نماینده ایران در اوپک

نماینده ایران در اوپک گفت:« قیمت ها ارزان تر می شود اگر دونالد ترامپ دست از توئیت کردن بردارد».

به گزارش مشرق، حسین کاظم پور اردبیلی که در مصاحبه با سی ان بی سی سخن می گفت تصریح کرد افزایش فشار سیاسی واشنگتن بر ایران و اوپک غیرقابل قبول است.

به گفته این مقام ایرانی عادت توییت کردن دونالد ترامپ قیمت‌ نفت را بالا می برد و رئیس جمهور آمریکا باید دست از پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی بردارد تا قیمت ها کاهش یابند.

نماینده ایران در اوپک که در حاشیه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه اوپک و غیر اوپک در الجزیره سخن می گفت افزود:« دولت ترامپ سیاست را وارد اوپک کرده است و هدف آن افزایش اعضای این سازمان و تأمین منافع خودش از طریق کاهش قیمت‌هاست».

کاظم پور گفت:« به نظر من کاری که آمریکایی ها می کنند در واقع باعث بالاتر رفتن قیمت‌ها می‌شود چون اصول حاکم بر بازار این سطح از قیمت‌ها را توجیه نمی کند».

او اضافه کرد:« من مطمئنم اگر آنها ساکت بمانند قیمت‌ها پایین می‌آید. من به ترامپ می‌گویم ساکت بمان، توییت نکن، قیمت ها پایین می آید».

کاظم پور گفت:« فکر می‌کنم قصد آنها در هم شکستن ایران نیست. آنها سعی می‌کنند رفتار ایران را در مسائلی که ربطی به نفت ندارد تغییر دهند. استفاده از نفت علیه اراده سیاسی اعضای اوپک نه تنها از سوی ایران بلکه از سوی هر کشور دیگر هم قابل قبول نیست».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس