کد خبر 894056
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
احمد توکلی نمایه

دیده‌بان شفافیت و عدالت پس ازبررسی‌های اولیه رسماً از مراجع قانونی خواستار مقابله با سوءاستفاده شرکت «پارس‌حیات» از انحصار در بازار تیشو ، محاکمه و تنبیه این شرکت شد.

به گزارش مشرق، در پی شکایت انجمن صنایع سلولوزی بهداشتی ایران، دیده‌بان شفافیت و عدالت پس ازبررسی‌های اولیه رسماً از مراجع قانونی خواستار مقابله با سوءاستفاده شرکت پارس‌حیات از انحصار در بازار تیشو، محاکمه و تنبیه آن بخاطر ایجاد کمبود مصنوعی پوشک، تعطیلی کارخانه‌های تولیدی سلولزی و تعیین تکلیف ۴۹میلیون دلار ارز دولتی به این شرکت شد.

بیشتر بخوانید:

واردات فوری پوشک برای تنظیم بازار

اخلال شرکت تُرک در بازار پوشک و دستمال‎کاغذی و بی‎خیالی وزارت صنعت +نامه

‌در متن‌ نامه دیده‌بان شفافیت و عدالت که توسط احمد توکلی به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته شده ‌، آمده است: ‌به پیوست نامه ۲۴۱/ص/۹۷ مورخ ۱۴/۶/۹۷ انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران در مورد شرکت پارس حیات ساغلیک ارونلری ارسال می‌شود، بررسی‌های دیده بان شفافیت و عدالت نشان می‌دهد که این شرکت به رغم دریافت ارز دولتی، با اقدام انحصارجویانه مواد اولیه وارداتی را در اختیار شرکت‌های تولیدی سلولزی قرار نمی‌دهد و موجب تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولیدی شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: از طرف دیگر این شرکت با عدم توزیع متوازن محصولات تولیدی خود به مردم موجب کمبود و التهاب در جامعه مصرف کننده شده است.

در بخش پایانی نامه دیده‌بان شفافیت و عدالت به وزیر صنعت آمده است:  جا دارد با توجه به ابعاد اجتماعی و امنیتی (علاوه بر ابعاد اقتصادی) دستور دهید با قید فوریت نسبت به حل این موضوع اقدام و نتیجه به دیده‌بان شفافیت و عدالت اعلام شود.

بنابراین گزارش در چند هفته اخیر به دلیل آنچه کمبود مواد اولیه تولید پوشک عنوان شده است، تولیدکننده‌های داخلی، قیمت این محصول پرمصرف برای خانواده‌های دارای فرزند کوچک را بی‌ضابطه افزایش ‌داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس