کد خبر 894785
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
موشک

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دو فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» مواضع ائتلاف متجاوز در نجران را در هم کوبیدند.

به گزارش مشرق، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» به سمت مواضع ائتلاف عربی به فرماندهی ریاض در نجران (واقع در جنوب عربستان) شلیک کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، یک منبع نظامی تأکید کرد این موشک‌ها که سه‌شنبه شب (دیشب) به سمت صحرای «اجاشر» در نجران شلیک شده، به هدف برخورد کرده و خسارات جانی و مالی به ائتلاف متجاوز وارد کرده است.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف عربستان از حمله تازه به بندر الحدیده خبر داد

ارتش یمن همچنین دیروز یک فروند موشک «بدر-۱» به سمت پایگاه نظامی تازه‌تاسیس در «ظهران» شلیک کردند.

واحد موشکی یمن در طول سال‌های تجاوزات ائتلاف سعودی توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر-۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان-۲ و بدر-۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 0
    آجرک الله یاصاحب الزمان عج السلام علیک یااباعبدالله خونجگران شیعه چون شیرمیجنگند کربلایتان دردناک است وشجاعتتان عاشورایی اراده راببین که یهودطاغوتی را ترسانده اید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس