والیبال

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان از کانادا شکست خورد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان که در ایتالیا و بلغارستان در حال برگزاری است با نتیجه 3 بر 2 از کانادا شکست خورد.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع بازی مقابل کانادا از سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد، علی شفیعی، سید محمد موسوی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد. این بازی برای هر 2 تیم ایران و کانادا، سرنوشت ساز بود و برنده این بازی همچنان به صعود به مرحله سوم می‌توانست امیدوار باشد. بازیکنان ایران شروع چندان خوبی نداشتند ولی با وجود قدرت خط حمله تیم ملی کانادا توانستند تا امتیازات پایانی پا به پای حریف امتیاز بگیرند. به نظر می‌رسید بازیکنان ایران همچنان تحت تاثیر شکست غیر منتظره روز گذشته مقابل بلغارستان بودند که البته تا حدودی هم طبیعی بود. ست اول به نتیجه 25 بر 20 به سود کانادا به پایان رسید.

ست دوم برای بازیکنان ایران، متفاوت از ست نخست شروع شد و با بازگشت اعتماد به نفس به بازیکنان، آنها راحت تر و با استرس کمتری بازی را پیگیری کردند. جای خالی که سعید معروف با پنجه در زمین حریف انداخت و تک دفاع زیبای جواد معنوی نژاد، امتیازهای 23 و 25 را برای ایران در این ست به ارمغان آوردند. نتیجه این ست 20 بر 25 به سود ایران بود.

در ست سوم باز هم جریان بازی مثل ست اول شد. بازیکنان کانادا متوجه شده بودند که راه شکست دادن ایران، فشار آوردن از طریق سرویس روی دریافت ایران بود. آنها با همین حربه امتیازات زیادی از ایران گرفتند و در نهایت 25 بر 15 برنده شدند. کولاکوویچ از اوابط ست به معروف، موسوی و غفور استراحت داد و محمد وادی، امیرحسین توخته و صابر کاظمی وارد زمین شدند. 

در ست چهارم نیز بازیکنان تلاش خود را کردند تا شاید با کسب پیروزی، کار را به ست پنجم بکشانند. در این ست سرویس‌های امیرحسین توخته به کمک تیم ایران آمد و نتیجه ست 25 بر 23 به سود ایران تمام شد. 

ست پنجم با هم با برتری بازیکنان کانادا آغاز شد. پیروزی در این بازی می توانست امید ایران را به صعود به مرحله سوم، زنده نگه دارد ولی ایران ست پنجم را 15 بر 12 و بازی را 3 بر 2 به کانادا واگذار کرد. تیم ایران با این شکست، کارش برای صعود به دور بعدی مسابقات سخت‌تر شد.

تیم ملی ایران در بازی سوم خود، فردا یکشنبه به مصاف آمریکا می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    3 11
    ایوالا کانادا
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      0 0
      هیولا دیده می شود!
    • CA ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      0 0
      خااااااااااااک
    • CA ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      0 0
      خااااااااااااک
    • CA ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      0 0
      خااااااااااااک
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    کولاکویچ از همان روزی که آمد اکثر کارشناسان گفتند برای تیم ما کمه چیز جدیدی نداره به ما اضافه کنه ضمنا بسیار بسیار کنده جایی که باید تایم اوت بگیره نمی گیره از امکاناتش مثل بازبینی استفاده لازم رو نمی کنه تعویض ها بجا و نفرات درست نیست در طول بازی هم که احساساتش هیجانش از بازیکنان خیلی بیشتره . آنطرف تیم آنالیز ما چه قبل دیدار چه در هنگام بازی بسیار ضعیف عمل می کنه وقتی با تیمی بازی می کنیم حتی اگر براحتی سه صفر هم ببریم بازی برگشت با همان تیم به احتمال قوی تر بازنده ایم !!! بازیکنان ما مشخصا با ویژگی های حریف آشنا نیستند مثلا امروز نمی دانستند بازیکن شماره 4 کانادا می تواند حتی از انتهای زمینشان آبشارهای عالی بزند درنتیجه روی توردفاع نمی کردند تا آخر بازی هم نفهمیدیم اما آنالیزور کانادا بعد 2ست راه دفاع مقابل غفور را به تیمش نشان داد یا جاخالی انداختن ها که امتیازهای زیادی گرفتن باز کار آنالیز قوی این ها بود آنالیز را به بلغارستان کانادا و فنلاند باختیم ، نکته عجیب تر اینکه کادر آنالیزی ما حتی از بازیکنان خودمان هم شناخت لازم را ندارند !!!! مثلا توخته که عالی سرویس می زند تازه این بازی کشف شد !!! در سرویس هم همچنان افتضاح هستیم یکی دو بازیکنان داریم که نسبتا جهانی سرویس می زنن یکی دو بازیکن داریم که بدک نیستند بقیه از دم آسیایی و ضعیف تر یعنی اکثر سرویس های ما اگر به تور نخورد بیرون نرود پاس خوبیست به پاسور حریف که هر کار دلش خواست بکند ! سرمربی و کادر خوبی داشتیم شک نکنید حداقل یک امتیاز از لهستان می گرفتیم به فنلاند امتیاز نمی دادیم و از بلغار و کانادا 9امتیاز می گرفتیم بجای 4امتیاز .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    مربی ایران خیلی ترسو بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس