ثا

مرکز اعتماد الکترونیکی سایت‌های اینترنتی وابسته به وزارت صنعت در حالی سایت سکه ثامن را حذف کرد که پیش از این اعتبار این شرکت را تایید کرده و سبب اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری در این سایت شده بود.

 سرویس اقتصاد مشرق - از ابتدای هفته جاری، رویه زندگی بسیاری از افرادی که در شرکت" تجارت الکترونیک ثامن" که با برند سکه ثامن فعالیت می‌کرد، تغییر و التهابات روانی زیادی را برای سرمایه‌گذاران در این شرکت به وجود آورد.

ماجرا از این قرار است که از ابتدای هفته طبق اعلام سایت فروش طلا و سکه ثامن ، سایت این شرکت که محل خرید و فروش و درخواست‌های مالی سرمایه‌گذاران آن بود به مدت دو روز برای تعمیراتی از دسترس کاربران خارج و امکان درخواست وجه و همچنین معامله از آنان سلب شده بود.

بیشتر بخوانید

نگرانی خریداران «سکه ثامن» از نابودی دارایی‌شان

همین مسئله سبب شد عده‌ای از خریداران نسبت به کلاهبرداری مدیران سایت و فرار آن‌ها با سرمایه مردم از کشور مشکوک شوند. زمانی این شبهه به واقعیت نزدیکتر شد که پس از گذشت فرصت 2 روزه برای بازسازی سایت فروش، همچنان این مرکز معاملاتی آنلاین از دسترس خارج بود و امکان دسترسی سرمایه‌گذاران به دارایی‌هایشان فراهم نبود و تا امروز که بیش از 4 روز گذشته نیز همچنان این روند ادامه دارد.

اما آنچه تقریبا شک و شبهه مشتریان این سایت سرمایه‌گذاری و فروش اینترنتی را بیشتر کرد این بود که مرکز eنماد که مسئولیت مستقیمی در خصوص تایید مراکز تجارت الکترونیک در کشور دارد، به یکباره اقدام به حذف سایت سکه ثامن از لیست شرکت‌های ثبت شده خود کرد.

طبق سندی که یکی از سرمایه گذاران این سایت برای مشرق ارسال کرده است، تا پیش از این، سکه ثامن دارای مجوز از سوی مرکز "ای‌نماد" وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت بوده است. تصویر زیر گویای این مدعاست.

سند اعتبار ای‌نماد سکه ثامن

براساس این سند مشخص است که شرکت سکه ثامن توانسته بود اعتماد مدیران وزارت صمت را درخصوص کسب و کار خود جلب نماید. در این خصوص گمانه‌زنی‌هایی نیز مبنی بر استفاده از جایگاه یکی از نزدیکان رئیس شرکت ثامن که از مدیران وزارت صنعت است نیز از سوی سرمایه‌گذاران مطرح میشود.

اما متاسفانه شرکت ارائه دهنده نماد اعتماد الکترونیکی سایت‌های اینترنتی، پس از اتفاقات اخیر در حرکتی یک سویه و بدون هیچ توضیح خاصی، نماد اعتبار سایت سکه و طلای ثامن را حذف کرد. تصویر زیر گویای جای خالی این نماد در سایت ثامن است.

جای خالی نماد اعتماد الکترونیکی

در بخش استعلام شرکت های سایت ارائه‌دهنده نماد اعتماد الکترونیکی نیز با بررسی آدرس سایت ثامن، عبارت کوتاه "ثبت نشده است" نشان داده میشود.

ادعای سایت "ای نماد" در خصوص سکه ثامن

این اقدام مرکز نماد اعتماد الکترونیکی که هیچ دلیل و توضیحی نیز در خصوص آن ارائه نشده، علاوه بر اینکه موجب ضرر و زیان سرمایه‌گذاران سکه ثامن شد بلکه اعتبار و اعتماد به این نشان را نیز از بین برد چرا که تضمینی برای تکرار این رویه درخصوص سایر کسب و کارها وجود ندارد.

از سوی دیگر، حذف سایت سکه ثامن از میان دارندگان این نماد، در حالی اتفاق می‌افتد که در بخش درباره ما سایت نماد اعتماد الکترونیکی آمده است:

ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص B2C خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

حال باید مسئولین این مرکز پاسخگوی سوالات بی‌شمار مشتریان شرکت ثامن در خصوص اقدام نابجای حذف نماد اعتماد الکترونیکی (eنماد) باشند.

در گزارش بعدی به موارد دیگری از این سایت میپردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    43 0
    فارس نیوز کلی تبلیغ میکرد ! اینور اونور کلی ازش تعریف میشد شما مملکتو ببین فقط بیچاره ما مردم رسما دیگه به هیچ چیز تو این مملکت اعتبار و اعتمادی نیست خیلی راحت پول مردمو میخورن آب از آب تکون نمیخوره
    • ارمان IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
      10 0
      اقای رییس اتحادیه طلا وقتی زاهدی فر داشت پول بهت میداد تا یک روز قبلش تبلیغشو در سایت رسمی طلا جواهر میزدی یادت نبود ک میگی اول سال گفتم این سایت نامعتبره؟؟؟ خودت مجوز دادی بهش میگی مجوز نداره؟؟ من و کابرای ثامن اون صندلی را از زیر پات میکشیم بیرون
  • ابراهیم DE ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    26 0
    سایت خود اتحادیه قبلا تبلیغشو زده الان میاد بر علیش صحبت میکنه؟ چندین سایت و خبرگزاری تبلیغشو گزاشتند چون که خود اتحادیه گزاشته و اینا هم به خاطر اینکه اتحادیه تایید کرده تبلیغاتشونو گزاشتند واقعا متاسفم اول برای خودم که چرا باور کردم و تبریک هم به مسئولین کشوری و بخصوص قوه قضاییه
  • حسین فعله گری US ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    23 1
    سلام من کاربر ثامن بودم واقعا برای تمام مسولین وزارت صنعت معدن و تجارت متاسفم شما با این نماد دو ستاره که به ثامن دادید و همین چند روز پیش از توی سایتش به راحتی برداشت نشون دادید که چقد ایران قاونمنده و شماها بی کفایتید من تا آخر عمرم دیگه از هیچ سایتی خرید نمیکنم کلا سعی میکنم از اینترنت دور باشم ....و تا میتونم دور و برهای خودمو آگاه کنم
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    12 0
    سایت رسمی اتحادیه طلا و سکه تبلیغ سکه ثامن رو تا پنج شنبه (۶/۲۲) تو سایتش گذاشته اون بالا. مجوز رسمی فروش سکه داشت از اتحادیه٬ بعد از اینکه کلاه برداری محرز شده اومده میگه ما گفته بودیم ممنوعه. ای نماد بعد از اعطای نماد تا بوی کلاه برداری به مشامش رسید اون رو ور داشت. مرز فاجعه تا کجا پیش رفته. می‌دونید این حرکت تا الان باعث سکته و مرگ چند نفر شده؟؟
  • ش IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    12 0
    اون رییس اتحادییه طلا حالا میاد میگه از اول فعالیتش ممنوع بوده واون نشان مسخره اعتماد ودادگستری مسخره ک مات را کوسفند فرض کردن
  • محمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    11 0
    واقعا باید وزیر صمت پاسخگو باشه ... پس کارکرد این نماد چیه؟ این که یکی بیاد ازش بالای هزار میلیارد تومن سرمایه مردم بی پناه رو بگیره و فرار کنه دوبی؟
    • احمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
      0 16
      اينجورى كلى گو يى نكن سوْال خودتو را روشن و واضح بپرس جوابت را بگير مثلا بپرس چهار سه تا ؟ جواب بگير ١٢ تا شلوغش نكنى لگاريتم بيست و سه مليون و چهارصد هزار و نهصد و سي و شش چند برابر راديكال نهصد و نود و نه هزار و نهصد و نود و نه دچند ميشود؟
  • ناشناس IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    9 1
    سایت اتحادیه طلا تا چند روز پیش که نماد سایت ثامن از طرف وزارت صنعت حذف نشده بود ۲۴ساعته تبلیغشو میکرد الان میگه ما از اول باهاشون مخالف بودیم و مجوز بهشون ندادیم به احتمال زیادم اخرش میان نصفه پوله مالباخته هارو پس میدن در حالی که ارزش پوله ما دقیقا ۵برابرم بخاطر تورم وحشتناک از بین رفته شیوه جدید دزدی برادر ایشونم اینطور که میگن عضو اتاق بازرگانیه اعتماد مردم دیگه به دولت نابود شده ما دیگه فقط پولمون رو باید در منزل نگهداری کنیم
  • NL ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    9 0
    چرا حذف شد؟ مثل همیشه برا بر باد دادن سرمایه و اعصاب مردم
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    9 0
    دست مشرق درد نکنه که اولین خبرو در مورد ثامن منتشر کرد و پیگیر ماجرا هست
  • م IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    13 1
    من پول بازنشستگی مامانم و گذاشته بودم خدا ازتون نگذره
  • الي IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    10 0
    منم تقريباً همه سرمايه و پس اندازم رو گذاشتم تو ثامن كه الان همش رو هواست. واقعاً مونديم چه كنيم؟ پولو خونه بذاري دزد ميزنه، بانك و مؤسسه بذاري اختلاس ميكنن ميبرن يا يه شبه ارزش پولت نصف ميشه،سايت مورد تأييد حضرات بذاري كلاهبرداري ميكنن، با اشخاص شراكت كني كلاهتو برميدارن. چه بكنن مردم آخه؟
  • الي IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    8 0
    منم تقريباً همه سرمايه و پس اندازم رو گذاشتم تو ثامن كه الان همش رو هواست. واقعاً مونديم چه كنيم؟ پولو خونه بذاري دزد ميزنه، بانك و مؤسسه بذاري اختلاس ميكنن ميبرن يا يه شبه ارزش پولت نصف ميشه،سايت مورد تأييد حضرات بذاري كلاهبرداري ميكنن، با اشخاص شراكت كني كلاهتو برميدارن. چه بكنن مردم آخه؟
  • الي IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    4 1
    منم تقريباً همه سرمايه و پس اندازم رو گذاشتم تو ثامن كه الان همش رو هواست. واقعاً مونديم چه كنيم؟ پولو خونه بذاري دزد ميزنه، بانك و مؤسسه بذاري اختلاس ميكنن ميبرن يا يه شبه ارزش پولت نصف ميشه،سايت مورد تأييد حضرات بذاري كلاهبرداري ميكنن، با اشخاص شراكت كني كلاهتو برميدارن. چه بكنن مردم آخه؟
  • آرمان IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    2 0
    سلام. لطفا این خبر رو در صدر نگه دارید بلکه کسی مارو ببینه و به دادمون برسه. الان همه دستگاه ها دارن میگن ما خبر نداشتیم. این مجوز نداشت. در صورتی که یکسال داشت راحت کار میکرد و میلیاردها تومان سرمایه در گردش تو حسابش داشت.
  • مریم IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    9 0
    سلام. من حدود یک ماه و نیم قبل به مدت 1 هفته مشتری این سایت بودم و حدود 100 تومان سرمایه وارد سایت کردم ولی بعد از یک هفته وقتی درخواست واریز موجودی کردم حدود سه روز طول کشید . خیلی نگران بودم و کلا به عملکرد کارکنان شک کردم. دلیل دیگر شک کردن من جمله ای بود که روی صفحه معرفی سایت آمده بود: « بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی این سایت راه اندازی شده است!!!! » آخه چه رابطه ای بین خرید و فروش طلا و سکه و اقتصاد مقاومتی هست؟؟؟؟ خلاصه همین جمله من را در خصوص نیت و قصد طراحان سایت به شک و تردید انداخت و برای همیشه از سایت خارج شدم. در اصل باید به خاطر نام « ثامن » شک می کردم و هرگز به این سایت اعتماد نمی کردم. دوستان امیدوارم در پیگیری مطالباتتون موفق و موید باشید.
  • هومن NL ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    7 1
    واقعا شگفت اوره تو این کشور باید پول زیر دوشک قایم کرد یا تو دیوار جاسازکرد
  • DE ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    7 0
    آقا من خودم از بس که سایت خبرگزاری عصر ایران تبلیغ این سایت کلاهبردار رو میکرد جذب این سایت شدم.حالا همین عصر ایران تبلیغ رو برداشته و دریغ از یک توضیح.تو رو خدا اینو با تیتر بزرگ بنویسید
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    5 0
    وزارت فرهنگ و ارشاد هم اون نماد دیگشو برداشت به سلامتی کلا همه کشیدن کنار
  • morad.isparh DE ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    2 3
    ما درخواست واریز زدیم..ولی هنوز واریز انجام نشده..کسی میدونه کی واریز میشه؟بخدا قسم اگه از پولام کم بشه هر کدوم از بانی این مشکلات رو پیدا کردم ..مثل سگ میکشمش
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    11 0
    فارس نیوز، دنیای اقتصاد، تابناک و ... که تبلیغاتش رو با عنوان «خرید و فروش امن طلا با طلای ثامن» می کردند و همینطور وزارت صنعت و معدن که به نظر میرسه با توجه به ارتباط برادر ایشون که رئیس سازمان صنعت و معدن بناب هستند بهشون نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره داده نباید الان قایم بشن و بگن کی بود کی بود من نبودم!!! باید جواب پس بدن. چطور به یک آدم دزد نماد اعتماد الکترونیک میدن مگه نقل و نباته که چون داداش فلانی بود بهش یه نماد مجانی بدیم لعنت بر این پارتی بازی تو این مملکت.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    5 1
    آقای زاهدی فر مدیر این سایت هر پیامی که میزاشت کلی سلام و صلوات می فرستاد و اسم رهبری و عکس رهبر رو هم همه جای سایتش گذاشته بود. به نظرم دفتر مقام معظم رهبری هم باید یکی از شاکیان اصلی باشه. یه آدم شارلاتان دزد توی فضای مجازی خودش رو منتسب به رهبری میکنه و این همه فساد به بار میاره.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    4 0
    واقعا این مملکت اینجوریه! نماد بدیم تا طرف دزدید نماد رو برداریم. مجوز بدیم و البته تندیس هم بدیم بعد تا طرف دزد از آب در اومد تکذیب کنیم؟ الان فیلم تندیس گرفتن این آقا از دست رئیس اتحادیه هست بعد با وقاحت تمام میاد تو اخبار میگه مجوز نداشته. خاک بر سر اون اتحادیه و اون رئیسش
  • US ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    10 1
    قانون و نظارت در ایران ضعیفه اگه ایران ( Financial Action Task Force) یا همون معاهده پالرمو رو امضا کنه میشه جلوی خاوری ها و این ادمها گرفته بشه و پولهای حسابها این اقایون تو خارج از کشور مسدود و پول به دوباره به صاحبهای اصلیشون برگرده
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    5 0
    اینجاست که میگن فارس نیوز نخون! به خاطر چندغاز اومده تبلیغ یک دزد رو کرده اونم نه خیلی وقت پیش! اردیبهشت همین امسال یعنی با کمک این خبرگزاری تور پهن کرده که سرمایه مردم رو بالا بکشه به نظرم خود خبرگزاری های فارس و تابناک هم سهم ورداشتن.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    1 0
    نماد الکترونیکی یجورایی فقط ثبت ادرسه چیز دیگه ای نیست کاسبکاریه بیشتر
  • مسعود IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    1 0
    اقا تورو خدا ما شهرستانیم دستمون کوتاه اونایی که تهران هستن و شکایت کردن یه کانال درست کنن نتیجه اقداماتشونو به ما اطلاع بدن اجرتون با امام حسین .
  • مسعود IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 0
    اقا تورو خدا ما شهرستانیم دستمون کوتاه اونایی که تهران هستن و شکایت کردن یه کانال درست کنن نتیجه اقداماتشونو به ما اطلاع بدن اجرتون با امام حسین .
  • اسما IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    3 0
    لطفا یکی بگه کجای این مملکت جای اعتماده؟؟؟؟!!!!!!
  • ایمان IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 0
    همین الان که این اقا مگه این سایتا غیر قانونی هست چندین سایت دیگر در حال فعالیت میباشند که سابقه ای به مراتب بیشتر از سکه ثامن دارند پس چرا برای انها اخطار نفرستاده اند به عنوان مثال : سکه سرمایه و سکه زرین و زریک
  • رضا میلادی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 5
    خواهشمندیم پلیس فتا و دادستانی بعنوان مدعی العموم جهت احقاق حق مردم اقدام کنند و تمامی دستهای پشت پرده که با سرمایه و اعتماد مردم بازی کردند را رو کند . ممنون
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    2 0
    سلام اون از بانکها و موسسات اعتباری، این هم کسب و کار اینترنتی، که اتحادیه طلا جواهر و وزارت صنعت حاشا میکنن.اونوقت دولت انتظار داره مردم دلارها و یورو خونگیشون رو بیارن تو بانکها بزارن. دیگه هیچ اعتمادی به این حکومت ندارم.
  • احسان AE ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 3
    تورو خدا ما صدامون به جایی نمیرسه شما بشید صدای ما من بچم ۲ماه دیگه به دنیا میاد پول ندارم واسش هیچی بخرم
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    1 2
    من هم نظرم اینه که دیگه همه صنف کلاهبرداری بازکنیم این همه مال ماراموردند دولت هم تشویق میکنه بیایید شرکت بخوربخوربازکنیم باتشکر منم یه ملیاردی دادم
  • NL ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    1 5
    با این روشهای صد من یه غاز هر چی کلاهبرداریه راحت اتفاق می افته و بعد یه ملت خسارت دیده داریم و دزد فرار کرده و کلاهبردارهای میانی چند سال حبس. خب اگر نماد رو میخوان بردارن و غیر قانونی عمل کرده اول بگیرینش مال مردم هم صد قفله کنید بعد اعلام مصیبت کنید.
  • یوسفی AE ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 2
    دوستان گروه واتساب یا تلگرام کاربران وجود دارد؟اگه هست لطفا راهنمایی بفرمائید منم عضو بشم که همه با هم در جریان باشیم برای پیگیری.گمنونم
  • FR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    1 1
    شرم آوره !
  • حمید IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    4 1
    از دیروز تا حالا سایت ثامن با اطلاعیه اعلام ورشکستگی پیشنهاد فروش سکه های خریداری شده توسط کاربران را با ۱/۵ میلیون کمتر از قیمت روز و از امروز هم با ۲ میلیون زیر قیمت روز و سپس ثبت درخواست واریز وجه را نموده، جدا از اینکه این اقدام ضرر هنگفتی به کاربران خواهد زد به نظر شما آیا این اقدام هم یک حقه و کلاهبرداری جدید نیست؟ پیشنهاد شما چیست؟
  • هوشنگ کامیاب IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    16 7
    همین شماها با این کاراتون قیمت سکه و دلار به اینجا رسوندین هممونو بدبخت کردین حقتونه
    • مبین IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
      9 1
      آفرین بازارو ملتهب کردن الان دنبال مقصر میگردن
  • DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    0 6
    اقا یه ادرس تلگرام بدید لطفا.تا همه در ارتباط باشیم
  • NL ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    4 1
    وقتی افتضاح جهش دلار اتفاق می افته رییس جمهور تشویقش می کنه مشاورش می کنه یعنی راه برا گند زدن به زندگی مردم و شانه خالی کردن و در رفتن و حتی کارت هزار افرین و سکه و پاداش متشکریم وجود داره و عادیه
  • محمود IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    3 0
    اکثر سایت ها طلای ثامن تبلیغات میکردن وتو این 5 ماهه وحشتناک تبلیغات ميشدمن خودم اردیبهشت 97 زنگ زدم enamad یه خانمی گوشی گرفت این سایت از سایت ها معتبره پس به. کی اعتماد کنیم یا حسین دارم دیوونه میشم
  • احمد IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    6 1
    مراقب بقیه سایت ها هم باشید: زریک سکه سرمایه سکه زرین و .....
  • محسن IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    11 1
    فکر کنم رئیس اتحادیه قبلا از ماجرا خبر داشته خ حالا اومده میگه پلمبش کردیم این پلمپ به درد عمت میخوره ن ما کار برای بدبخت که کل پولمان رفت به خاطر شما مسولین بی کفایت و مفت خور ودزدددددددد
  • محسن IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    5 1
    اگه داعش توی آشکار سرمیبرید ولی اینا تو خفا سر ملتومیبرن
  • محلاتى FR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    7 15
    همش تقصير اين اصلاح طلب هاست جيب خودشان را پر كردند و به غرب برده اند اهميتي نداره براش شهروند ايراني ... احمدي نژاد حق ميداشت دستشان قطع كساني كه به اين جنايتكاران (البته) بي لياقت راي دادند
  • حامد GB ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    3 1
    يا خدا بيدار بشيد كلى ادم بدبخت شدند دست مسولين هم تو
  • حسن IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    3 2
    باید یه شکایت جمعی از وزارت صنعت ،خبرگزاری های مبلغ و اتحادیه طلا که خودش تبلیغ میکنه خودشم میگه غیر مجازه بکنیم.
  • حسن IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    3 2
    باید یه شکایت جمعی از وزارت صنعت ،خبرگزاری های مبلغ و اتحادیه طلا که خودش تبلیغ میکنه خودشم میگه غیر مجازه بکنیم.
  • مال باخته IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    1 12
    سلام مردم از حق تون نگذرید این یک کلاهبرداری ملیه همه ایران باید از این کلاهبرداری باخبر شوند و مسولین باید پول ما را بدن حتی اگه با درگیری و خون خونریزی و آشوب باشه دیگه نمی شه تو این مللکت دزد و کلاهبردار زندگی کرد و تمام دارایی مردم را یه شبه بالا بکشند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    8 2
    دلالها با سفته بازیهاشون روزگار مردم رو سیاه کردن چون باعث تورم شدید طلا و ارز شدن . این یارو دیگه چه لقمه ای بوده که کلاه از سر دلالها برداشته
  • لیلا RO ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 1
    واقعا من بیشتر از اینکه از موضوع از دست رفتن سرمایه ام ناراحت باشم از اظهارات تهی از منطق رییس اتحادیه طلا ناراحتم چون ایشون همش دارن از خودشان سلب مسوولیت می کنن در واقع سرمایه اصلی همه ما مردم مسئولین مسئولیت پذیر هستن الان 6 روزه تعداد زیادی از مردم در اضطراب و ترس و نگرانی غوطه ورند و نه تنها نهاد های مسوول جواب قانع کنند ه ای نمی دن یکی که مبلغ این سایت هم بوده میاد میگه ما نبودیم و نیستیم!
  • ناشناس US ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    4 1
    هر کس توی این سایت ضرر کرده حقشه-اون موقه که سکه 1.5 بود شد 4.5 ذوق می کردید حالا باید دق کنید-از هر دست بدی از همون دستتم پس میگیری-ما ایرانیا با این بدخواهی هامون علیه هم بدبخ شدیم-الانم این پیامو میدم یه سری ریختن فروشگاه هارو خالی میکنن-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس