کد خبر 893299
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
محمد ایمانی

این دروغ بزرگی است که کسانی بگویند دولت اوباما، میانه‌روهای قائل به معامله بودند و ترامپ، زیر میز زد یا تهدید را روی میز گذاشت.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: یک نقطه ثقل در ارزیابی های راهبردی، قضاوت درباره آمریکا، و دوست و شریک یا معتدل و منعطف انگاشتن بخشی از هیئت حاکمه آن است. مطالبی که بعضا درباره انتخابات کنگره و امید به بازگشت دموکرات‌ها با پرچمداری اوباما و کری منتشر می‌شود، این دغدغه را ایجاد می‌کند که هنوز هم وسوسه خناسان ادامه دارد.

این دروغ بزرگی است که کسانی بگویند دولت اوباما، میانه‌روهای قائل به معامله بودند و ترامپ، زیر میز زد یا تهدید را روی میز گذاشت. آنها که درباره بازگشت دموکراتها امید می دهند، یا خیلی بی خبرند و یا ماموریت دارند. تهدیدهایی که در دوره اوباما اتفاق افتاد، بسیار بزرگتر از دوره جمهوریخواهان است.

بیشتر بخوانید:

پای درس رفتار مسئولانه حکیم انقلاب

فقدان نظارت استصوابی و فساد گله‌ای

پدرخوانده‌ها و انتحاریون

طرح خاورمیانه جدید را که به مفهوم ویرانی و تجزیه کشورهای منطقه است- آن قدر که دولت دموکرات اوباما با جنگ هوشمند (ترکیب جنگ سخت و نرم) پیش برد، دولت نومحافظه‌کار بوش پیش نبرد. تهدید در دوره اوباما به مراتب جدی‌تر از امروز بود.

دولت اوباما در همین دوره سرگرمی ما با مذاکره و معامله، زرادخانه و لجستیک مالی-اطلاعاتی خود و متحدانش را در اختیار افعی چندسر داعش گذاشت و تهدید بزرگ را تا مرز ما گسترش داد. عملیات راهبردی در جریان بود. بازی مذاکره بنا داشت مدیران ما رااز دشمنی بزرگ در غلاف دستکش مخملین غافل کند.

دشمنی تیم اوباما به مراتب موثرتر و پوشیده‌تر بود. خرابکاری نرم‌افزاری، ترور دانشمندان هسته‌ای، اعمال شدیدترین تحریمها موسوم به فلج‌کننده، و تحقیر در حد ویزا ندادن به ابوطالبی نماینده دولت روحانی در سازمان ملل، آن هم در فصل مذاکره و اعتمادسازی و توافق، جزو هنجارهای همین دوره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس