کد خبر 895217
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
مصرف برق

از مجموع کسری ۸۰۰۰ مگاواتی نیاز تأمین برق برای تابستان سال آینده، ۴۰۰۰ مگاوات از محل افزایش ظرفیت عملی تولید در بخش حرارتی تأمین خواهد شد و ۴۰۰۰ مگاوات از نیاز مصرف کاسته خواهد شد.

به گزارش مشرق، با رسیدن به روز پایانی تابستان 97، ایام پیک مصرف برق ایران در سال 97 نیز به پایان می رسد و خاطره خاموشی های امسال نیز رفته رفته در سایه تأمین مستمر برق در کشور در اذهان عمومی کمرنگ و کمرنگ تر می شود.

بیشترین مصرف لحظه ای برق در سال 97 در میانه روز بیستم تیرماه سال جاری به میزان 57 هزار و 97 مگاوات به ثبت رسید. اگر چه در این لحظه فقط 49 هزار مگاوات تولید برق در کشور داشتیم اما در تابستان سال جاری سقف عملی تولید برق کشور 52 هزار و 800 مگاوات بود.

بیشتر بخوانید:

آمار عجیب از ثبت رکورد تاریخی مصرف برق

رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص نیاز پیک تابستان سال 98 گفت: "برآوردمان این است که در اوج مصرف تابستان 98 بیش از 61 هزار مگاوات نیاز مصرف داشته باشیم در حالی که ظرفیت قابل اتکای عملی موجود ما 53 هزار مگاوات است، بنابراین برای تابستان سال آینده بایستی این کسری 8 هزار مگاواتی را تامین کنیم."

طبق اعلام وزیر نیرو، مقرر شده تا پیش از شروع پیک تابستان 98، حدود چهار هزار و 200 مگاوات ظرفیت جدید عملی تولید برق حرارتی به ظرفیت عملی 53 هزار مگاواتی تولید برق کشور افزوده شود و فاصله نیاز 61 هزار مگاواتی تا ظرفیت عملی حدود 57 هزار مگاواتی با طرح های مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا جبران شود.

به عبارتی از مجموع کسری 8000 مگاواتی نیاز تأمین برق برای تابستان سال آینده، 4000 مگاوات از محل افزایش ظرفیت عملی تولید در بخش حرارتی تأمین خواهد شد و 4000 مگاوات از نیاز مصرف کاسته خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    1 0
    پس نیروگاه اتمی بوشهر چی شد آن همه تبلیغات که با این نیروگاه برق ایران ال میشه بل میشه چی شد
    • احمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      0 0
      نیروگاه بوشهر داره به اندازه ظرفیتش تولید می کنه. شما باید ببینید دولت تدبیر امید با اون همه ادعا چطور نتونسته مصرف رو کنترل کنه و نیروگاههای جدید بسازه.
  • بابا برقی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    شما تدبیر و امیدها که می دانستید کمبود تولید دارید، چرا رفتید معاهده پاریس برای کاهش گازهای گلخانه ای را امضا کردید که حالا دستمان در نصب نیروگاههای با سوخت فسیلی بسته باشد؟ چرا به وعده های پوچ اروپایی ها برای نصب نیروگاههای تجدیدپذیر مثل خورشیدی دل خوش کردید؟ حالا هم بجای اینکه جوابگو باشید می خواهید از مصرف بزنید یعنی بازهم مردم باید بی تدبیری شما را جبران کنند؟
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    ترویج و توسعه انرژی خورشیدی کمک قابل ملاحظه ایست .وام با بهره کم بدید مردم تمایل یه استفاده از انرژی خورشیدی پیدا کنند.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    پیشنهاد می کنم که از وزیر نیروی دولت نهم جناب آقای فتاح بپرسید که چگونه مشکل قطعی برق را در دو سال حل نموده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس