کد خبر 893919
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
بهروز عطایی

کارشناس والیبال ایران گفت: در صورت صعود به عنوان تیم نخست گروه، در دور بعد مسابقات جهانی شرایط بهتری خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، بهروز عطایی درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان  و کسب سه پیروزی برابر تیم‌های پورتوریکو، بلغارستان و کوبا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان بالاترین سطح رقابت‌های والیبال در دنیا پس از  المپیک است و می‌توان به نوعی آن را هم پای  جام جهانی فوتبال  تلقی کرد، چرا که از لحاظ امتیازی در رده بندی فدراسیون جهانی نیز تیم قهرمان همانند المپیک 100 امتیاز می‌گیرد. با این شرایط همه تیم‌ها با تمام قوا در این مسابقات شرکت کردند و تیم‌ ‌ملی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود و با توجه به امکاناتش تمام تدارکات لازم را داشت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال جوانان ایران افزود: برابر سه تیم بازی کردیم که تقریبا با کوبا و بلغارستان که تیم‌هایی با سابقه هستند پیش از این تجربه بازی داشتیم. این دو تیم از لحاظ سبک بازی و کیفیت والیبال در حد خوبی قرار دارند، اما پورتوریکو تیم بسیار ضعیفی بود. کوبا با بازیکنان جوانی پا به این رقابت‌ها گذاشته است و در مقایسه با تیم‌های دهه 90 کوبا شرایط کاملا متفاوتی داشت. این تیم از لحاظ فیزیکی شرایط ایده آلی دارد اما از نظر ساختار تاکتیکی بسیار ساده بازی می‌کرد و همین باعث شد علی‌رغم این که بازیکنان ایران در ست نخست با کم توجهی نتیجه‌ را واگذار کردند بتوانند در ست‌های بعد با هماهنگی لازم به پیروزی برسند.

او ادامه‌ داد: برابر بلغارستان که مهم‌ترین دیدار برای تثبیت جایگاه‌مان در رده‌های اول یا دوم بود، توانستیم نمایش منظمی داشته باشیم و خوشبختانه به پیروزی برسیم. در حال‌ حاضر با توجه به این که تیم‌ ‌ملی ایران در دور دوم باید با یکی از تیم‌های  آمریکا، روسیه و صربستان که در گروه C قرار دارند هم گروه شود، پس شرایط مان در مرحله بعد سخت‌تر می‌شود اما اگر بتوانیم با شکست لهستان به عنوان سرگروه به دور دوم صعود کنیم، شرایطمان متفاوت خواهد بود.

عطایی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به پیش‌بینی شرایط دور دوم می‌توان احتمال آن را داد که کولاکوویچ در بازی برابر لهستان از تمام نفرات اصلی استفاده نکند؟ گفت‌: باید ببینیم شرایط چگونه پیش‌ می‌رود. اگر در گروه‌مان دوم هم شویم احتمال دارد با بلغارستان و تیم چهارم گروه خودمان باز هم گروه شویم که در این شرایط می‌توانیم به عنوان بهترین تیم دوم نیز راهی دور حذفی شویم.

عطایی درباره این که آیا عملکرد کولاکوویچ در رقابت‌های قهرمانی جهان قابل قبول بوده است؟ پاسخ داد: تا به این جا که فشار زیادی به تیم‌ ‌ملی وارد نشده است و حتی بلغارها هم با وجود میزبانی نتوانستند ایران را تحت فشار قرار دهند. ما در رده هشتم جهان قرار داریم و به جز لهستان بقیه تیم‌های گروهمان رنکینگ بدتر از 10 دارند. بنابراین باید عملکرد کولاکوویچ و کل تیم‌ ‌ملی را پس از پایان مسابقات بررسی کرد. عملکرد سرمربی تیم‌ ‌ملی باید در شرایط سخت سنجیده شود که هنوز چنین وضعیتی را شاهد نبوده ایم هر چند معتقدم تغییرات کولاکوویچ اثربخش بوده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس