کد خبر 897594
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
ادعای تازه نتانیاهو علیه ایران

ادعای جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره وجود یک سایت مخفی هسته‌ای در اطراف تهران سوژه طنز ایرانیان شد.

به گزارش مشرق، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه شوی تبلیغاتی خود علیه ایران در سازمان ملل، این‌ بار ادعایی را مطرح کرد که نه‌تنها باعث کاهش بیشتر اعتبار سیاسی او در دنیا شد، بلکه بی‌اعتباری سال‌ها سخنرانی‌های مختلفش علیه برنامه هسته‌ای ایران را نیز بیشتر عیان کرد. بنیامین نتانیاهو که در اظهارات سال‌های اخیر خود بویژه در سازمان ملل با نشان دادن برخی تصاویر و کارتون‌های تبلیغاتی پشت تریبون مورد تمسخر گسترده افکار عمومی داخلی و خارجی قرار گرفته است در سخنرانی امسال خود در سازمان ملل بار دیگر ادعای وجود تاسیسات هسته‌ای مخفی در ایران را تکرار کرد.

او این ‌بار با نشان دادن عکسی که مدعی بود این تاسیسات در آنجا قرار دارد، به منطقه تورقوزآباد در تهران اشاره کرد و مدعی شد محل این تاسیسات [ادعایی] در آنجا قرار دارد. همزمان با سخنرانی نتانیاهو، کاربران شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مختلفی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مورد تمسخر قرار دادند. نتانیاهو در سخنرانی روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل  ادعا کرد این سایت جدید یک انبار مخفی در تهران است که در آن مواد و تجهیزات لازم برای پیشبرد برنامه سلاح‌های هسته‌ای قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

انبار مخفی اتمی «آقای رضایی و شرکا»! +عکس

به گزارش تسنیم، نتانیاهو با ادعای اینکه ایران ماه گذشته 15 کیلوگرم مواد رادیواکتیو انتقال داده است، گفت این مواد هسته‌ای در تهران پخش شده و سلامت ساکنان شهر را به خطر انداخته است. وی با بیان اینکه سایت هسته‌ای جدید احتمالا تا 300 تن مواد هسته‌ای را در خود جای داده است، گفت: «ایران هر چه را مخفی کند، اسرائیل آن را خواهد یافت». نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با تاکید بر تلاش این رژیم برای مقابله با آنچه خشونت ایران در منطقه خواند، گفت: اسرائیل با جمهوری اسلامی در سوریه، لبنان و حتی عراق مقابله خواهد کرد.

نتانیاهو همچنین با انتقاد از اروپایی‌ها به خاطر مماشات با ایران و کمک به این کشور برای دور زدن تحریم‌ها، اعلام کرد: کشورهای اروپایی گویا هیچ چیز از تاریخ نیاموخته‌اند. وی افزود: برجام نه‌تنها خطر جنگ را دور نکرد، بلکه جنگ را به‌خاطر حملات نیروهای ایرانی از خاک سوریه و نوار غزه، به نزدیکی مرزهای اسرائیل کشاند. او همچنین با متهم کردن ایران به تجهیز حزب‌الله لبنان به موشک‌های نقطه زن برای حمله به اسرائیل مدعی شد حزب‌الله از شهروندان بیروتی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

نتانیاهو سپس خطاب به حامیان برجام گفت: آنها درباره ناچیز بودن تاثیر اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاملا در اشتباه بوده‌اند، چرا که اقتصاد ایران سال گذشته در حال رونق بود ولی اکنون در حال فروپاشی است. به گفته نتانیاهو، برجام تنها یک تاثیر مثبت داشته و آن هم نزدیک شدن اسرائیل به جهان عرب در مقابله با تهران بوده است. او ادامه داد که این «صمیمیت و دوستی» میان اسرائیل و اعراب موضوعی است که وی در طول عمر خود ندیده بود و تا همین چند سال پیش مساله‌ای غیرقابل تصور به شمار می‌رفته است.

وی سپس با تمجید از ایالات متحده آمریکا به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی، یونسکو (سازمان آموزشی -‌علمی‌-‌فرهنگی سازمان ملل) را «مردود از نظر اخلاقی» و آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) را سازمانی بدون پیشرفت و بهبود توصیف کرد. نتانیاهو افزود: «اینجا در سازمان ملل، اسرائیل به طور خجالت‌آوری متهم به آپارتاید می‌شود... این همان یهودی‌ستیزی قدیمی است که با چهره‌ای جدید ظاهر شده است».

عراقچی: نتانیاهو را سر کار گذاشته‌اند

اما اظهارات مضحک نتانیاهو درباره وجود تاسیسات هسته‌ای مخفی در تورقوزآباد تهران با واکنش مسؤولان وزارت خارجه مواجه شد. معاون سیاسی وزیر امور خارجه به این ادعا واکنش نشان داد و گفت: من فکر می‌کنم افرادی نتانیاهو را سر کار گذاشته‌اند. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعاهای جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: این یک شو و نمایش جدید از سوی مقامات رژیم غاصب اسرائیل است که اگرچه ارزش پرداختن ندارد اما آن را شدیدا تکذیب و رد می‌کنیم.

قاسمی افزود: بعد از شکست تمام برنامه‌ریزی‌های این رژیم و ایالات متحده آمریکا برای تخریب چهره ایران در اجلاس اخیر مجمع عمومی و مدیریت شوی آمریکایی در شورای امنیت که به شکست کامل ایالات متحده و حاکمان متوهم آن منجر شد، به رسوایی آنان انجامید و به جلسه‌ای برای محکومیت بدعهدی آمریکا مبدل شد، این انتظار می‌رفت در پی این رسوایی بین‌المللی و آشفتگی ذهنی رژیم اسرائیل و مقامات کینه‌توز آمریکا که عده‌ای از آنان فرمانبرداران برخی گروه‌های افراطی و تروریستی بوده و هستند و همواره چون شیاطین، دنیایی جهنمی را آرزو می‌کنند و با صلح، امنیت و ثبات در هر نقطه از جهان سر ستیز دارند، به سناریوسازی و دروغ‌پردازی‌های جدید و غیر قابل باور رو آورند و تا حدی در جهت بازگرداندن آبروی رفته و رسوایی بزرگ‌شان تلاشی مذبوحانه داشته باشند.

وی تاکید کرد:  تنها مرجع رسیدگی به مسائل هسته‌ای، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که نظارت دائم و راستی‌آزمایی خود را دنبال می‌کند و تاکنون با 12  گزارش، تعهد ایران را به همه آنچه در برجام مسؤولیت آن را پذیرفته بود، مورد تایید قرار داده که مورد تاکید و تایید جامعه جهانی و تمام مراجع ذی‌ربط و دیگر اعضای برجام است. قاسمی یادآور شد: رژیم اشغالگر باید بداند در عصر جدید، جهانیان همانگونه که آنها هم ملاحظه کردند، به این نوع سخنان دروغ، نسنجیده و بی‌محتوا و شوهای دروغین تنها با صدای بلند خواهند خندید.

واکنش ظریف به شوی نتانیاهو

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم به نمایش تبلیغاتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد. ظریف در توئیترش نوشت: «با هیچ نمایش هنری و تردستی نمی‌توان این واقعیت را پنهان کرد که اسرائیل تنها رژیمی در منطقه است که دارای یک برنامه تسلیحات هسته‌ای «مخفیانه» و «اعلام‌نشده» و همچنین زرادخانه واقعی سلاح‌های هسته‌ای است. وقت آن است که اسرائیل اعتراف کرده و برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را به روی بازرسان بین‌المللی باز کند».

نتانیاهو سوژه داغ واکنش‌های طنز در شبکه‌های اجتماعی

اشاره نتانیاهو به منطقه تورقوزآباد تهران که در ادبیات محاوره گاهی دورقوزآباد یا دوقوزآباد نیز گفته می‌شود، باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی بخش قابل توجهی از توئیت‌های خود را با ادبیات طنز به این منطقه در جنوب تهران اختصاص دهند. حجم انبوه واکنش‌های طنز و بازخوانی برخی لطیفه‌ها در این زمینه، باعث شد هشتگ تورقوزآباد  در توئیتر فارسی ترند شود.  تمسخر اظهارات نتانیاهو تا جایی بود که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با حضور در محل مورد اشاره نتانیاهو در سازمان ملل، با فیلمبرداری از آن محل که به یک قالیشویی مربوط می‌شد بار دیگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سوژه داغ اخبار طنز تبدیل کردند.

پیش‌تر نیز ادعاهای خنده‌دار نتانیاهو از جمله نشان دادن نقاشی معروفی که ایران را در آستانه ساخت بمب اتم نشان می‌داد، بلند کردن بخشی از لاشه یک هواپیما و نشان دادن تعدادی لوح فشرده که مدعی بود طی یک عملیات از داخل ایران کشف شده و به اطلاعات سری هسته‌ای ایران دست پیدا کرده است، باز هم او را به سوژه طنز شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده بود. نتانیاهو چندی پیش نیز با انتشار یک فیلم تبلیغاتی ادعا کرده بود برج پارامیس در تهران چند روز دچار حریق بوده است در صورتی که در کمتر از 3 ساعت آتش برج پارامیس مهار شد. او همچنین در گاف دیگری در همین فیلم پاساژ موبایل فروشی علاء‌الدین را با مغازه شیرینی فروشی اشتباه گرفته بود.

کاهش روزانه اعتبار سیاسی نتانیاهو موضوعی است که این روزها نقل محافل مختلف خارجی و داخلی است و طی سال‌های گذشته او به صورت مداوم هر بار یک بازه زمانی را برای رسیدن ایران به بمب اتم مشخص کرده است و هنوز نیز این موضوع را تکرار می‌کند. آنچه مسلم است اظهارنظر جدید او درباره سایت هسته‌ای مخفی در ایران(!) اشاره به منطقه‌ای که در ضرب‌المثل‌های معروف کاربرد مشخصی دارد، به طور قابل توجهی اعتبار سیاسی او را با بحران مواجه کرده است.

منبع: وطن امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    3 0
    تنفسی هم باید باشدکه اعضا شورای ملل استراحت کنند نتانیوهو یهو باید چیزی بگه که اعضای ملل کمی بخندن .نتان یهو هم دلقک سازمان ملل
  • احمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    1 0
    تنفسی هم باید باشدکه اعضا شورای ملل استراحت کنند نتانیوهو یهو باید چیزی بگه که اعضای ملل کمی بخندن .نتان یهو هم دلقک سازمان ملل
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    2 0
    سنگ مفت گنجش مفت.....!!؟ چکارش دارین داره شانسش امتحان میکنه...!!؟
  • ناشناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    4 0
    مرگ بر اسرائيل
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    5 0
    نتانیاهم حیا کن دوقوز آباد رو رها کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس