برهم زدن سخنرانی ضدایرانی پمپئو

وزیر خارجه آمریکا از طرح و برنامه‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد یک مکانیسم ویژه با هدف دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه صادرات نفت ایران انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی ضمن انتقاد از طرح های اتحادیه اروپا برای ایجاد یک مکانیسم ویژه با هدف دور زدن تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، این اقدام را عمیقا غیر سازنده توصیف کرده است.

پمپئو گفت: متاسفانه از شنیدن این مساله کاملا مایوس شدم که طرف های باقی مانده در توافق هسته‌ای ایران اعلام کردند که قصد دارند یک سیستم پرداخت ویژه را برای دور زدن تحریم های آمریکا ایجاد کنند. این یکی از غیرسازنده ترین تدابیر و اقدامات قابل تصور برای امنیت و صلح جهانی است. با تامین درآمد رژیم ایران شما در واقع جایگاه ایران را به عنوان بزرگترین کشور حامی تروریسم تقویت می کنید.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه آمریکا: باید به ایران فشار بیاوریم

ترامپ در سازمان ملل به ایران، سوریه و کره شمالی می‌پردازد

5 قدرت دنیا و ایران در ساعات پایانی روز دوشنبه توافق کردند تسهیلات مالی در اتحادیه اروپا ایجاد کنند تا امکان پرداخت برای صادرات و واردات ایران مخصوص نفت تسهیل شود.

وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند این به اصطلاح «تسهیلات هدفمند» به مدیران اقتصادی کمک می‌کند تجارت قانونی با ایران داشته باشند.

برخلاف آمریکا 5 قدرت دیگر بزرگ دنیا که معاهده اتمی را امضا کرده بودند همچنان به آن پایبندند و این تسهیلات مالی جدید مطمئناً دولت ترامپ را عصبانی می‌کند.

طبق این بیانیه مشترک شش کشور امضا کننده معاهده اتمی 2015 تعهد کامل خود را به آن اعلام کردند. آنها این قرارداد را عاملی کلیدی در منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و دستیابی به دیپلماسی چند جانبه می دانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    0 0
    بنظرم بلبرینگ و آشر این پمپه خراب شده مدام تهدید و هزیون و گزافی نشتی میده وقتش عوضش کنید.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس