کد خبر 895186
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
نقشه نمایه

منابع عراقی آمار کشته‌ها و مجروحان اعتراضات هفته‌های اخیر در استان جنوبی بصره را اعلام کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در بصره در تازه‌ترین آمار از کشته شدن ۲۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر دیگر در تظاهرات و  اعتراضاتی که طی هفته‌های اخیر در بصره جریان داشت، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

افشای سندی از تحرکات مشکوک عربستان پیش از حمله به سفارتش در تهران

ایران مسئول حمله به مراکز آمریکا در عراق است

این دفتر همچنین از دچار شدن ۷۰ هزار نفر به مسمومیت به سبب آب آلوده در استان بصره خبر داد.

تحرکات مداخله‌جویانه رژیم صهیونیستی در عراق

یک مقام اطلاعات بلندپایه رژیم اشغالگر قدس با نسبت دادن  اتهامات بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد بر رویکرد مداخله‌جویانه و اهداف خطرناک این رژیم در عراق سرپوش گذارد.

اظهارات این مقام صهیونیست و اتهام زنی‌اش به ایران نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی طرح‌ها و اقدامات خصمانه‌ای را در عراق با بهانه کردن مسئله ایران دنبال می‌کند.

آوری آورون فرمانده اطلاعات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با هاآرتص از افزایش نفوذ معنوی و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عراق و روابط رو به گسترش و حسنه دو کشور همسایه ابراز نگرانی کرد.

وی در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از تحرکات منفی و خطرناک صهیونیست‌ها در کشورهای منطقه مدعی نفوذ نظامی ایران در داخل عراق شد و گفت یک سال قبل، هرگز عراق را تحت نظر نداشتیم،  اما اکنون به طور جدی توانمندی‌های ایران را در عراق دنبال می‌کنیم.

این مقام صهیونیست درباره سوریه اظهار داشت دخالت هوایی روسیه در سوریه، جنگ را به طور قاطعانه به نفع اسد یکسره و تمام کرد.

وی مدعی شد ایرانی‌ها به دنبال ایجاد توانمندی‌های نظامی در سوریه هستند تا نوعی سلطه در سوریه داشته باشند و ما برای جلوگیری از این مسئله تلاش می‌کنیم.

این مقام صهیونیست به تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر قدس به سوریه در برهه اخیر اعتراف کرد.

خاطر نشان می‌شود برخی گزارش‌های رسانه‌ای از نفوذ و دخالت رژیم صهیونیستی در شمال عراق پرده برداشته بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس