کد خبر 893891
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
پرچم امارات

یک رسانه عربی از تلاش امارات برای سرگیری روابط خود با دولت سوریه و دیدار یک مقام بلندپایه اماراتی با مسئولان سوری در این زمینه خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار به نقل از منابع خود نوشت: علی محمد بن حماد الشامسی معاون رئیس شورای عالی امنیت ملی امارات اوایل ماه ژوئیه گذشته در سفر به دمشق با یک افسر عالی رتبه سوری دیدار کرده است که وی به احتمال زیاد سرتیپ دیب زیتون رئیس اداره کل اطلاعات سوریه بوده است.

شورای عالی امنیت ملی عالی ترین نهاد امنیتی در امارات است که ریاست آن را رئیس این کشور برعهده دارد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه 4کشور عربی علیه ایران و ترکیه

اطلاعات حاکی است که الشاملی با میزبان سوری خود از سرگیری روابط بین دو کشور را در کنار مسائل امنیتی بررسی کرده است. طرف اماراتی این روابط را از آغاز جنگ علیه سوریه در پاسخ به فشارهای عربستان تعلیق کرده بود.

آنطور که فهمیده می شود طرف اماراتی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور اشتیاق نشان می دهد، اما همزمان تمایل دارد که این امر خشم ریاض را به همراه نداشته باشد.

درهمین راستا، طرف اماراتی احتمال "از سرگیری غیرمستقیم" روابط را از طریق مامور کردن حمد سعید الشامسی سفیر امارات در بیروت برای مدیریت امور سفارت امارات در دمشق - از مقر خودش در شهر بیروت- مطرح کرده است.

اطلاعاتی درباره پاسخ سوریه به این پیشنهاد و اینکه آیا هیئت اماراتی مستقیم از طریق فرودگاه بین المللی دمشق وارد این شهر شده یا از طریق بیروت به دمشق رفته است، در دست نیست اما معلوم است که دو کشور در سال های بحران سوریه سطح معینی از گرمی روابط را حفظ کرده اند و تماس از طریق کانال های امنیتی ادامه یافته است.

بخش کنسولی سفارت سوریه در ابوظبی به خدمات رسانی به اتباع سوریه در امارات ادامه داده است، اما موضع دمشق در ماه های اخیر درخصوص محدود شدن تماس با سایر کشورها فقط از طریق کانال های امنیتی سخت تر شده است؛ به گونه ای که تماس امنیتی را مشروط به از سرگیری روابط دیپلماتیک و اذعان به آثار سیاسی تحولات میدانی در سوریه کرده است زیرا دولت سوریه کنترل خود بر اثر اراضی این کشور را بازیابی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس