کد خبر 897818
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
آخوندی نمایه

وزیر راه در حالی مدرک کارشناسی عمرانِ سیدمهدی هاشمی را زیر سال برد که او اساساً کارشناسی پیوسته خود را در رشته معماری و از دانشگاهی دیگر اخذ کرده است!

به گزارش مشرق؛ امروز نامه‌ای از آخوندی وزیر راه خطاب به دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه منتشر شد که در آن مدرک سیدمهدی هاشمی که نمایندگی مجلس نهم، ریاست کمیسیون عمران مجلس و نیز ریاست نظام مهندسی را در کارنامه دارد زیر سوال برده شده بود.

آخوندی در این نامه نوشته بود: «باید خیلی متأسف بود که کسی که سه سال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و چهار سال نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده دانشنامه جعلی ارائه کرده است. این موضوع رسماً از سوی دانشگاه امام حسین(ع) که دانشنامه ارائه شده به آن منتسب است طی شماره ۴۶۷۵۲ مورخ ۹۴/۶/۳۱ به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام شده است.»

در بخش دیگری از این نامه آمده بود: «اکنون این شرمندگی را در پیشگاه مهندسان و ملت شریف ایران چگونه می‌توان اعلام نمود. به هر روی، اصل حق دسترسی شهروندان به اطلاعات حکم می کند که این موضوع افشا و به اطلاع عموم برسد.»

آخوندی حتی مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی را نیز زیر سوال برده بود. او همچنین خواستار لغو پروانه مهندسی این شخص و بازگرداندن همه مبالغ و منافعی شده بود که از رهگذر این مدرک جعلی کسب شده است.

این در حالی است که سیدمهدی هاشمی اساسا نه در رشته عمران که کارشناسی ارشدش را در رشته معماری اخذ کرده آن هم نه از دانشگاه امام حسین که از دانشگاه آزاد. به نظر می‌رساند همان‌ها که نتانیاهو را سر کار گذاشته‌اند، این بار سراغ وزیر راه آمده‌اند.

متن جوابیه سیدمهدی هاشمی که در قالب نامه به وزیر راه نوشته شده و در اختیار رجانیوز قرار گرفته بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب وزیر راه و شهرسازی

بازگشت به نشر اکاذیب جنابعالی طی نامه شماره ۸۸۰۸۱/۱۰۰/۰۲ مورخ ۹۷/۷/۷ به آگاهی می‌رساند؛ با افتخار، اینجانب دانش‌آموخته "پیوسته کارشناسی ارشد" مهندسی معماری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می‌باشم که از رساله "دکتری" عمران خود دفاع کرده‌ام. از مقتضیات وزیری سیاسی که بر مسند فنی فعلا تکیه داده است، همان به که اساساً فرضیات غلطی که به توشیح‌تان رساندند، پاسخ ندهم. بدیهی است این‌گونه ترورهای شخصیت در آستانه انتخابات نظام مهندسی، نشان از میزان تقدیتان به "اخلاق حرفه‌ای" است. لکن خدشه به عمل آمده به مدیریت‌های علمی کشور و توهین و... بدون پیگیری قانونی نخواهد ماند.

دکتر سیدمهدی هاشمی

۷/مهرماه/ ۱۳۹۷

تصویر نامه آخوندی نیز در عکس زیر قابل مشاهده است:

منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    2 0
    تاریخ اخذ کارشناسی ارشد پیوسته ذکر نشده تا معلوم شود وقتی رییس جامعه مهندسین بوده مورکش چی بوده
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    0 0
    مملکت شده بگم بگم.هنوز تو دوران محمود موندن
  • احمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    3 0
    مدارک دانشگاهی با پول و رابطه هم صادر می شود!!!
    • امین ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      14 2
      احمدآقا ، وزیر از دانشگاه امام حسین (ع) حرف زده، در حالی که جناب هاشمی مدرکش را از دانشگاه ازاد اخذ کرده است، حتی وزیر عنوان رشته دانشگاهی ایشان را هم اشتباه گفته، همین مساله ادعای وزیر را زیر سوال می برد، جنابعالی اول کمی دقت کن و بعد اظهارنظر کن.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    3 1
    البته ایشان صرفأ همان مدرک را جعلی دانسته نه مدرک کارشناسی ارشد وی را و ایشان نیز باید در قبال آن برگه پاسخگو باشد.
    • سعید ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      16 1
      خطاب به 8:23، شما حالت خوبه؟!!!! وزیر از دانشگاه امام حسین (ع) حرف زده، در حالی مدرک اخذ شده جناب هاشمی از دانشگاه ازاد اسلامی است، شما با خودت چند چندی؟!!!!!!!!!
  • DE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    5 0
    حالا خودش با پارتی رفته انگلیس معلوم نیست چی خونده چجوری خونده، کسی پی گیر مدارک اینا هست، دم انتخابات که مدرک یکی از مسئولین تو گلاسکو افتضاح بار آورد
  • مهدی ظ IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    4 0
    اوه اوه اینم که مثل نتانیاهو از آب در اومد مرد مومن تو بچسب به وظایف تععین شده خودت اینها به وزارت علوم مربوطه نهایتش نخود هر اشی نباش جناب برند
  • BE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    1 0
    در شهر به ما پیشنهاداتی شد ، ما مجبور شدیم قبول کنیم
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    2 0
    بابا هردوتاشونو اخراج كنيد برن اينقدر مدرك كدرك نكنن اه ه ه ه
  • aa IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    2 0
    زشته یه کم بزرگ بشیم بهتر فکر کنیم از بینی مان چند سانت جلوتر را ببینیم از هر کسی هر حرفی سزا نیست
  • سید رضا IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    1 0
    این رفتارهای وزیر اخمو ، نوعی فرار از سوالاته !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس