اتحادیه‌عرب نمایه

اتحادیه‌عرب به مناسبت ۳۶مین سالگرد فاجعه صبرا و شتیلا به صدور بیانیه ای بسنده کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، اتحادیه عرب امروز یکشنبه به مناسبت ۳۶مین سالگرد فاجعه صبرا و شتیلا در لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظامیان اسرائیل ۳۶ سال پس از قتل‌ عام صبرا و شتیلا، به کشتار و اخراج اجباری فلسطینیان از سرزمین شان ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایان بازگشت

بیانیه اتحادیه عرب در این خصوص می افزاید: کشتار و تروریسم در مرز نوار غزه و اخراج اجباری اهالی خان‌ الاحمر نشانگر پاکسازی قومی و آپارتاید است. جامعه جهانی برای توقف تخریب خان‌الاحمر و اخراج اجباری اهالی آن اقدام جدی انجام دهد.

اتحادیه عرب در این بیانیه تأکید کرد: مردم فلسطین از ۳۰ ماه مارس سال جاری در مرز غزه با اسرائیل در راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌ کنند. ارتش اسرائیل برای برخورد با آنها که خواهان بازگشت به سرزمین خود و پایان ۱۲ سال محاصره غیرقانونی غزه هستند، از گلوله‌های واقعی استفاده می‌کند.

گفتنی است در ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۸۲ فالانژیست ها با نظارت ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون وزیر جنگ پیشین این رژیم به اردوگاه آوارگان فلسطینی صبرا و شتیلا در غرب بیروت لبنان حمله کردند که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ فلسطینی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس