کوریدور هوایی پزشکی

سازمان ملل و صنعاء برای ایجاد کوریدور هوایی پزشکی به منظور انتقال بیماران و زخمی‌های یمن به خارج از کشور به مدت شش ماه، توافق‌نامه امضا کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه یمن در صنعاء امروز شنبه توافق‌نامه‌ای را با سازمان ملل درباره ایجاد کوریدور هوایی پزشکی به منظور انتقال بیماران و مجروحان یمنی به خارج از کشور، امضا کرد.

به گزارش المیادین، به موجب این توافق‌نامه، بیماران و مجروحان جنگی یمن می‌توانند به مدت شش ماه در خارج از کشور تحت مداوا قرار بگیرند و از خدمات پزشکی خارج از کشور بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

انهدام پهپاد جاسوسی سعودی در جازان

فیلم/ کودکان یمنی از گرسنگی برگ درخت می‌خورند

گزارش آسوشیتدپرس از غذای عجیب کودکان یمنی +عکس

این توافق بین دولت نجات ملی یمن و سازمان ملل صورت گرفته و قرار است از ۱۸ سپتامبر(۲۷ شهریور ماه) به مرحله اجرا در بیاید.

منابع یمنی می‌گویند که طبق توافقنامه امضا شده، عربستان از این پس حق ندارد مانع پرواز هواپیماهای حامل مجروحان و بیماران یمنی شود.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی از ابتدای جنگ یمن، بارها فرودگاه صنعاء را بمباران کرده‌اند تا مانع انجام هرگونه پرواز در این فرودگاه بین‌المللی شود.

آخرین مورد سنگ‌اندازی‌های ائتلاف سعودی در این خصوص، جلوگیری از ورود هواپیمای عمانی به صنعاء برای انتقال هیات انصارالله به ژنو جهت شرکت در مذاکرات است که مذاکرات ژنو به دلیل همین مانع‌تراشی ائتلاف به شکست انجامید.

ائتلاف سعودی-اماراتی مدعی شد که هواپیمای عمانی قصد دارد با پرواز به صنعاء، مجروحان یمنی را به خارج از کشور منتقل کند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: مماشات بین‌المللی با اقدامات تروریستی کشورهای عضو ائتلاف سعودی، آنها را به ارتکاب جنایات عمدی علیه غیرنظامیان یمنی تشویق کرده است(جزئیات بیشتر).

وی با انتشار توئیتی دیگر در پی حمله دیشب ائتلاف سعودی به انبار مواد غذایی سازمان برنامه جهانی غذا در الحدیده نوشت: ما پیش‌تر درباره طرح و برنامه متجاوزان سعودی به انبارهای نهادهای بین المللی حامل مواد غذایی در الحدیده هشدار داده بودیم.

الحوثی گفت: آیا دبیرکل سازمان ملل و نهادهای بین المللی دلایل عدم اجازه ائتلاف سعودی به پرواز هواپیمای عمانی را جهت منع ورود هیات انصارالله به ژنو که باعث شکست مذاکرات شده، متوجه شده است؟

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز پنجشنبه گذشته درباره حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی به انبارهای نهادهای بین المللی حامل مواد غذایی و مناطق مسکونی در الحدیده هشدار داده بود که جنگنده‌های سعودی دیروز (جمعه) دقیقا یک روز پس از این هشدار الحوثی، انبار مواد غذایی سازمان برنامه جهانی غذا را در الحدیده هدف قرار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس