کد خبر 898598
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
دلار ضعیف

یک مقام آگاه بانکی با بیان اینکه علت ریزش قیمت ارز در بازار به دلیل مداخله بانک مرکزی است، گفت: امیدواریم این روند تا خالی شدن کامل حباب انتظارات ادامه یابد.

به گزارش مشرق، یک مقام آگاه نظام بانکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درخصوص اینکه ریزش قیمت ارز در بازار به دلیل استقبال از مداخله بانک مرکزی و همچنین توصیه کارشناسان اقتصادی برای استفاده از ابزارهای کنترلی بوده است یا اتفاق دیگری رخ داده است اظهار داشت: براساس آخرین جزئیات روند کاهشی قیمت ارز در بازار به دلیل مداخله بانک مرکزی بوده که از روز گذشته آغاز شده و این روند ادامه خواهد یافت. 

بیشتر بخوانید

چرا دلار ارزان می‌شود؟+ فیلم

وی تصریح کرد: امیدواریم مداخله‌ بانک مرکزی ادامه یابد تا حباب و انتظارات ایجاد شده برای تقاضای ارز و تبدیل دارایی‌ها کاهش پیدا کند. 

این مقام آگاه بانکی در پاسخ به این سوال که در بازار شایعه شده که برخی نهادها برای جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت دلار را روانه بازار کرده‌اند و ریزش قیمت به این دلیل است، با رد این موضوع گفت:‌ این بحث صحت ندارد و به دلیل رویکرد جدید بانک مرکزی و استفاده این بانک از ابزارهای مختلف روند ارز نزولی شده است.

روز گذشته قیمت دلار از حدود ۱۷ هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان کاهش یافته است و عده‌ای نیز قیمت‌های پایین‌تر را مطرح کرده‌اند. از بازار صرافان خبر می‌رسد که خرید و فروش متوقف شده و در موارد اندک دلار آن هم با قیمت پایین خریداری می شود و صرافان دلار نمی‌فروشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهار IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 1
    بی خود به بانک مرکزی نسبت ندید اگر کاری بود پیش از این غلطی کرده بود و کشور را در سراشیبی سقوط قرار نمیداد
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 0
    بانک مرکزی که مدت طولانی نوسان ارزی عکس العمل موثری نداشت، حالا با وعده خرید ارز از مردم آیا مانع از کاهش قیمت ارز برای بازگشت قیمت آن به نرخ معقول نمی شود؟؟ همین مردم اگر هم متضرر شدند، یک ملت را بهروز سیاه کشاندند!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    1 0
    ملتی که عقل نداشته باشه محکوم به مرگه دلاراتون فروش میره گرون خریدی ارزون میفروشی
  • جهانی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 0
    اون کسی که دلار 16 تومانی میخره به امید اینکه 25 تومان بفروشه آیا فکر اینو کرده که همزمان 100 قلم جنس دیگه که مایحتاج روزمره هست رو باید به همون نسبت دلار،گرون تر بخره؟؟ خود همین کار باعث گرونی میشه،بابا دلار نخرید داداش دلار یک قلم کالا هست.. ولی با این کارت 100 قلم کالای دیگه رو گرون تر داری میخری؟ کدوم عقل سلیم میگه این سوده... هان؟؟ دوست عزیز تو ماشین نمیخری؟ خونه نمیخری؟ چیزای دیگه نمیخری؟ دوست ایرانی من ، نکن اینکارو با اینکار خودمونو بدبخت نکنیم، پولتون رو ببرید توی بورس تا چرخ اشتغال و صنعت بچرخه از اونجا درآمد میاد به جامعه.. با اینکارا دودش تو چشم خودمون میره، حتی فکرشم اشتباه که دلار و طلا گرون بشه سود کنیم .. چه سودی؟ بابا نخواستیم.. وقتی مردم بیان مثل ترکیه هرچی دلار و طلا دارن تبدیل به ریال کنن اونوقته که ریال با ارزش تر میشه، کالاهای وارداتی قیمتشون پایین تر در میاد، مثلا سانتافه بشه 100 تومان همین تو نیاز داری که چند جا کار کنی؟ همون قدر درآمدت کفایت میکنه.. ایرانیا بیاین همه با هم متحد شیم پول ملی مونو حمایت کنیم که حمایت از آینده خودمونه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس