کد خبر 894009
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
سردار عبدالهی نمایه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از اجرای ۱۰۰ پروژه عمرانی در شمالغرب کشور توسط این قرارگاه خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار عبادالله عبدالهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ورود قرارگاه  به پروژه‌های عمرانی و سازندگی در کشور گفت: ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عرصه عمران و آبادانی کشور رسالتی است که پس از سالهای دفاع مقدس بر عهده سپاه قرار داده شد و قرارگاه در هر کجا که نیاز باشد به عنوان یک تکلیف و وظیفه انقلابی برای خدمت به مردم نقش آفرینی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

  قرارگاه خاتم‌الانبیاء ۴کشتی برای ونزوئلا می‌سازد

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا گفت:  این تحریم‌ها می‌تواند ظرفیتی برای خودکفایی باشد و ما با عمل جهادی و انقلابی، می‌توانیم با تمام قدرت در مقابل تحریم‌های صورت گرفته بایستیم.

سردار عبدالهی با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی در شمال غرب کشور خاطرنشان کرد: 100 پروژه عمرانی در شمال غرب کشور درحال انجام است که بیشتر آنها به بهره برداری رسیده است.

وی از اجرای 20 پروژه در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در استان آذربایجان شرقی 20 پروژه بزرگ در حال انجام است و چهار گروه از گروه‌های تخصصی قرارگاه خاتم الانبیاء در این پروژه‌ها مشارکت دارند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به اشتغال نیروهای متخصص و متعهد در این پروژه‌ها اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف 5هزار نفر به صورت مستقیم و 12 هزار نفر به طور غیر مستقیم مشارکت دارند و 1300 دستگاه ماشین آلات نیز در اجرای پروژه ها فعال هستند.

وی با اشاره به زمینه‌های فعالیت  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در آذربایجان شرقی افرود: این قرارگاه پروژه‌های متعددی را در حوزه صنعت و معدن، پروژه راه آهن و آزادراه، حوزه آب و ساخت سد، انتقال آب از زرینه رود، حوزه ساخت بیمارستان، پروژه ازادراه مراغه و هشترود، پروژه مترو تبریزو... و بر عهده دارد.

وی در خصوص پروژه بیمارستان هزار تخت‌خوابی تبریز تصریح کرد: این بیمارستان بزرگترین بیمارستان از نظر وسعت است که هزار تخت دارد و ظرفیت افزایش به یک هزار و 300 تخت را نیز دارد.

سردار عبدالهی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان خاطرنشان کرد: در کشورما پروژه‌های بزرگ در دست شرکت‌های خارجی از جمله شرکت توتال بود که با شروع تحریم‌ها آنها پروژه‌ها را نیمه کاره رها کرده و رفتند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با حضور قاطع خود در صحنه که عمده نیروهای آن مردمی هستند این مسئولیت را بر عهده گرفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)  در ادامه با اشاره به ساخت و تکمیل  پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: قرارگاه  با تمام توان در ساخت و تجهیز  بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا (ستاره خلیج فارس) فعالیت می‌کند، پالایشگاه ستاره خلیج فارس  700 هکتار مساحت داشته و 17 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: این پالایشگاه 360 هزار بشکه در روز فرآورده‌های گازی تولید می‌کند و با بهره‌برداری از فاز اول و دوم آن  360 هزار بشکه فرآورده‌های گازی پالایش می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)  در پایان خاطرنشان کرد: در پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 30 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که به زودی  با بهره‌برداری از فاز سوم آن میزان تولید بنزین این پالایشگاه به 43 میلیون لیتر می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس