کد خبر 894125
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰

مالزی در جنوب تایلند واقع در شبه جزیره مالایا واقع شده و در قلب جنوب شرقی آسیا یک بهشت گرمسیری است.  شاید بیشتر از سواحل، جنگلهای بارانی و مناظر چشمگیر مالزی شناخته شده باشد و همچنین برخی از جزایر مالزی جزو زیباترین مناطق شنا و شیرجه هستند. بلندترین برج دوقلو در جهان، واقع در کوالالامپور است.

اطلاعات اولیه مالزی
واحد پول: رینگیت (Ringgit)
سوکت برق: برق 240 وات، خروجی های برق سه سوکت (نوع G) است.
ویزا: سفر به مالزی آسان است، برای شهروندان بسیاری از کشورها نیازی به درخواست ویزا نیست. تعدادی از کشورهای آسیا هستند که برای سفر به مالزی ویزا نیاز دارند، اما اکثریت نیازی ندارند.

برای بسیاری از کشورهای اروپا و آمریکای شمالی شما یک ویزا 90 روزه را بعد از ورود دریافت خواهید کرد.  و برخی دیگر از کشورها فقط برای 30 روز حضور در آن کشور ویزا میگیرید. فقط مطمئن شوید که گذرنامه شما حداقل 6 ماه پس از ورود شما معتبر است.

ایمنی: اکثر بخش های مالزی به طور باورنکردنی در سفر ایمن هستند! به استثنا بورنیو (منطقه صباح مالزی)، زیرا افزایش تعداد آدم ربایی ها در ساحل این منطقه افزایش یافته است. فرماندهی از این ناحیه، شما باید بتوانید اقامت بی خطر و لذت بخش در مالزی داشته باشید. در شهرهای بزرگ مانند کوالالامپور امکان سرقت کیف و وسایل ارزشمند وجود دارد، بنابراین از اموال خود مراقبت نمایید.
زبان: زبان رسمی مالزی، مالایی است که مردم در اکثر مناطق مالزی به همین زبان صحبت میکنند. با این حال زبان انگلیسی عمومیت دارد و در سفر به مالزیمیتوانید با استفاده از زبان انگلیسی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید.
جشنواره ها و جشن ها: در مالزی و سنگاپور هر ساله انواع جشنواره ها و جشنهایی برگزار میشود که فرهنگ و مذهب این کشور را نشان میدهد و پذیرای انواع گردشگران از سراسر دنیاست.

سال نو چینی: در مالزی جمعیت بزرگی از چینی ها وجود دارند و در تعطیلات سال نو چینی که در ماه ژانویه یا فوریه برگزار میشود، شما میتوانید شاهد قرمزپوش شدن شهر و دیدن نمایشهای خیابانی زیبا که تداعی کننده ی فرهنگ چین است باشید.

روز وساک (Vesak):  یک تعطیلات مهم برای جامعه بودایی در مالزی، روز وساک در ماه مه است. بوداییان اعتقاد دارند که در این زمان شخص بودا به درجهٔ شکستن چرخه تولدهای ادواری و به رستگاری (نیروانا) رسیده‌استو این روز را جشن میگیرند. در این جشن علاوه بر چراغانی شدن معابد، رویدادهای دیگری مانند نمایشگاه غذاهای گیاهی و نمایش و ... انجام می شود.

حمل و نقل: حمل و نقل از یک مکان به دیگر در مالزی نسبتا آسان است و کارآمد است. توصیه ما این است که برنامه ی Skyscanner  را دانلود و استفاده کنید و همچنین از وب سایت 12Go  برای مشاهده حرکت اتوبوس، قایق و قطار استفاده نمایید. همچنین ذکر این موضوع مفید باشد که برای رفت و آمد با تاکسی به چند مورد توجه نمایید، اول اینکه حتما مسیر و مقصد دقیق خود را مشخص کنید تا هزینه ی اضافه نپردازید و دوم اینکه نیمه شب تا صبح هزینه های تاکسی حدودا 50درصد افزایش میابد.

بهترین زمان سفر به مالزی
مالزی تقریبا در تمام فصول سال حرارت و رطوبت بالایی دارد. میتوان گفت تفاوت عمده ای که وجود دارد این است که در فصل موسمی، ماه نوامبر – دسامبر تا اواسط فوریه شاهد بارانی بودن بسیاری از ساعات هستیم و اگر علاقه ی زیادی به بارندگی دارید میتوانید در این زمان با تور مالزی سفر کنید.

نکته ی جالبی که وجود دارد این است که، در حالی که ساحل شرقی آب و هوایی بارانی دارد و در همان زمان ساحل غربی هوای مرطوبی دارد و از باران خبری نیست! پس میتوان گفت آب و هوا میتواند تاثیر بسیار زیادی روی برنامه ی سفر شما نداشته باشد و در صورت تمایل میتوانید در منطقه به نقاط مختلف سفر کنید.

تمایز مهم، هر چند، این است که در حالی که ساحل شرقی آب و هوای بسیار مرطوب را در این زمان تجربه می کند، ساحل غربی در زمان بندی های مختلف کار می کند. فصل بارانی ساحل غربی از آوریل تا اکتبر می گذرد و در حالی که مدت زمان بیشتری طول می کشد، آب و هوا ملایم تر می شود و باران تاثیر زیادی بر برنامه های سفر شما نخواهد داشت.

هزینه سفر به مالزی
سفر به مالزی ارزان تر از سفر به سایر نقاط در آسیای جنوب شرقی است و همچنین ارزان تر از سفر به کشورهای غربی! شما میتوانید برای خواب و خوراک با هزینه ی تقربیی 30 دلار در روز مکانی نسبتا مناسب اجاره نمایید و همچنین بنا به میزان هزینه ی مدنظر خود در هتل های مالزی هزینه ای بین 40 الی 50 دلار در روز برای اقامت در هتل در نظر بگیرید.

پوشش در سفر به مالزی

در سفر به مالزی بیشترین لباسی که قابل استفاده است، لباسهای سبک و خنک است و شما اغلب گرما و رطوبت را تجربه خواهید کرد. با توجه به اینکه مالزی کشوری مسلمان است، سعی کنید در مناطق روستایی لباسهایی نسبتا پوشیده تر داشته باشید و همچنین برای ورود به مساجد و اماکن مذهبی و همچنین برای ورود به منزل اهالی روستا سعی کنید کفشهای خود را در بیاورید و با رعایت این نکته به مذهب مردم احترام گذاشته و از سفر خود لذت ببرید.

بهترین کارهایی که در مالزی انجام دهید


دیدن برج دوقلو پتروناس

پل آسمان، دو برج پتروناس را به هم وصل میکند و یکی از برجسته ترین دیدنی های مالزی است. و اگر شما ترس از ارتفاع نداشته باشید میتوانید به بالاترین نقطه ی برج بروید و مناظر بینظیری را مشاهده کنید.

شرکت در کلاس آشپزی

شما میتوانید در در کلاسهای پخت و پز مالزی شرکت کنید و طعم و بوی غذاهای لذیذ مالزی را در کشور خود نز تجربه کنید. در این کلاسها در مدت کوتاهی با توجه به مسافر بودن شما آموزش داده میشود.

به پارک Taman Negara بروید

 این پارک ملی یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی در جهان است که حدود 130 میلیون سال قدمت دارد! علاقمندان به صخره نوردی و قایقرانی نیز میتوانند این پارک را در لیست مهمترین هدفهای سفر خود جای دهند. اگر شما عاشق کشف و طبیعت هستید، این نقطه از بهترین مکانهای دیدنی مالزی است.

بازدید از غارهای باتویی

این غار شامل 3 غار اصلی و یک غار کوچک می شود. و از سنگ آهک بوده که 400 متر ارتفاع و طول آن به بیش از 100 می رسد و در سال 1892 کشف شده است. وقتی به این محل می رسید تعداد زیادی میمون به استقبال شما می آیند. اگر شما سر راه بادام زمینی و موز خریده باشید آنها به قصد گرفتن آنها به شما نزدیک می شوند. Batu می رساند.

شیرجه در جزایر Redang

اگر شما علاقمند به ماجراجویی و هیجان هستید، حتما از جزیره ی ردانگ دیدن کنید. همچنین میتوانید شنا و شیرجه های هیجان انگیزی را در این منطقه تجربه کنید و همچنین غواصی کنید و مدرک غواصی خود را دریافت کنید.
 

هنر خیابانی در پنانگ را ببینید

در پنانگ به هر کجا از شهر که بروید هنر معروف خیابانی را مشاهده خواهید کرد. هنر کاملا زرق و برق دار و غیر معمول که شهر را به مکانی سرگرم کننده و قابل کشف تبدیل کرده است.

در مالزی چه بخوریم؟
Apam Balik

اساسا یک نان شیرین آرد برنج است، این ظرف با شکر، بادام زمینی، ذرت یا هر سه آن پر شده است. مواد تشکیل دهنده بر روی یک مرکز خمیری قرار داده می شود. پیدا کردن این غذا در خیابانها آسان است و میتواند غذایی خوب به عنوان میان وعده در حال حرکت باشد.

ساتای(Satay)

 غذایی لذیذ که طرفداران بسیاری دارد. کباب مرغ، گوشت گاو یا گوشت خوک که با سس بادام زمینی رنگ شده است.

نسی داننگ(Nasi Danang)
غذای صبحانه محبوب در مالزی Nasi Danang در واقع برنج پخته شده در شیر نارگیل است  که موادی مانند ماهی، تخم مرغ آب پز، نارگیل تراشیده شده  و سبزیجات ترشی همراه است.

لکسا(Laksa)
این ظرف مالایی شامل یک پایه رشته فرنگی همراه با سس گوشت و سبزیجات است. دستورالعمل دقیق بسته به جایی که میروید متفاوت است. بعضی از آنها دارای پایه نارگیل هستند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس