانکی ایران تحمیل می ‌کند و برنامه‌ FATF در موازات برجام است و زیر بار زور نمی ‌رویم. آمریکا خودش در برجام بدعهدی کرد و خارج شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    8 2
    خدا از تو راضی باشد دلاور آذربایجان!
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    چه خوب بود حداقل یک دلیل از خطرناک بودن FATF برای منافع ملی و مردم ایران بجز عدم امکان کمک به حزب الله لبنان نام برده می‌شد. چون لبنان با عضویت در FATF مشکل خودش را حل کرده است!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    آفرین به این نماینده با غیرت. معلومه که دشمن نمیاد ظاهر و باطن پیشکشی های خودشو یکی کنه. در برجام هم ظاهرش رو بزک کردن ولی باطنش بدبختی مردم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس