کد خبر 893673
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
یحیی کمالی پور

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: در شرایط اقتصادی نا مناسب باید هر چه زودتر برای دو وزارت کار و اقتصاد وزیر انتخاب می شد نه اینکه این دو وزارتخانه با وجود مشکلات بسیار با سرپرست اداره شوند.

به گزارش مشرق، یحیی کمالی پور در واکنش به اظهارات جهانگیری مبنی بر اینکه هر کس انگیزه کار کردن ندارد برود، بیان داشت: مسئولین دولت در رسانه های مطرح می کنند هر کس کار نمی کند برود و هر کسی تخلف کرد نباید در بدنه دولت بماند،  سوال اینجاست که چرا با این افراد برخورد نمی شود مگر کسی خود خواسته از مسئولیتش به دلیل کم کاری کنار می رود؟

دچار شعارگرایی شده ایم

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: اگر در وزارتخانه ای مدیرکل و زیر مجموعه کار نمی کند این وظیفه وزیر است که افراد را عزل کند، متاسفانه دچار شعارگرایی در کشور شده ایم.

نماینده مردم جیرفت در مجلس دهم شورای اسلامی با طرح این سوال که چه کسی مسئولیت بهبود شرایط را بر عهده دارد، بیان داشت: اگر بنده به عنوان نماینده مجلس نظارت دقیق نداشته باشیم و بگویم نظارت نمی شود مسئولیت آن با من است و باید ناظر را مجازات کرد

وی با تاکید براینکه دولت مسئولیت نابسامانی اقتصادی کشور را بر عهده دارد، عنوان کرد: دو وزاتخانه در حال حاضر بدون وزیر هستند آیا هدف مجلس و مردم این بود که وزیر را بردارند و معاون به عنوان سرپرست امور را پیش ببرد؟ این ظلم به مردم است، ما وزیر ناکارآمد را برداشتیم که وزیر کارآمد مسئولیت ها را برعهده بگیرد.

دولت خارج از وقت قانونی وزیر معرفی کند

این نماینده مجلس با اشاره به قانون توضیح داد: درست است که قانون می گوید تا سه ماه وزارتخانه می تواند  با سرپرست اداره شود اما با توجه به شرایط بحرانی حاکم بر مملکت، که باعث استیضاح دو وزیر شد انتظار می رفت دولت خارج از وقت قانون دو زیر جدید معرفی می کرد تا وزارتخانه هایی که با وزیر عملکرد خوبی نداشته اند به دست فرد توانمندی بیوفتند نه اینکه با وجود مشکلات سرپرست برای آن ها تعیین شود.

انتخاب سیف به عنوان مشاور دهن کجی به مردم و مجلس است

کمالی پور، بااشاره به اینکه سیف معاون پولی و بانکی رئیس جمهور شده است، تاکید کرد: بزرگترین دهن کجی دولت به مجلس ومردم انتصاب سیف است او برای کشور مشکلات بسیاری ایجاد کرد اما رئیس جمهور بدون توجه به این مشکلات او را مشاور خود کرد.

عدم پاسخگویی دولت به مردم عامل نابسامانی های است

وی با تاکید براینکه عدم پاسخگویی دولت به مردم عامل نابسامانی های اقتصادی در کشور شده است گفت: از سوی دیگر نمایندگان مجلس خیلی کوتاهی می کنند، باید بعد از چنداقدام دولت یک هفته از تعطیلات مجلس لغو می شد تا نمایندگان در مجلس برای برخورد جدی با دولت جمع شوند، دولت همه را به بازی گرفته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: از رسانه ها و تریبون های رسمی چنان صحبت می شود که انگار وضعیت کشور گل و بلبل است، اما مردم برای تهیه یک دفترچه درابتدای مهر ماه فشار بسیاری را تحمل می کنند، در حالی که مردم تحت فشار اقتصادی هستند آنها از رسانه های می خندند و از رشد اقتصادی می گویند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه مردم به تمسخر گرفته شده اند، بیان داشت: مجلس، دولت و وقه قضاییه مسئول نگرانی های اقتصادی مردم هستند اما دوستان چشم و گوش شان را برای شنیدن و دیدن واقعیت جامعه بسته اند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس