ابوبکر البغدادی

یک فرمانده عراقی گفته پسر کوچک «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش در یک حمله هوایی روسیه کشته شده است.

به گزارش مشرق، یک فرمانده عراقی گفته پسر کوچک «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش در یک حمله هوایی روسیه کشته شده است. 

دیلی‌میل به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد پسر البغدادی در یکی از حملات هوایی روسیه که در یکی از روستاهای سوریه علیه «مخفی‌گاه تروریست‌ها» انجام شده کشته شده است. حمله مورد نظر، روز ۲۲ سپتامبر انجام شده است. 

چند ماه پیش هم گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود یکی از پنج فرزند البغدادی هنگام انجام عملیات انتحاری علیه ارتش سوریه در مرکز این کشور کشته شده است. 

ادعای کشته شدن یکی دیگر از فرزندان سرکرده داعش را «جابر المعموری»، از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با «عراق‌نیوز» مطرح کرده است.

المعموری گفت: «اطلاعات خاصی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه کوچک‌ترین پسر ابوبکر البغدادی در حمله هوایی که روسیه علیه مخفی‌گاه تروریست‌ها در یک روستای سوریه انجام داد، کشته شده است.»

المعموری اشاره‌ای به نام پسر البغدادی یا سن او نکرده است. 

تیرماه سال جاری داعش ادعا کرده بود «حُذَیفَة البدری» «پسر» سرکرده داعش در عملیاتی نظامی علیه نیروهای ارتش سوریه و نیروهای روس در استان حمص کشته شد.

خبر مرگ فرزندان البغدادی در حالی منتشر می‌شود که پیش از این گزارش‌های متناقضی از سرنوشت خود سرکرده داعش مخابره شده بود. پیشتر یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که در دام نیروهای امنیتی عراق افتاده بود، اعتراف کرد که البغدادی زنده است و به طور مداوم دیدارهایی با او داشته است.

سرکرده داعش در تابستان سال ۲۰۱۴ از منبر مسجد تاریخی شهر موصل، معروف به مسجد جامع نوری، خلافت خودخوانده را اعلام کرد. پس از چهار سال مبارزه نیروهای مردمی و ارتش عراق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور چند ماه پیش اعلام کرد که داعش شکست خورده و تمام مناطق تحت تصرف خود را از دست داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس