کد خبر 897421
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
راهپیمایی حق‌ بازگشت غزه

وزارت بهداشت غزه می‌گوید در بیست و هفتیمن راهپیمایی حق بازگشت، پنج نفر شهید و ده‌ها نفر به دست نظامیان صهیونیستی زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، اهالی نوار غزه جمعه این هفته (ششم شهریور) نیز در رهپیمایی حق بازگشت در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی شرکت کردند.

خبرگزاری صفا فلسطین گزارش داد هزاران نفر همانند هفته‌های گذشته در اردوگاه‌های واقع در شرق نوار غزه هفتاد و پنجمین راهپیمایی بزرگ حق بازگشت را به راه انداختند.

راهپیمایی حق بازگشت که فروردین ماه در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا شروع شده، این جمعه نیز با حمله نظامیان صهیونیست به افراد شرکت کننده در این راهپیمایی‌ها رو به رو شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی با پرتاب گاز اشک‌آور و تیراندازی به سمت فلسطینیان خواستند مانع برگزاری این راهپیمایی و ورود آن‌ها به سرزمین‌های غصب شده شوند.

شبکه المیادین به نقل از وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اهالی غزه در مرز، 300 تن از آن‌ها زخمی شدند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، شماری از افراد زخمی شده هدف گلوله جنگی نظامیان رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته‌اند.

بیست و هفتمین راهپیمایی حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی، به دلیل همزمانی با انتفاضه مسجد الاقصی در زمان «آریل شارون»، نخست وزیر معدوم رژیم اشغالگر ۲۰۰۰ که با یورش به مسجد الاقصی شروع شد، «انتفاضه اقصی» نامیده شده است.

خبرگزاری صفا لحظاتی پیش اعلام کرد که بر اثر شدت جراحت وارده، پنج تن از افراد زخمی شده، به شهادت رسیدند.

یکی از شهدا جوانی ۱۸ ساله به نام «ایاد خلیل الشاعر» است که به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در شرق شهر غزه شهید شد.

دو شهید دیگر هویت آن‌ها مشخص نیست و گفته می‌شود ۱۱ ساله و ۱۴ ساله بوده‌اند.

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار مستقر خود در غزه گزارش داد که اهالی شرکت کننده در راهپیمایی جمعه این هفته شاهد شدیدترین حمله بودند.

راهپیمایی‌های حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس