کد خبر 893837
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کتاب ابوعلی کجاست - شهید مرتضی عطایی - کراپ‌شده

کتاب «ابوعلی کجاست» زندگی‌نامه خودگفته «شهید مرتضی عطایی»، از شهدای مدافع حرم است که تحقیق آن را آقای محمدمهدی رحیمی و تدوین آن را آقای نوید نوروزی انجام داده است.

به گزارش مشرق، کتاب «ابوعلی کجاست»‌ خاطرات خودگفته شهید مدافع حرم مرتضی عطایی و «تو شهید نمی‌شوی»‌ روایتی از زندگی شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی، با استقبال مخاطبان به چاپ نهم رسیدند.

کتاب «ابوعلی کجاست» زندگی‌نامه خودگفته «شهید مرتضی عطایی»، از شهدای مدافع حرم است که تحقیق آن را آقای محمدمهدی رحیمی و تدوین آن را آقای نوید نوروزی انجام داده است. در این کتاب 144 صفحه‌ای افزون بر زندگی‌نامه شهید، شعرهای این شهید و عکس‌هایی از دوران حیات و حضور او در جبهه مقاومت نیز به چاپ رسیده است.

«ابوعلی کجاست؟» حاصل 10ساعت گفت‌وگو با مرتضی عطایی(ابوعلی) جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون است. این مصاحبه‌ها در شهر مشهد ضبط شد تا در کتاب خاطرات شهید مصطفی صدرزاده استفاده شود، اما با شهادت ایشان فرصتی برای چاپ خاطرات ابوعلی پیش آمد. مرتضی عطایی در ۲۱‌شهریور ماه سال‌۱۳۹۵ و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر کتاب مورد استقبال این روزهای حوزه نشر کتاب «تو شهید نمی‌شوی»، روایت‌هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم، «محمودرضا بیضائی» از زبان برادرش است. «تو شهید نمی‌شوی» حاوی روایت‌هایی از حیات شهید و از سری کتاب‌های تاریخ شفاهی جبهه مقاومت اسلامی است که در چهارمین سالگرد شهید، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شده است. شهید محمودرضا بیضایی متولد تبریز بود و ۲۹ دیماه ۱۳۹۳ در سوریه منطقه «قاسمیه» در جنوب شرقی دمشق به شهادت رسید. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را علاوه‌بر کتاب‌فروشی‌ها از طریق سایت پاتوق کتاب ketabroom.ir تهیه کنند.

*صبح‌نو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس