جواد شریف نژاد استاد دانشگاه و کارشناس مسائل قفقاز

آزادی مذهبی یکی از قوانین مورد اتفاق در اتحادیه اروپاست که هیئت حاکمه باکو با ایجاد فشار به دینداران این جمهوری، آن را از دینداران این کشور سلب کرده است.

به گزارش مشرق؛ جواد شریف نژاد استاد دانشگاه و کارشناس مسائل قفقاز که در نشست بررسی آیین های عزاداری در قفقاز سخن می گفت، اظهار داشت: اجازه فعالیت آزادانه گروه های ضد دین در جمهوری آذربایجان داده می شود، اما به هر طریق ممکن آزادی انجام مناسک دینی از دینداران سلب می شود.

وی گفت: اخیرا کمیته دولتی امور دینی بیانیه ای صادر کرده است که نویسندگان این نامه به موجب حقوق بین الملل بایستی در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

شریف نژاد ادامه داد: بر اساس این بیانیه، خواسته شده است که از مراجع دینی خارج از جمهوری آذربایجان تقلید و طبق فتوای آنان عمل نشود؛ نویسندگان این بیانیه نمی دانند که اسلام فراتر از مرزهاست و در قرن های گذشته مجاهدینی با پسوند بادکوبه ای برای کل عالم تشیع مرجعیت دینی داشته اند؟

این کارشناس سیاسی با اشاره به این که جمهوری آذربایجان در سال های اخیر به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا بوده است، گفت: نکته جالب اینجاست که آزادی مذهبی یکی از قوانین مورد اتفاق در این اتحادیه است که هیئت حاکمه باکو با ایجاد فشار به دینداران این جمهوری، آن را از دینداران این کشور سلب کرده است.

وی تعیین جریمه سه هزار ماناتی (معادل بیست و یک میلیون تومان) برای مدیران مدارس در صورت  غیبت دانش آموزان در روز عاشورا و ایجاد ممنوعیت برای عزاداری خیابانی و ممنوعیت حمل پرچم و دیگر نشانه های عزاداری را نمونه هایی از تصمیمات ضد دین دولت جمهوری آذربایجان برشمرد و گفت: تجربه نشان داده است که کشوری با عواطف دینی بالا حتما آرامش بیشتری خواهد داشت و نمود آن در این است که حتی یک شیعه از جمهوری آذربایجان به گروه تروریستی داعش نپیوست.

منبع: آران نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 67
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    18 4
    اخه مسلمونها همیشه ازنظرحکومتی نوکرو ذلیل ماسونهابودن..من نمیگم تاریخ میگه
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    58 5
    از نظام نجسی که کشورش رو تبدیل کرده به حیاط خلوت و انبار اسرائیل چه انتظاری جز دم تکان دادن برای اربابش داشتید؟!
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    50 12
    آذر بایجان در اندازه نیست که ارزش ضد دینی تصمیم گیران کمونیست آن را جدی گرفت
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    78 6
    کشور آذربایجان که زمانی جز کشور ایران بوده دارای مسئولین بی ریشه غرب زده و نوکیسه است
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    9 12
    ازربایجان 20
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    12 9
    اذربایجان سرزمین ولایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس