کد خبر 895398
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
حمید استیلی

مدیر تیم امید، گفت: معمولا بعد از مسابقات کسی کاری با مدیر تیم ندارد اما این‌بار دیدیم همه به مدیر حمله و انتقاد می‌کنند که من هم برای دور شدن حواشی از سایر اعضای تیم در مقابل این مسائل سکوت کردم.

به گزارش مشرق، تیم امید قرار است در مهرماه برنامه‌های آماده‌سازی خود را در راستای حضور قدرتمند در رقابت‌های انتخابی المپیک2022 دنبال کند.

بعد از حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی تا به امروز اردوی جدیدی تشکیل نشده و با بازگشت کرانچار به ایران قرار است به زودی مرحله جدید تمرینات آغاز شود. 

حمید استیلی درمورد شرایط تیم امید و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد. 

وضعیت تیم امید در حال حاضر چطور است؟ 

در مقطع فعلی اعضای کادر فنی دیدارهای لیگ برتر، لیگ یک و لیگ امیدها را زیر نظر گرفتند و کار خود را با دقت پیش می‌برند. آنها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا بهترین‌ها را انتخاب کنند. اقدام دیگری که در این مدت برای تیم  امید انجام شده این است که با توجه به در پیش بودن تاریخ فیفادی از طریق فدراسیون در حال رایزنی برای انتخاب حریفان تدارکاتی هستیم. در این مقطع برای ما فرق نمی‌کند به مصاف چه تیمی برویم هر حریفی که برنامه‌اش خالی بود را می‌توانیم انتخاب کنیم تا با انجام بازی دوستانه به اهداف مدنظر برسیم. به دنبال بازی با حریفان قدرتمند هستیم تا بتوانیم نقاط ضعف‌مان را متوجه شویم. با برگزاری بازی‌های دوستانه می‌توانیم خودمان را بهتر از قبل آماده کنیم. 

اردوی جدید تیم امید چه زمانی آغاز می‌‌شود؟ 

ما از 16 تا 24 مهر تاریخ فیفادی را در پیش داریم که در آن زمان بازیکنان همه به اردو می‌آیند و کار با تمامی نفرات دنبال می‌شود. قصد داریم یک هفته زودتر هم اردوی دیگری برگزار کنیم و نفراتی که کمتر دیده شدند را مورد ارزیابی قرار دهیم تا انتخاب دقیقی صورت بگیرد. 

رضا شکاری و امید نورافکن دو بازیکن لژیونر در این اردو حضور خواهند داشت؟ 

بله، با توجه به اینکه اردوی پیش رو در تاریخ فیفادی است همه بازیکنان حضور دارند. 

زمان قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی مقدماتی المپیک مشخص شد؟ 

این رقابت‌ها در تاریخ 7 نوامبر (16 آبان) قرعه‌کشی خواهد شد. 

آیا نگران نیستید تا در اردوهای پیش رو همکاری لازم با تیم امید برای حضور بازیکنان صورت نگیرد؟

قطعا همکاری با تیم امید بهتر از قبل خواهد بود براساس مصوبه هیات رئیسه باشگاه‌ها موظف هستند بازیکنان خود را به تیم بدهند و باشگاه‌هایی که مانع از این کار می‌شوند دیگر نمی‌توانند از  بازیکنان خود استفاده کنند پس در این شرایط باشگاه‌ها بهتر همکاری خواهند کرد. 

بعد از بازی‌های آسیایی حملات زیادی به تیم امید شد که گاهی به نظر می‌رسید این حملات چندان جوانمردانه نیست. 

در شروع کار که ما تصمیم گرفتیم از بازیکنان زیر 21 سال استفاده کنیم همه از ما حمایت می‌کردند و این اقدام را بسیار مثبت قلمداد می‌کردند. برای اولین بار است که بعد از این همه سال قرار بود چنین اقدامی صورت بگیرد.بعد از این بازی‌های انتقادات زیادی شد در این موارد معمولا کسی با مدیر کاری ندارد اما اینبار همه با مدیر تیم کار داشتند و انتقادات را به سوی ما روانه کردند. تمام تلاش ما برای موفقیت تیم امید و ایران است شما می‌دانید ما فقط یک هفته تیم‌مان را به طور کامل در اختیار داشتیم و در این شرایط باز هم نفراتی مثل رضا شکاری و امید نورافکن را در کنار مان نداشتیم. 

شما بهتر می‌دانید در این زمان کم خیلی نمی‌توان کار خاصی کرد در کل ما با همین شرایط کار را پیش بردیم و دیدید در چه گروه سختی قرار داشتیم. اگر بازی با میانمار را کنار بگذاریم در سایر مسابقات خوب کار کردیم. سعی کردیم از تمام بازیکنمان استفاده کنیم و حتی دروازه‌بان دوم تیم راهم به میدان فرستادیم. در نهایت هم با کره جنوبی روبرو شدیم که از نفرات بزرگسال هم استفاده می‌کرد و توانست در پایان قهرمان مسابقات شود. کره با تمام قوا آمده بود و تیم بسیار قوی بود. درکل عملکردمان خوب بود و کسب تجربه کردیم حالا هم با بازی‌های دوستانه بیشتر قصد داریم یک تیم قوی را ساخته و پرداخته کنیم. قطعا این تیم نهایی‌مان برای المپیک نیست. کادر فنی همه بازیکنان را مدنظر می‌گیرد تا هر کسی که استحقاقش را دارد در کنار این تیم باشد و بتواند در لباس ملی‌ به میدان برود. 

در آن مقطع حق دفاع هم به شما داده نشد و در برنامه‌هایی که علیه‌تان بود یا فرصت صحبت به شما داده نشد و یا اینکه در ساعت 2 یا 3 بامداد این اتفاق صورت می‌گرفت؟

در آن مقطع تصمیم گرفتم صحبت نکنم تا فشار روی من باشد و تیغ انتقادات به سمت سایر اعضای تیم نرود. ما بهترین تصمیم را گرفتیم و کاری را کردیم که کره و ژاپن سالیان سال انجام دادند ما با آینده‌نگری نفرات جوان را به مسابقات بردیم تا کسب تجربه کنند البته مشکلاتی هم هست که به تنهایی نمی‌توانیم آنها را پشت سر بگذاریم همه باید کمک کنند تا تیم‌مان به بهترین شکل آماده شود و بتواند به موفقیت برسد. 

پرسپولیس هم توانست در یک بازی دراماتیک الدحیل را شکست دهد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود.

این بازی می‌تواند سال‌ها ماندگار شود و با وجود اینکه پرسپولیس بازی را از دست داده بود با به ثمر رساندن سه گل نتیجه را برگرداند. این جزو مسابقاتی است که سال‌ها در خاطرات می‌ماند. شک نکنید الدحیل تیم بسیار قوی و فوق‌العاده‌ای بود که جزو برترین‌های آسیا است شما قیمت بازیکنان خارجی این تیم را با نفرات پرسپولیس مقایسه کنید. امکانات سخت‌افزاری دو تیم با یکدیگر قابل مقایسه نیست. در نیمه اول این بازی الدحیل شرایط بسیار بهتری داشت و به جز شوت منشا که به تیر دروازه خورد اتفاق خاصی نیفتاد اما در نیمه دوم از دقیقه 60 به بعد شرایط بازی کاملا عوض شد. نقش هواداران در این موفقیت انکارناپذیر است هواداران پرسپولیس با فشاری که آوردند باعث شدند بازیکنان الدحیل دچار اشتباه شوندو پرسپولیس به خوبی از این اشتباهات استفاده کرد و توانست نتیجه را به سود خود تغییر دهد. 

پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف السد برود مرحله‌ای که پرسپولیس در آن چندان خوش‌شانس نیست.

اتفاقی که در بازی با الدحیل افتاد همیشه تکرار نمی‌شود. پرسپولیس کارش در بازی رفت بسیار سخت است و چند مهره خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد باید فکورانه و با تمرکز به مصاف این تیم رفت و حق اشتباه نداریم. بازی رفت بسیار مهم است دیدید استقلال در بازی رفت مقابل السد همه چیز را واگذار کرد. آنها در بازی برگشت به مراتب بهتر کار کردند اگر بتوانیم در قطر یک تساوی بگیریم کار بزرگی کردیم باید حریف را به خوبی تحلیل و آنالیز کرد و بدانیم در قطر چطور بازی خواهیم کرد. جا دارد به کادر فنی و مدیریت پرسپولیس بابت این موفقیت که بدست آمده تبریک بگویم آنها باعث خوشحالی دل مردم شدند و این مساله با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست امیدوارم موفقیت‌ها در سطح ملی و باشگاهی ادامه داشته باشد و این مسائل بتواند باعث شادی مردم و رهایی ذهن‌شان از مشکلات اقتصادی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس