کد خبر 895763
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
سردار رحیمی نمایه

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز گفت: دشمن جواب حرکت دیروز را خواهد شنید؛ منتظر باشند پاسخ و ناز شستی خواهند دید.

به گزارش مشرق، آیین بازگشایی مدارس منطقه ۷ آموزش و پرورش پایتخت با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در دبیرستان شاهد جوادالائمه برگزار شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در این مراسم با تبریک بازگشایی مدارس اظهار داشت: همه ما مدیون معلمان هستیم؛‌معلمان عزیزی که آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند. بر آنها درود فرستاده و دست یکایک آنها را بوسیده و ادب و احترام را نثارشان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

آن‌سوی اقدامات تروریستی در ایران/ طرح خاورمیانه بزرگ از کجا هدایت می‌شود؟ +عکس

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بهار علم و دانش را باید تبریک گفت؛ چراکه بهاری زیباتر از آن نیست، بهاری که می‌تواند دانش‌آموزان را به آنجا برساند، به جایی که جز خدا نبینند؛ البته با هدایت هادیان و معلمان.

وی به ماه محرم، ماه خودسازی پرداخت و گفت: امام حسین(ع) فرمودند که «من برای امر به معروف و نهی از منکر زندگی، قیام و حرکت می‌کنم»؛ واجبی که مثل نماز واجب است، اما امروز فراموش شده است.

سردار رحیمی به این عبارت که هر کسی را در قبر خود می‌خوابانند اشاره و بیان داشت:‌ این مطلب دروغ بوده و  انگلیسی است که می‌گویند که نباید امر به معروف و نهی از منکر کنیم، درحالی‌که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و انحرافی که در دین ایجاد شد ایستاد تا جایی که کودک ۶ماهه‌اش را قطعه قطعه کرده و گرگان وحشی خودش را پاره کردند؛ ما باید اینها را بفهمیم.

فرمانده انتظامی پایتخت با تبریک ایام هفته دفاع مقدس به خاطرات خود از این دوران پرداخت و گفت: من هم زمانی که هم سن‌وسال شما بودم به جبهه رفتم و با بچه‌هایی که همسن شما بودند با دست خالی جلوی دشمن ایستادیم؛ دشمنی که تا بن دندان مسلح بود.

وی افزود: در آن زمان نیز بلوک غرب و بلوک شرق، ایران را محاصره اقتصادی کرده بود، درست مثل همین امروز و هیچ امکاناتی به ما نمی‌دادند حتی سیم خاردار، اما به دشمن ما موشک، بمب و تسلیحات می‌دادند؛ حتی آدم‌ها را از آفریقا اجیر کرده و به جنگ علیه ما می‌فرستادند، اما با این همه ما مقابل دشمن ایستادیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به حادثه دیروز اهواز و شهادت زن و کودک و سرباز و درجه‌دار اشاره و اعلام کرد: یکی از آن دشمن نابخرد، کوردل، نادان و احمق سؤال کند که کودک ۸-۷ ساله چه گناهی کرده بود؛ زنی که دست در دست بچه‌اش آمده بود تا نمایش حافظان امنیت را ببیند چه گناهی داشت؟ آن سرباز چه گناهی داشت؟

وی ادامه داد: رفتاری که دیروز به وقوع پیوست رفتار کورکورانه، نابخردانه و ناجوانمردانه بود؛ کسی که بیاید و به جمعی تیراندازی کند، قدرت و افتخار نیست.

سردار رحیمی تصریح کرد: ارزش افراد به اعتقادات آنهاست، به روح بلندشان نه به تیپ، هیکل و درجه‌شان؛ آنهایی که حادثه دیروز را رقم زدند، قبله آمالشان آمریکا و عربستان سعودی است؛ همان آل سعود لعین و خبیث که پول نفت و ذخایر را در اختیار این گروه‌ها می‌گذارد.

فرمانده انتظامی پایتخت به استقرار چندین گروه و گروهک تروریستی در مرزهای جنوبی، غربی و شرقی اشاره و اعلام کرد: آبشخور و پول آنها را عربستان تأمین می‌کند و خط فکری‌شان از آمریکاست؛ افرادی از آنان را که در مرز شرقی دستگیر کردیم، اغلب آدم‌هایی احمق، نادان، نابخرد و کوته‌ذهن بودند که حتی ابتدایی‌ترین مطالب را نمی‌دانستند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که دشمنان جواب حرکت دیروز را خواهند شنید، گفت: ۱۰ بچه بسیجی را چندی پیش شهید کردند و دیدند که موشک‌های سپاه چگونه مقر کومله‌ها را نابود کرد و سرانشان را به خاک و خون کشید؛ ۱۰ بسیجی را شهید کردند و ما ۴۰ نفرشان را به درک واصل کردیم؛ پس منتظر باشند، پاسخ و ناز شستی خواهند دید.

فرمانده انتظامی پایتخت به دوران تحصیل خود در سال‌های دبیرستان پرداخت و گفت:‌اول انقلاب در سال دوم دبیرستان تحصیل می‌کردم. در آن زمان کشور ما کوچک‌ترین تولید و اختراعی نداشت؛ همه چیز وارداتی بود. سیب، پرتقال، گندم؛ آن موقع می‌گفتند حتی ما نمی‌توانیم آفتابه درست کنیم.

وی‌ ادامه داد: از آن موقع تاکنون که ۴۰ سال می‌گذرد در محاصره‌ایم. همه تاکتیک‌ها را به کار بسته‌اند، مثل همین برجام که اخیراً امضا شد. خیلی‌ها انتقاد می‌کنند که امضای برجام که همه چیز را به باد دادید، ولی آیا آمریکا با همین برجام که معاهده نصفه نیمه بود کنار آمد؟

سردار رحیمی ادامه داد: آن روزی که وزیر خارجه ما و موگرینی هر کدام یک بیانیه اعلام کردند و تصمیم گرفته شد که محاصره اقتصادی برداشته شده و نفت ایران به فروش رسیده و... چند ساعت بعد از آن اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا چند شرکت و چند نفر ایرانی را تحریم کرد و این مصداق همان جمله است که آنها آدم‌هایی نیستند که به قول خود وفا کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا ۵ دقیقه از وقتش ارزش دارد؛ ‌آن وقت برای به نتیجه رساندن برجام ۲۰ روز در کشور دیگر ماند تا برجام به نتیجه برسد؛ آن وقت بعد از چند ساعت رئیس‌جمهورش زیر همه چیزش زد؛ ما با چنین کشور و حکومتی مواجهیم.

وی به گروه‌های تروریستی پرداخت و گفت: افرادی که این کارها را می‌کنند کعبه آمالشان ترامپ زن‌باره، شرابخور و کازینودار است که حتی از ابتدایی‌ترین اصول کشورداری نیز خبر ندارد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که نظام جمهوری اسلامی ایران مبنایش ولایت است و هدایتگرش ولایت‌فقیه، ادامه داد: شعار ما این است که زیر بار ظلم نمی‌رویم و ظلم هم نمی‌کنیم و نظام‌مان یک نظام الهی است و همین چند کلمه است که دشمن را به دشمنی واداشته است؛ می‌گویند کاری به آمریکا و غارت و جنایت‌هایش نداشته باشید.

سردار رحیمی اظهار داشت: می‌گویند که مهم نیست در آفریقا ده‌ها نفر کشته می‌شوند، در یمن صدها نفر از گرسنگی می‌میرند، باید سلاحشان را بفروشند تا کارگرانشان مشغول باشند و درآمدهایشان برقرار.

وی به نظام آموزشی آمریکا پرداخت و گفت: به دانش‌آموزانشان می‌گویند که شما ناجی و رهبر مردم دنیا هستید و بقیه مردم درجه دو و درجه سه هستند؛ اینها را در مغز بچه‌هایشان فرو می‌کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام این مطلب که نظام جمهوری اسلامی بر اساس احترام متقابل با کشورهای دنیا ارتباط دارد، گفت: در طول این ۴۰ سال، ایران در نانو و مسائل موشکی و هسته‌ای نشان داده که برتر است و همچنین در موارد دیگری چون تولیدات صنعتی و خانگی حرفی برای گفتن دارد.

سردار رحیمی خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: میراث‌دار این نظام شما هستید و هدف آنها نیز شما؛ پس باید هوشیار عمل کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس