کد خبر 893764
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
حمله به سفارت ایران در پاریس

۲ روز پس از انتقاد فرانسه نسبت به حمله موشکی به مقرتروریست‌ها در کردستان عراق، عوامل کومله در سایه انفعال پلیس، به سفارت ایران در پاریس تعرض کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه حملات سریالی معاندان و منافقین به سفارتخانه‌های ایران در کشورهای اروپایی، عصر روز جمعه چند نفر از اعضای گروهک ضدانقلاب کومله به سفارت ایران در پاریس تعرض کردند.
پیش از این و در چند سال اخیر چندین مورد حمله به سفارتخانه‌های ایران در کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، هلند، دانمارک و همچنین دفتر حقوقی ایران در لاهه اتفاق افتاده است و اقدامات رقیق و کم‌اثر وزارت امور خارجه نیز تاکنون نتوانسته مانع ادامه اینگونه حملات سریالی به سفارتخانه‌های ایران شود.


در جریان تعرض اخیر به سفارتخانه ایران در پاریس، ۱۵ نفر از عناصر گروهک تروریستی کومله با اهانت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی، اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف از جمله لوازم کامپیوتر، کپسول آتش‌نشانی و... کردند و شیشه‌های ساختمان سفارت را شکستند. معترضان کامپیوترهای بلااستفاده‌ای را که برای جمع‌آوری از سوی شهرداری در برابر سفارت قرار داشت، به سوی ساختمان پرتاب کردند. این در حالی است که پلیس فرانسه از صبح روز جمعه از تحرکات این افراد خبر داشت و به مسؤولان سفارت نیز اطلاع داده بود اما درست زمانی که عناصر گروهک تروریستی کومله مقابل سفارت حاضر می‌شوند، ماموران پلیس، اطراف سفارت را ترک می‌کنند! طبق این گزارش پس از پایان نمایش متعرضان به سفارت ایران، ماموران پلیس بار دیگر به محل خدمت‌شان بازمی‌گردند.


هفته گذشته نیز ۱۵۰ نفر از کردهای مقیم فنلاند پس از تعرض به سفارت ایران، پرچم کشورمان را آتش زدند. همچنین تیرماه گذشته منافقین مقابل ساختمان سفارت ایران در هلند تجمع کردند. در جریان این تجمع در حالی که مقر پلیس دیپلماتیک کنار سفارت ایران قرار داشت اما پلیس هیچ اقدامی برای متفرق کردن منافقین انجام نداد. در نهایت منافقین مقابل چشم پلیس، در سفارت ایران را با قفل بستند!


«وطن امروز» در گزارش شماره ۲۱ شهریورماه خود که با عنوان «بسته جدید اروپایی!» منتشر شد، حملات سریالی به سفارتخانه‌های ایران در اروپا طی چند سال اخیر را بازخوانی کرده و نوشته بود: «به نظر می‌رسد گره خوردن ادامه برجام به تصمیمات اتحادیه اروپایی جهت خرید نفت از ایران یا گشایش‌های بانکی، مانع از آن شده است تا دستگاه دیپلماسیِ برجام‌محور کشورمان واکنشی قاطع و بازدارنده در قضیه حمله به سفارتخانه‌ها داشته باشد. از سوی دیگر حملات پی‌درپی به سفارتخانه‌های ایران در اروپا، از دستگاه دیپلماسی ایران، چهره‌ای ضعیف و شکننده در دنیا ساخته که قادر به حراست از خاک خود در دیگر کشورها نیست».


انتقاد وزارت امور خارجه از پلیس فرانسه


سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته تعرض به سفارت کشورمان در پاریس را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تعرض به سفارت کشورمان در پاریس ضمن تایید این خبر اظهار داشت: بعد از ظهر روز جمعه تعداد اندکی از افراد معاند ضدایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس را داشتند که البته موفق به این کار نشدند و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند و با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند.


قاسمی افزود: متاسفانه به رغم انتظار طبیعی که از پلیس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور این مهاجمان که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، بموقع در محل حاضر نبودند که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور بهنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است. خاطر نشان می‌کنم پس از پیگیری‌های متعدد و حضور نیروهای ذی‌ربط تعدادی از مهاجمان توسط پلیس دستگیر شدند که خواستار محاکمه و مجازات آنها و اعلام نتیجه از سوی مقامات ذی‌صلاح هستیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال بار دیگر به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد تامین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان است و لازم است نسبت به حفاظت و صیانت از تمام اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهیدات و اقدامات جدی و لازم را به عمل آورند.
انتقام از حمله موشکی سپاه؟


حمله وابستگان گروهک تروریستی کومله به سفارت ایران در پاریس و بی‌عملی پلیس فرانسه در برخورد مناسب و بازدارنده با متعرضان، چند روز پس از آن رخ داد که دولت فرانسه از حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق انتقاد کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه این کشور روز چهارشنبه ۲۱ شهریور، حملات موشکی سپاه پاسداران به دفاتر حزب دموکرات کردستان (حدک) و حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) را محکوم کرده و گفته بود: «فرانسه بشدت حملات موشکی ایران در روز ۱۷ شهریور به خاک عراق را محکوم می‌کند». این مقام وزارت خارجه فرانسه همچنین با ابراز تعهد خود نسبت به احترام به حاکمیت عراق، نگرانی خود را از توسعه برنامه موشکی ایران و انتقال آن به منطقه نشان داد. وی در پایان هم گفته رئیس‌جمهور فرانسه، وزیر اروپا و خارجه این کشور به طور مرتب نگرانی خود را درباره اقدامات منطقه‌ای ایران با مقامات این کشور در میان گذاشته‌اند.


موضع عجیب دولت فرانسه و همچنین تامل در رویکرد پلیس این کشور در جریان حمله به سفارت ایران در پاریس، شائبه همراهی دولت فرانسه با وابستگان گروه‌های تروریستی جهت واکنش به حمله موشکی سپاه را تقویت می‌کند. سابقه مواضع دولتمردان فرانسه در چند سال اخیر نیز در خصوص برنامه موشکی ایران موید این واقعیت است که مخالفت‌ها و تلاش فرانسه برای محدود کردن برنامه موشکی ایران با هدف تضعیف بنیه دفاعی ایران در مقابل تهدیدات از جمله گروهک‌های تروریستی انجام شده و می‌شود. رئیس‌جمهور فرانسه آبان‌ماه سال گذشته در مصاحبه با روزنامه‌ الاتحاد امارات نیز بر قاطعیت در برابر اقدامات ایران در منطقه و برنامه موشک‌های بالستیک کشورمان تاکید کرد.


امانوئل مکرون، در همین راستا گفته بود: بسیار مهم است که با فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه‌های بالستیکی ایران با قاطعیت برخورد شود. وی در سخنان خود گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به منطقه‌ای باثبات و بازیگران منطقه‌ای مسؤول نیازمندیم که برای ثبات خاورمیانه کار می‌کنند. باز کردن جبهه‌ای دیگر، تنها تنش‌ها را افزایش می‌دهد و این منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند. رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد ممکن است به دلیل فعالیت‌های موشکی ایران، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شود. به گفته وی، «باید درباره فعالیت‌های موشکی ایران، مذاکراتی آغاز شود، ضروری است درباره فعالیت‌های موشکی ایران، تعاملی وجود داشته باشد، ضمن اینکه اگر شرایط ایجاب کند، امکان تحمیل تحریم‌هایی علیه این کشور وجود دارد».


رئیس‌جمهور فرانسه همچنین اردیبهشت‌ماه امسال در آستانه دیدار با ترامپ مدعی شد باید ضمن حفظ برجام، با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران مقابله کرد.


همچنین ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز اسفندماه گذشته در نشست خبری خود با وزیر خارجه روسیه گفت: باید تدابیری اتخاذ کرد که برنامه موشکی ایران خطری برای منطقه نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    2 2
    اسرائیل دوست داره جبهه جنگ جدیدی درست کنه تا تروریستها را نجات بده
  • حسین PL ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    3 1
    غیرت ندارید اگر پلیس جلوی سفارت فرانسه را برندارید
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    2 1
    عذرخواهی رسمی دولت فرانسه را خواستاریم
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    2 1
    انگلیس و فرانسه را ملت خودشان قبل ندارند و عدد و قدرتی هم نمی دانند دولت ایران تصویر اشتباهی در ذهن خودش نسبت آنها دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس