کد خبر 893841
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
محمد الحلبوسی

اتحادیه اروپا انتخاب محمد الحلبوسی به ریاست جدید پارلمان عراق را اولین گام قاطع در مسیر تشکیل دولت این کشور دانست و تصدی این سمت را به وی تبریک گفت.

به گزارش مشرق، مایا کوچیانتیچ سخنگوی کمسیون امور خارجی اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: دولت جدید باید چالش های متعدد پیش روی دولت عراق را فوری برطرف کرده و به خواست های مشروع ملت عراق و انتظاراتش پاسخ گوید.

وی افزود: اتحادیه اروپا به حمایت خود از عراق ادامه خواهد داد و همچنان شریکی برای این کشور به ویژه در تلاش ها برای بازسازی خواهد بود و با دولت جدید عراق برای حمایت از ثبات، امنیت، دموکراسی فراگیر و شکوفایی که عراقی ها مستحق آن هستند، همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین موضع گیری الحلبوسی پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان

این بیانیه تاکید کرد: لازم است که شرکای بین المللی عراق و کشورهای منطقه به نقش سازنده برای حمایت و تقویت پشتیبانی خود از عراق و احترام به وحدت و حاکمیت و سلامت سرزمینی کامل این کشور برای برقراری ثبات در عراق و منطقه ادامه دهند.

این اتحادیه تصریح کرد: از رهبران سیاسی انتظار می رود که در این مسیر به سرعت گام بردارند و برای مشارکت ملی و آشتی ملی فراگیر تلاش کنند.

دولت آمریکا نیز با تبریک پیروزی الحلبوسی از رهبران عراق خواست تا در تشکیل دولت شتاب به خرج دهند.

بر اساس گزارش السومریه، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان و انتخاب حسن کریم الکعبی به عنوان نایب رئیس اول را تبریک می گوییم و چشم انتظار انتخاب نایب رئیس دوم هستیم، زیرا این امر گامی بسیار مهم برای جدول کاری قانونی برای تشکیل دولت جدید است.

بر اساس شمارش آراء از مجموع 298 نماینده حاضر در نشست روز شنبه بیست و چهارم شهریور پارلمان عراق، 169 نفر به محمد الحلبوسی رای دادند و رقیب وی خالد العبیدی تنها توانست 85 رای کسب کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس