عراق

هیأتی از مقامات مسئول سازمان «الحشد الشعبی» عراق به دیدار نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور رفت.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، در استقبال از مسئولان سازمان «الحشد الشعبی» از فداکاریهای زیاد نیروهای الحشد و سهیم بودن آنها در تحقق پیروزی علیه داعش تقدیر و در عین حال بر ضرورت دوری این نیروهای از طرف‌ها و احزاب سیاسی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

انصراف العبادی از نامزدی برای نخست‌وزیری عراق

حرکت بی‌سابقه العبادی در عراق!

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومة» منتشر شد، فداکاری و پیروز بر داعش، سر عراق را در منطقه و جهان بالا نگه داشت و فداکاری‌های عراقی و الحشد و گروه‌های مختلف نیروهای مسلح عراق موجب این پیروزی شده است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: ما و شهروندان عراقی در سنگری واحد هستیم اما کسانی هستند که می‌خواهند روی تظاهرات مردمی موج‌سواری کنند اما شهروندان عراقی هوشیارند. ما خشم آنها را درک می‌کنیم و به میزان زیادی از مسئولیت‌پذیری و هوشیاری و آگاهی آنها تشکر می‌کنیم. 

العبادی بر ضرورت حفظ پیروزی و دستاوردهای صورت گرفته، آزادی‌ها و ثبات کنونی عراق تاکید کرد و گفت: مشکلات عراق از زمان رژیم سابق که جنگ‌های متعددی را آغاز کرده بود، بر روی هم جمع و مانع پیشرفت این کشور شده است و این صحیح نیست که برخی نقطه آغاز این مشکلات را سال ۲۰۰۳ می‌دانند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا با برکناری «فالح الفیاض» از ریاست الحشد الشعبی، بسیاری از بروز اختلاف میان العبادی و الحشد الشعبی خبر داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس