بازار ارز دلار فردوسی

همزمان با ریزش قیمت ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردمی به این بازار، خرید و فروش دلارهای تقلبی نیز شدت گرفته است.

به گزارش مشرق، کاهش قیمت در بازار ارز موجب شده تا این روزها جمع زیادی دارندگان ارزهای خارجی، در شهرهای مختلف کشور و به خصوص تهران راهی مراکز خرید و فروش ارز شوند.

در هیاهویی که بسیاری به دنبال فروش ارز خود هستند تا کمتر ضرر کنند عده ای هم راهی بازار ارز می شوند تا پس انداز خود را به دلار و سایر ارزها تبدیل کنند. در اصل اینکه اقدام به خرید ارز در این روزها به صلاح است یا خیر، کارشناسان اقتصادی هشدار داده اند که خرید در قیمت های هیجانی به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ ارز باسپرده های بانکی چه کرد؟

ولی نکته مهمی که این روزها در بازار ارز مشهود است، فروش دلارهای تقلبی به برخی افراد تازه وارد در بازار است؛ این روزها برخی از دلال ها با اعلام قیمت های کمتر از نرخ بازار، سعی در گمراه کردند گروهی از مردم دارند که سررشته ای در این بازار ندارند و فقط می خواهند دلار بخرند!

مشاهده عینی از بازار ارز حکایت از آن داشت که برخی از دلال ها هرچند قیمت فروش ارز شان کمتر از سایر دلال های خیابان فردوسی است ولی اندکی تأمل در دلارهای فروشی شان نشان میدهد که این افراد می خواهند با دلارهای تقلبی سر مردم ناآشنا به بازار ارز، کلاه بگذارند.

به مردم توصیه می کنیم که حتماً هنگام معامله ارزی نسبت به اسکناس دریافتی از سوی دلال ها حساس باشند و در صورت عدم تشخیص جعل از اصل، از افراد مطلع کمک بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سروش IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    1 0
    چیزی که الان کمتر مورد توجه قرار می گیرد پنجاه تومنی های تقلبی خودمونه! که منشاء خارجی دارن و احتمالا توی امارات با تکنولوژی بالا دارند چاپ میشوند، اما قابلیت کشف دارند، ولی نه برای مردم عادی.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      0 0
      از کردستان عراق به صورت قاچاق و فله ای میاد. با قیمتی ناچیز تو مرز معامله میشه.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    6 3
    طرف رفته چند هزار دلار خریده تو کشوی خونه اش احتکار کرده که مثلا سود سرشار ببره . حالا که اینجور با کله سقوط کرده خیلی هاشون آوردن بفروشن تازه مشخص شده تقلبیه و یکمشت کاغذ رنگی پرینت شده قالبش کردن . آدم طماع و وطن فروش که میخواد با تورم شدید و ضربه به اقتصاد کشورش سود بادآورده و حروم تو قمار ارز و سکه بدست بیاره هر بلایی سرش بیاد حقشه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    4 3
    به امید رسوایی دنیاطلبان بی وجدان که ذره ای به فکر وطن خود نیستند میگن پولها رو می بریدتوی سوریه و لبنان ولی خودشون بالاترین خیانتها رو به وطنشون می کنن و گرانی رو ایجاد می کن.
  • DE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    3 3
    دلار واقعي خودش تقلبي است و هيچ پشتوانه اي ندارد و ارزشش ارزش همان كاغذي است كه چاپ شده پس فرقي بين دلار هاي قلابي امريكا و اين دلارها وجود ندارد هر دو فقط كاغذ هستند ،
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    3 0
    گرفتن اینا کار سه سوته سخت نیست که
  • کاظم IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    4 1
    یکی از راه های فراری دادن مردم از دلار خریدن و عامل گران شدن مایحتاج مردم بیچاره ، به نظر من پخش دلار های تقلبی در اوج بخر بخر های دلار است. و دیگه مردم عادی برای خرید بی سبب دلار حجوم نمی برن. لطفا این راه کار را به گوش دولت مردان برسانید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس