کد خبر 897162
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
پرویز فتاح نمایه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سقف پرداخت برای وام‌های ضروری، کمک‌های موردی پزشکی و جهیزیه تا پایان مهرماه در تمام کشور برای افراد تحت پوشش این نهاد برداشته خواهد شد.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان اظهار داشت: نظام اسلامی و انقلاب ما همواره در پیچ تاریخی بوده و اکنون نیز در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم؛ همه ما اوضاع را می‌بینیم و در مقابل آن در حد خود مسئولیم؛ اکنون زمان تعارف‌ها گذشته و نباید ایام به تعارفات صرف شود.

بیشتر بخوانید

فتاح با اشاره به اینکه ملت ایران ثابت کردند که مرد روزهای سخت هستند، بیان داشت: کار و مکتب و راه ما سخت و سختی‌آفرین است و وقتی پای در مکتب سیدالشهدا(ع) گذاشتیم باید می‌فهمیدیم که قطعا به روی ما شمشیر می‌کشند؛ باید برای مقابله با اوضاع و احوال موجود آمادگی داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: همه ما در این وضعیت شریک هستیم و باید پاسخگو باشیم و مسئولیت بپذیریم؛ راه روشن است و چاره آن، برگشت به اصل انقلاب، آرمان‌ها و اعتقادات انقلابی است و کسی حق ندارد در این وضعیت ساز ناامیدی بزند.

وی افزود: انقلابی‌بودن یعنی محکم ایستادن پای اصول و ارمان‌های انقلاب؛ یعنی امیدوار بودن و ناامیدنشدن؛ مخلصانه و جدی کارکردن و اینکه راه بسته نیست. مردم ما همواره با نظام اسلامی همراه بوده و هستند اما اینکه مردم تحمل می‌کنند نباید فکر کنیم کار ما درست است؛ همه ما باید به دولت کمک کنیم؛ البته دولت هم باید گوش شنوا داشته باشد و شرایط و ساختار خودش را با تقویت نیروی انسانی تقویت کند تا بتوانیم از این شرایط با سربلندی و پیروزی عبور کنیم.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به وضعیت جمعیت تحت پوشش این نهاد تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور، بیشترین آسیب‌ها را قشر کم درآمد و دهک‌های پایین اجتماع از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌بینند.

فتاح با بیان افزایش مراجعات مردمی به این نهاد خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود مراجعات مردمی به این نهاد در ماه‌های اخیر افزایش داشته است؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و هماهنگی دولت و تحت شرایط و ضوابط، پشت نوبتی‌های این نهاد پذیرفته خواهند شد.

وی تخصیص سبد کالا به مددجویان را از دیگر اقدامات این نهاد دانست و بیان داشت: برنامه تحویل سبد کالا آماده است و پس از ابلاغ دولت به مددجویان داده خواهد شد؛ همچنین با هماهنگی دولت و بهزیستی 14 درصد به پرداختی مددجویان  اضافه شده و اگر هم در آینده لازم باشد از محل اعتبارات پیش‌بینی شده توان افزایش خواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: سقف پرداخت برای وام‌های ضروری، کمک‌های موردی پزشکی و جهیزیه نیز تا پایان مهرماه در تمام کشور برای افراد تحت پوشش این نهاد برداشته خواهد شد؛ همچنین در بحث پرداخت وام اشتغال تا دو برابر می‌توانیم به متقاضیان پرداخت کنیم.

فتاح در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب بانک‌ها و دولت با کمیته امداد بیان داشت: در سال جاری و در هفته آغاز مدارس همه  310 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد در کشور بسته کیف و نوشت افزار خود را قبل از شروع مدارس  تحویل گرفتند که از این تعداد 35 هزار نفر مربوط به  استان خراسان‌رضوی بوده و با کمک خیرین و همه نهادهای مسئول این اقدام صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس