سفر هوایی تیمهایی لالیگایی

فدراسیون فوتبال اسپانیا قصد دارد با توجه به میزان سفرهای زمینی و هوایی تیم های شاغل در لالیگا به تیمها بودجه بدهد.

سرویس ورزش مشرق – تیم‌های حاضر در لالیگا با توجه به گستره خاک اسپانیا برای بازی های خارج از خانه خود سفرهای زیادی را انجام می دهند. در این میان تیم های مرکزی یعنی تیم هایی که در شهر مادرید حضور دارند کمترین میزان سفر به کیلومتر را خواهند داشت. البته تا کنون هیچ قانونی برای پوشش این ماجرا وجود نداشته و در هیچ کشوری سابقه اجرای چنین فرایندی وجود ندارد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا اما قصد دارد در این خصوص عدالت را رعایت کند و به تیم هایی که مجبورند هزینه سفرهای هوایی بیشتری را پرداخت کنند، بودجه بدهد.

بر همین اساس تیم فوتبال باشگاه سلتاویگو با 15 هزار کیلومتر و 229 متر بیشترین مسافت را به خود اختصاص داده و در این فصل تا این حد مسافرت هوایی خواهد داشت.  این تیم پیش از این نیز اعلام کرده که در بهترین حالت تنها برای نیمی از سفرهای هوایی خود بودجه لازم را دارد و این بودجه نیز از محل اسپانسرها به دست آمده است، بنابراین فدراسیون فوتبال اسپانیا قصد دارد بیشترین بودجه برای سفرهای هوایی را به تیم سلتا اختصاص بدهد.

رئال بتیس یا بیش از 13 هزار کیلومتر دومین تیمی است که نیاز جدی به دریافت بودجه سفرهای هوایی از فدراسیون فوتبال دارد و بعد از این تیم به ترتیب نام تیمهایی همچون، سویا، خیرونا، بارسلونا، اسپانیول، رئال سوسیه داد و اتلتیک بیلبائو دیده می شود.

فدراسیون فوتبال اسپانیا در میان البته از تیمهای ثروتمند و بزرگ خواسته اگر نیازی به این بودجه ندارند اعلام کنند و بارسلونا که با پروازهای اختصاصی قطر به شهرهای مختلف می رود اولین باشگاهی بوده که اعلام انصراف داشته و برای این منظور هرگز از فدراسیون فوتبال اسپانیا بودجه دریافت نخواهد کرد.

در انتهای این جدول نام باشگاه هایی چون لگانس با 7 هزار کیلومتر، ختافه با با همین میزان مسافت، رئال مادرید با 6 هزار کیلومرتر و 981 متر، رایووایکانو و اتلتیکومادرید با همین میزان تقریبی سفر هوایی رویت می شود که همگی از تیمهای مرکزی کشور اسپانیا هستند و طبیعتا میزان سفرهای هوایی آنها کمتر از سایرین بوده و بودجه کمتری هم دریافت خواهند کرد، رئال مادرید هنوز از دریافت بودجه سفرهای هوایی خود انصراف نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس