کد خبر 896210
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

 به گزارش مشرق، حساب کاربری «بازداشت‌شدگان مرتبط با آزادی بیان» در عربستان در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: 60 عالم و مبلغ سرشناس وهابی از سوی مقامات سعودی بازداشت شده‌اند.

 این حساب کاربری در جدیدترین توئیت خود اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از 50 استاد دانشگاه، 25 خبرنگار، 20 فعال حقوقی و 10 وکیل نیز اخیرا توسط مقامات سعودی بازداشت شده‌اند.


براساس این گزارش؛ یک هفته گذشته مشخص شد که شمار زندانیان سیاسی که بعد از ماه سپتامبر 2017 در عربستان بازداشت شده‌اند، به 2613 نفر رسیده است.

این حساب کاربری در گزارشی دیگر با اشاره به شکنجه افرادی که در ماه سپتامبر بازداشت شده‌اند به وسیله شوک الکترونیکی، شلاق و آویزان کردن، آورده؛ بیشترین بازداشت‌هایی که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از ماه سپتامبر 2017 آغاز کرده، شامل افراد برجسته جریان الصحوة(بیداری) است که شماری از دانشگاهیان، اقتصاددانان، روزنامه‌نگاران، شعرا، نویسندگان و اندیشمندان را دربر می‌گیرد  و مقامات سعودی تاکنون هیچ توضیحی در ارتباط با سرنوشت این افراد و اتهام آنها نداده‌اند.

این بازداشت‎ها با دستگیری شیخ سلمان عودة و عوض قرنی، از مبلغان سرشناس وهابی آغاز شد و بعد از آن بازداشت‌ها شدت گرفت و افرادی چون عبدالعزیز فوزان، استاد مؤسسه عالی دادگستری و صالح آل طالب، امام حرم مکی نیز دستگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    11 0
    کافی نیستش باید روی ۶۰ مبلغ دینی ۶ مبلغ فتنه ای سیاسی چون ترامپ نتانیابو بن زاید بن سلمان بن خالیفه بن پمپی و رجویها بازداشت شن تا امنیت در دنیا برقرار شه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس