کد خبر 898422
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
امیر محمدی

نماینده وزن ۹۷ کیلوی تیم ملی کشتی آزاد در جهانی ۲۰۱۷ پاریس بعد از شکست مقابل رضا یزدانی در لیگ اعلام کرد گرچه چند سالی است که از طرفداران کشتی‌گیر مازندرانی فحش می‌خورد اما یکی از هواداران اوست.

به گزارش مشرق، وقتی از اتفاقات تلخ و حاشیه‌ای در برخی از مسابقات کشتی گله می‌کنیم و انتظار داریم که متولیان امر نگاه ویژه‌تری نسبت به رواج اخلاق در این رشته داشته باشند، در عین حال واکنش‌های فروتنانه گوش‌شکسته‌ها را می‌بینیم و ارج می‌نهیم.

روز گذشته در قالب هفته دوم دور برگشت لیگ آزاد، رقابت دو تیم ستارگان ساری و آرش‌زین، با برتری بابلی‌ها در سالن سیدرسول حسینی ساری به پایان رسید. شاگردان مراد محمدی در این مسابقه از همه داشته‌ها و بضاعت‌های خود استفاده کردند، هر سه خارجی‌ آنها روی تشک رفتند که البته ولادمیر خینچیگاشویلی قهرمان المپیک 2016 ریو مقابل فرزاد عموزاد در وزن 65 کیلوگرم تن به شکست داد اما سوسلان رومانوف و ختیگ سابولوف در اوزان 70 و 74 کیلو به برتری مقابل حریفان‌شان رسیدند.

این تیم علاوه بر سه کشتی‌گیر خارجی، در این مبارزه از رضا یزدانی و کمیل قاسمی هم بهره برد که هر دو به پیروزی رسیدند.

این دومین مبارزه رضا یزدانی برای آرش‌زین در لیگ امسال بود که این مسابقه را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت. او روز گذشته با نتیجه 6 بر 2 از سد امیر محمدی گذشت. محمدی که سال گذشته عضو تیم ملی ایران در مسابقات جهانی پاریس بود و البته در آن میدان نتوانست توفیقی به دست آورد، بعد از این رقابت متن جالبی را در صفحه مجازی‌اش به اشتراک گذاشت با این مضمون که: «امشب برای چهارمین بار به رضا یزدانی باخت. عجب کشتی‌ای بود، واقعا این بشر خیلی قدرتمند است (این زور را نه اسنایدر، نه گادیسوف و نه حتی گاتسالوف ندارند) همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا که بریدم. فکرش را هم نمی‌کردم. البته ناآماده‌ترین روزهای زندگی‌ام را تجربه می‌کنم. البته از نشاط رضا لذت بردم و امیدوارم باز هم بتوانم لذت کشتی با پلنگ را بچشم. به طرفدارانش هم که چند سالی است من را دشنام می‌دهند بگویم که خودمم طرفدارش هستم و امیدوارم نبرد بعدی را بهتر پیش ببرم.»

این در حالی است که معمولا کمتر پیش می‌آید یک بازنده چنین واکنشی را مقابل برنده‌اش داشته باشد. در جایی که برد و باخت در مسابقه انتخابی وزن 82 کیلوی کشتی فرنگی تا آن حد جنجالی شد و هیچ‌کسی از صحنه‌هایی که در خانه کشتی به تصویر کشیده شد، خوشحال نشد، امیر محمدی درحالیکه اکنون خدمت سربازی‌اش را پشت سر می‌گذارد و از آمادگی کاملا به دور است، در مورد رضا یزدانی چنین واکنشی را نشان می‌دهد که واقعا ارزشمند است.

کشتی رشته‌ای است که همه از آن توقع چنین رفتارهایی را دارند. ورزشی که جهان پهلوان تختی را از آن خود دارد و به او می‌بالد، بیش از هر رشته دیگری «اخلاق» می‌خواهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس