کد خبر 893394
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
کتاب ضد ترامپ

با فروش ۷۵۰ هزار نسخه‌ای از کتابی که باب وودوارد علیه ترامپ نوشته، از این کتاب استقبال شد.

به گزارش مشرق به نقل از ورایتی، «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» کتاب جدید باب وودوارد روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی، در روز نخست انتشارش ۷۵۰ هزار نسخه فروش کرد.

ناشر این کتاب یعنی «سیمون اند شوستر» این خبر را اعلام کرد و افزود این رقم شامل پیش سفارش کتاب، نسخه چاپی، کتاب الکترونیک و کتاب‌های شنیداری می‌شود.

این ناشر همچنین افزود که این کتاب بیش از هر کتاب دیگری از این ناشر با پیش سفارش روبه رو شده است. در همین حال روز سه‌شنبه دستور چاپ نهم کتاب هم صادر شد تا در مجموع شمار تیراژ کتاب با جلد سخت به یک میلیون و ۱۵۰ هزار نسخه چاپی برسد.

این کتاب که ۱۱ سپتامبر(سه شنبه ۲۰ شهریور) به بازار آمد، اکنون در راس چارت فروش سایت آمازون جای دارد.

در این کتاب دونالد ترامپ به عنوان عنصر بی‌نظمی در کاخ سفید توصیف شده که کارکنانی وی را احاطه‌ کرده‌اند که سعی دارند تا مانع بروز بدترین غرایز وی شوند. کاخ سفید این کتاب را سرزنش کرد و ترامپ روز دوشنبه آن را یک کلاهبرداری خواند.

وودوارد روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر این کتاب را متکی بر سخنان منابع محرمانه نوشته است اما تاکید کرده که کتاب با اتکا بر مصاحبه‌های ضبط شده و منابع مستند، خلق شده است.

وی در مصاحبه‌ای با استیون کولبرت مجری مشهور تلویزیونی گفت خیلی از این‌ها افرادی هستند که سعی داشتند تا شغلشان را حفظ کنند و می‌دانم گزارشگرانی بودند که می‌خواستند حرف‌های آنها را منتشر کنند، اما چون ما کار ضبط مستندات را به پایان برده بودیم، آنها نتوانستند از این مطالب استفاده کنند.

این روزنامه‌نگار در عین حال گفت از برخی اظهارات به عنوان منابعی برای درک پس زمینه اثر استفاده کرد و ممکن است بخش‌هایی باشند که وابسته به مستندات نیستند.

وی در عین حال از شرایط پیچیده ضبط و ثبت مستندات هم انتقاد کرد و گفت باید بتوانیم راحت آنچه را می‌دانیم به مردم منتقل کنیم.

وودوارد از سال ۱۹۷۱ در واشنگتن پست کار کرده و دو جایزه پولیتزر در کارنامه دارد که نخستین آن را سال ۱۹۷۳ به صورت مشترک با کارل برنشتاین برای پوشش رسوایی واترگیت کسب کرد. دومین پولیتزر او سال ۲۰۰۳ برای گزارشی از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به وی اهدا شد.

وی نویسنده ۱۸ عنوان کتاب است که همه آنها ملی، غیرداستانی و پرفروش بوده‌اند. ۱۲ عنوان از این کتاب‌ها در ردیف اول آمازون قرار گرفته‌اند. او درباره ۸ رییس جمهور از نیکسون تا اوباما کتاب نوشته است.

موج انتشار کتاب‌های درباره ترامپ همچنان ادامه خواهد داشت و استوری دانیلز بازیگر روز چهارشنبه اعلام کرد در قالب یک کتاب همه چیزهایی را که درباره ترامپ می‌داند می‌گوید. این کتاب با عنوان «افشای کامل» ۲ اکتبر به بازار می‌آید. این بازیگر اعلام کرده سال ۲۰۰۶ با ترامپ رابطه داشته و اطرافیان ترامپ سعی کرده‌اند در انتخابات ۲۰۱۶ دهان او را با پول ببندند.    

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس