کد خبر 894729
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
صالح مسلم

رهبر سابق حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه، ترکیه را به تلاش برای انتقال تروریست‌ها به عفرین، متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی Rudaw، صالح مسلم، رهبر سابق حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) اعلام کرد: ترکیه در مورد پرونده ادلب بسیار حساس شده و می‌خواهد اهداف خود را دنبال کند.

بیشتر بخوانید:

دمشق: توافق ادلب با هماهنگی کامل حاصل شده

این سیاستمدار کرد سوری در ادامه افزود: ترکیه به دنبال آن است تا گروه‌های تروریستی را از شهر ادلب، به شهر کردنشین عفرین منتقل کند.

صالح مسلم همچنین افزود: اگر قرار باشد در مناطق شمال سوریه، حمله‌ای از سوی ترکیه، علیه کردها آغاز شود چنین چیزی بدون هماهنگی روسیه نخواهد بود.

گفتنی است نیروهای مسلح کُرد وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه پیشتر اعلام کرده بودند اگر دولت بشار اسد، اجازه دهد که نیروهای وابسته ‏به ترکیه بیرون رانده شده و شهر عفرین پس از آزادسازی به کردها واگذار شود، آنها نیز در عملیات حمله به ادلب، شرکت خواهند کرد. اما پس از آنکه متوجه شدند دمشق چنین قولی به آنها نمی‌دهد، رسماً اعلام کردند که در هرگونه عملیات احتمالی در ادلب، مشارکت نخواهند کرد.

علاوه بر این آنها اجازه ندادند که انتخابات شوراهای سوریه در مناطق تحت کنترل کردها برگزار شود و این مسئله موجب آن شد که روابط بین کردها و دولت مرکزی سوریه تیره‌تر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس