امنيت رژیم صهیونیستی شديدا متکی به تسلیحات نامتعارف است و اين رژيم در بكارگيري اين نوع تسليحات هيچگونه مرزي براي خود قائل نبوده و از نظر ايدئولوژيك نيز خود را محق و يا حتي مكلف به استفاده از اين تجهيزات به بهانه دفاع از موجوديت خود مي‌داند.



 



به گزارش خبرنگار مشرق، امنيت رژیم صهیونیستی شديدا متکی به تسلیحات نامتعارف است و اين رژيم در بكارگيري اين نوع تسليحات هيچگونه مرزي براي خود قائل نبوده و از نظر ايدئولوژيك نيز خود را محق و يا حتي مكلف به استفاده از اين تجهيزات به بهانه دفاع از موجوديت خود مي‌داند. اين اتكا تا جاييست كه اين رژیم در يورش به ناحيه غزه كه فاقد ابتدايي ترين توان دفاعي كلاسيك است مرتکب اقداماتی همچون به كارگيري سلاح‌های انفجاری حاوی ذرات فلزی متراکم، بمب‌های ترموباریک و بمب‌های خوشه‌ای، سلاح‌های حاوی اورانیوم، فسفر سفید و دیگر انواع سلاح های نوین و مهمات و تسلیحات غیرقانونی شد؛ به طوريكه استفاده از اين اقلام از طرف سازمان‌هاي بين‌المللي نيز تاييد گرديد.


تاثیر بمب فسفری بر روی بدن کودکی از غزه      
بمباران فلسطینیان با بمب های حاوی فسفر سفید


اسرائیل در این جنگ 13 نوع سلاح جدید را برای نخستین بار آزمایش کرد. بديهي است رژيمي كه در تعدي به مردمي كه خطرناك ترين اسلحه در دسترس ايشان سلاح كلاشينكف است از بمب‌هاي نامتعارف بهره مي‌گيرد خود را براي رويارويي احتمالي با قدرت‌هاي منطقه مجهز به ناشناخته‌ترين و ضدانساني‌ترين تسليحات کرده که بارها مورد تاييد كارشناسان بين المللي و منابع مستقل نيز قرار گرفته است. براي مثال "مارک گارلاسکو" تحلیلگر نظامی ارشد گروه ناظر حقوق بشر بعد از يورش صهيونيست‌ها به غزه طي ديدار از اين منطقه اعلام کرد که "اسرائیلی ها به هیچ چیز اهمیت نمی‌دهند."




بأی ذنبٍ قتلت؟!
بمب های خوشه ای اسرائیل بر فراز غزه


اسرائيل و تعهدات بين المللي

از مجموعه‌اي اصول و قوانين كه هدف آنها كاهش رنج‌هاي انساني تا حد ممكن در زمان درگيري‌هاي مسلحانه است به حقوق جنگ يا حقوق بشردوستانه تعبير مي‌شود. اين اصول براي رفتار انساني، شيوه‌ها و ابزارها در جريان درگیری های مسلحانه استانداردهايي را تعيين مي‌كند. از مهم‌ترين اسناد حقوق بين‌الملل بشردوستانه مي‌توان به كنوانسيون‌هاي چهارگانه ژنو 1949 و پروتكل‌هاي الحاقي 1977 اشاره كرد. رژيم صهيونيستي كنوانسيون‌هاي 1949 را پذيرفته است؛ اما پروتكل‌هاي 1977 را امضا نكرده است.

با اين حال بر اساس عرف بين الملل اين رژيم ملزم به رعايت بخشهايي از پروتكل‌هاي الحاقي مي‌باشد كه براي همه طرفين درگيري رعايت آنها الزامي است. اما در طول تاريخ موجوديت خود، اين رژيم نژادپرست هيچ‌ گونه تعهدي به هيچ يك از معاهدات بين المللي نداشته است.

با اين كه رژیم صهیونیستی در سيزدهم ژانويه 1993 معاهده مربوط به عدم گسترش سلاح‌های شیمیایی را امضا کرد اما هرگز اين معاهده به تصویب کنست نرسيد و در نتيجه اجرايي نشد و امكان هرگونه نظارت و بازخواست بين المللي از اين رژيم شرور منتفي گرديد. در نتيجه رژيم صهيونيستي نه تنها از گسترش تسليحات شيميايي بازنماند بلكه در دايره تسليحات نامتعارف تنها به سلاح شيميايي قناعت نكرد.

تسليحات هسته‌‌اي، شيميايي و بيولوژيك

در سال 1986 "مردخای وانونو" رازهاي هسته‌ای اسراییل را افشا كرد که در نشریه ساندی تایمز مطالبي در اين مورد به چاپ رسید كه نشان می‌داد رژیم صهیونیستی حداقل 100 تا 200 سلاح هسته‌ای مختلف در اختيار دارد. علاوه بر اين تسلیحات هسته‌ای كه بالغ بر صدها بمب‌ هسته‌ای غنی شده، بمب‌های نوترونی، رادیواکتیو ضعیف شده و کلاهک‌های قابل حمل با موشک است؛ رژیم صهیونیستی تحقیقات در مورد سلاح‌های شیمیایی را نيز از سال 1948 آغاز کرده است كه اين فعالیت‌های شیمیایی و بیولوژیک با تاسیس انستيتو تحقيقات بیولوژیک در سال 1952 در "نس زيونا" توسعه بيشتري پيدا كرد تا جايي كه در سال 1982 گزارشی درباره ساخت تاسیسات تولید گاز اعصاب و خردل در منطقه‌ای نزدیک دیمونا منتشر گرديد اما طبق اصل هميشگي اين رژيم اين گزارش تكذيب شد.




عکسی که وانونو از داخل نیروگاه دیمونا انتشار داد
مردخای وانونو، افشاگر تسلیحات هسته ای اسرائیل


بعدها گزارش‌های دیگري منتشر شد و بيان داشت كه این رژیم به تولید سایر گازهای قابل استفاده در بمب‌ها و موشك‌هاي مختلف نيز دست یافته بود است. با توجه به محدوديت سرزميني، این رژیم در ادامه مسير گسترش تحقيقات خود، از آنجا كه از برخي تاثيرات مخرب اين تحقيقات بر صهيونيست‌هاي ساكن در شهرك‌هاي خود نگران بود بخشي از اين آزمايش‌ها و پژوهش‌ها را به كشورهاي هم پيمان خود از جمله رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي منتقل كرد. رژیم صهیونیستی توان تولید انواع سلاح‌های شیمیایی را داشته و مطالعات گسترده‌اي نيز برای تولید نسل‌های جدید اين سلاح‌ها انجام مي‌دهد.




ناحیه زیونا که آزمایشگاههای بیولوژی
 اسرائیل در آن واقع است

تصویر هوایی نیروگاه هسته ای دیمونا

اين رژیم توان توليد سریع سلاح‌های بیولوژیک را نيز دارد. فعالیت‌های بیولوژیک اسراییل از سال 1948 شروع شده است و دستور تحقیق در این حوزه توسط بن- گوریون صادر شد. در آن زمان مرکزی به نام همد بیت (Hemed Beit) ساخته شد و اين تحقيقات در آنجا متمركز گرديد. همد بیت در سال 1952 گسترش يافت و در غالب مرکز مطالعات بیولوژیک نس زيونا در 12 کیلومتری جنوب تل‌آویو به تحقیقات براي توليد سلاح‌های بیولوژیک ادامه داد. این موسسه پروژه‌هاي تولید عوامل سیاه‌زخم، توکسین بوتولینيوم، تولارمیا، طاعون و تب کیو را به عهده دارد. این رژیم انبارهای متعددي از تسلیحات مرتبط با گاز اعصاب دارد و به فناوری خشک کردن و ذخیره‌سازی مواد بیولوژیک در شکل میکرو پودرها نيز دسترسی پیدا کرده است.



بن گوریون، صهیونیستی که دستور شروع تحقیقات برای ساخت سلاح های بیولوژیک در اسرائیل را صادر کرد.


با اين كه آمریکا رژیم صهیونیستی را در فهرست کشورهای دارای تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک، قرار داده‌است؛ اما هيچگاه از كمك‌هاي گسترده به اين رژيم كوتاهي نكرده است. هم اكنون رژیم صهیونیستی در سايه اين حمايت‌ها توانايي آن را دارد كه با موشک‌های دوربرد مسلح به کلاهک شیمیایی و بیولوژیک، و نيز ديگر سلاح‌هاي نامتعارف به کشورهاي منطقه حمله کند.


بمب‌هاي قومي و نژادي اسرائيل

در پانزدهم نوامبر 1998 نشريه ساندي تايمز لندن طي مقاله‌اي افشا كرد كه اسرائيل بر روي نوعي سلاح‌هاي بيولوژيك كار مي‌كند كه بر اعراب تاثير گزار بوده و بر يهوديان تاثيري نخواهد داشت. اين نشريه از اين سلاح با نام بمب قومي "Ethnic Bomb" ياد كرد و افزود "با توجه به رفتار ارتش اسرائيل و نيز منابع اطلاعاتي غربي روشن است كه اسرائيل بر روي بمب‌هاي بيولوژيكي كار مي كند كه مختص نژاد خاصي مانند نژاد عرب است."



                  بمب قومی _ نژادی؟!

اين سلاح بر اساس منشا قومي، قربانيان آنها را تشخيص مي دهد. دانشمندان نظامي اسرائيل توانسته‌اند بر اساس ويژگي‌هاي ژنتيكي كاملا اختصاصي برخي از قبايل عرب، ويروس‌ها و سمومي را طراحي كنند كه به طور اختصاصي بر روي اين جوامع تاثير مي‌گذارد. اسرائيل بزرگ‌ترين زرادخانه تسليحات هسته‌اي را در منطقه داراست و به نظر مي‌رسد كه همين رويه را نيز از سال‌ها پيش براي تسليحات بيولوژيكي و شيميايي در پيش گرفته است و براي رسيدن به اين اهداف آزمايش‌هاي فراواني نيز انجام داده است.

براي مثال عربيك نيوز در بيست و يكم آگوست 1998 گزارش مي‌دهد كه آزمايش‌هاي مخفي شيميايي اسرائيل موجب كشته و زخمي شدن نزديك به سي نفر شده است. اين آزمايش‌ها در آزمايشگاهي در ناحيه نيس زيونا كه منطقه‌اي در نزديكي تل آويو است انجام شده است و برخي مطبوعات اسرائيلي نيز به كشته و زخمي شدن عده‌اي در اثر آن اشاره كرده اند. اين در حاليست كه اسرائيل اين گونه گزارش ها را رد مي‌كند و نخست وزير وقت نتانياهو در طي مصاحبه‌اي به فعالیت های پیشینه دار رژیم در این زمینه اعتراف کرده و مي‌گويد: "در طول 45 سال گذشته هيچ كس در اثر حوادث كاري در انستيتوي بيولوژيك كشته نشده است."


در دوراني كه عراق براي اسرائيل تهديد محسوب مي‌شد آريل شارون كه وزير امور خارجه اسرائيل بود چنين اظهار كرده بود كه: "اسرائيل دفع هرگونه حمله احتمالي عراق به هر طريق را حق محفوظ خود مي‌داند." هم زمان با اين اظهارات، پنتاگون در گزارشي در مورد احتمال توليد سلاح‌هاي كشتار جمعي جديد از طريق روش‌هاي مهندسي ژنتيك هشدار مي‌دهد. هم زماني ادعاي مذكور و گزارش پنتاگون نشان دهنده عزم رژيم صهيونيستي براي دست‌يابي و گسترش كامل چنين تسليحاتي است.

در همين حين سايت كونفورميست مقاله‌اي در مورد بمب نژادي اسرائيل منتشر مي‌كند و متعاقب آن واكنش‌هاي ارسال شده از سوي صهيونيست‌ها نسبت به اين مقاله را نيز انتشار مي‌دهد و به وضوح طرز نگاه نژادپرستان صهيونيست ساكن مناطق اشغالي را به اين پديده به قضاوت مي‌گذارد. صهيونيست‌ها نه تنها وجود چنين چيزي را رد نمي‌كردند بلكه آن را براي دفاع از خود ضروري دانسته و حق اسرائيل مي‌دانستند.

از سویی پیشرفت و تکمیل پروژه ژنوم انساني كه در آن تمامي ماده ژنتيكي نوع انسان رمزگشايي شد اين امكان را فراهم كرد كه گروه‌هاي هدف ويژه‌اي كه شامل علايم ژنتيكي خاصي هستند شناخته شده و مورد هدف قرار گيرند. اين يك گام منطقي در پيشرفت تسليحات بيولوژيك است. در واقع پروژه ژنوم انساني ساخت تسليحات بيولوژيك مختص نژادهاي خاصي را فراهم كرد و رژيم صهيونيستي از اين اطلاعات براي پيشبرد برنامه بمب نژادي خود استفاده كرد. اسرائيل ويروس ها يا ميكروارگانيسم هايي را توليد مي‌كند كه از نظر ژنتيكي تغيير يافته و به گيرنده‌هايي در غشاي سلولي حمله مي‌كند كه مي‌تواند بخش‌هاي خاصي از ماده ژنتيكي سلول را هدف قرار داده و آن را تخریب کند و از این طریق ایجاد بیماری ناشناخته کرده و یا فرد را هلاک کند.


همكاري رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي و اسرائيل براي ساخت بمب نژادي

براي اولين بار، رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي داراي چنين برنامه‌اي بوده است. اين رژيم با كمك متخصصين آمريكايي سموم زيستي ويژه‌اي را توليد مي‌كرد كه فقط روي نژاد خاصي اثر گذار بود. در سال 1992 مجله دفنس نيوز آمريكا در گزارشي اعلام مي‌كند كه مهندسي ژنتيك و بيوتكنولوژي ما را قادر ساخته است كه ماده ژنتيكي افراد مختلف را رمزگشايي كنيم و چيزهايي بسازيم كه فقط گروه خاصي را مي‌كشد و به اين ترتيب موفق خواهيم شد بين سفيدپوستان و سياه پوستان، آسيايي ها و يهودي ها و گروه هاي ديگر براي عوامل كشنده تشخيص و تمايز ايجاد كنيم.



رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی، هم پیمان و هم خوی اسرائیل


گرگ بيشاپ در مقاله اي با نام "تسليحات قومي براي پاكسازي قومي" كه در مارس 2000 منتشر شد. متذكر مي‌شود كه اين موضوع اساسا در سال 1970 توسط ارتش آمريكا مطرح و بررسي شده است كه سلاح‌هايي بر عليه اقوام مختلف ساخته شود. براي مثال تب والي (Valley Fever) بيماري جديدي بود كه سياه‌پوستان را بيشتر از سفيدپوستان مي‌كشت. اين مورد مي‌تواند به عنوان آزمايشي از تسليحات نژادي تلقي شود.

پروژه‌اي كه در آفريقاي جنوبي در حال انجام بود به كاست (Project Coast) موسوم بوده كه از 1981 تا 1993 به طول انجاميده است. نيروي دفاع ملي آفريقاي جنوبي هنگامي اين تسليحات را ساخته بوده كه اقليت سفيد پوست از طرف اكثريت سياه پوست مورد تهديد قرار گرفته بود و رژيم ترس آن را داشت كه تعداد سياه پوستان به حد تهديد آميزي برسد. دان گوسن (Daan Goosen) يكي از مديران اين پروژه مي‌گويد كه به او دستور داده شد كه روش‌هايي را براي جلوگيري از ازدياد جمعيت سياه پوستان بيابد و يك "بمب سياه" كه به صورت يك اسلحه بيولوژيك كار مي‌كند بسازد تا بتواند هدف خود را از روي رنگ پوست تشخيص دهد.




فلسطین و آفریقای جنوبی، جولانگاه رژیم های نژادپرست
دان گوسن، مسئول پروژه ساخت بمب نژادی رژیم آپارتاید

موفقيت دانشمندان آفريقاي جنوبي به سرعت مورد توجه تمامي نژادپرستان از جمله رژيم صهيونيستي بوده و به سرعت مذاكرات و عمليات‌هايي براي دسترسي به اين تكنولوژي در دستور كار اين رژيم قرار گرفت. ووتر باسون كه مسئول برنامه تسليحات شيميايي و بيولو‍ژيك آفريقاي جنوبي بود با ايادي رژيم صهيونيستي مذاكراتي انجام داد و اطلاعات پروژه را به اين رژيم منتقل كرد.

روابط دو كشور نژادپرست با سال‌هاي اوليه تشكيل اسرائيل يعني به سال 1952 برمي‌گردد كه در دهه هفتاد به اوج خود رسيده بود. تا جايي كه اسرائيل از نظر علمي و تكنولوژي به آفريقاي جنوبي كمك كرد تا در مسیر دست یابی به تسليحات هسته‌اي قرار گیرد و در عوض اين امكان را يافت كه در بخش‌هاي وسيع و خالي از سكنه خاك اين كشور و همچنين درياهاي آن به آزمايش تسليحات هسته‌اي و سایر الحه های نامتعارف خود خود بپردازد و به استخراج فلزات سنگين مورد نياز خود مانند ليتيوم، از معادن اين كشور اقدام كند.


اسرائيل مطالعات گسترده اي در مورد تفاوت بين جمعيت ها در واكنش به داروهاي مختلف و مقايسه اختلافات ژنتيكي آنان انجام داده است. در طي سالهاي دهه هشتاد حدود سي هزار دانشمند شوروي در بخش تحقيقات بيولوژيك اين كشور فعاليت داشتند كه بعد از فروپاشي بي كار شدند. عده‌اي از اين دانشمندان بر روي ايجاد ميكروارگانيسم هاي مخرب محصولات كشاورزي كار مي كردند و عده اي نيز روش هاي مهندسي ژنتيك را توسعه مي‌دادند.

بخشي از اين افراد انتخاب شده و توسط اسرائيل خريداري شدند تا در پروژه ساخت تسليحات بيولوژيك و نژادي اين رژيم مشاركت نمايند. اسرائيل تا كنون هيچ يك از معاهدات بين المللي محدود كننده تسليحات هسته اي بيولوژيك را امضا نكرده است. البته با نگاهي به تاريخ پر از جنايتكاري اين رژيم، امضاي اين تعهدات هيچ اطميناني را نسبت به پايبندي اسرائيل به آن در جامعه بين المللي ايجاد نمي‌كند.






اصولا، چيزي كه از جنس قراردادهاي انساني، معاهده، كنوانسيون و اخلاقيات‌ بوده و توان آن را داشته باشد كه اين رژيم مجعول و چموش را از دست زدن به تحركات فجيع ضد بشري و ارتكاب جرايم و جنايات سياه عليه انسانيت باز دارد؛ هنوز نزد عقلاي بشر كشف نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • abolfazl ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بویی از انسانیت نبردن و یزید زمان ما هستن.
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 1
    دخالت در امور داخلی سایر کشورها محکوم هست و زشت لطفا در امور داخلی اسراییل انگلیس امریکا فرانسه عربستان و...دخالت نکنید شما حق صبحت درباره تسلیحات اتمی شیمیایی بیولوژیک و.....دیگر کشورها را ندارید چون حق ندارید.
  • عبدالله ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    یهودیها را خدا بارها لعنت کرده و ما هم آنها را کثبف ترین انسانها و سنگدل ترین انسانهای زمین میدانیم
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    الان از افعال معکوس استفاده کردی شما؟ یعنی منظورتون اینه که این کشورها همه بمب اتم دارن دیگه؟ درست گرفتم البته یک مقدار قشنگتر طعنه میزدید بهتر بود
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    حال شما خوبه؟؟؟؟؟
  • سمین ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    یدا... فوق ایدیهم
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    واقعا تو انسان هستی!؟......انسان!!!!!!!!
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    زرشک
  • رادان ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    کنوانسیون و ... که میگید بهونه برای محدود کردنه دیگرانه نه چیز دیگه ای!
  • هادی ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چرا اونا از این حق برخوردارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سجّاد ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام. یا حسین...... الان می خواستم، ببندمت به فحش و ناسزا، ولی دلم به حالت سوخت بینوا...برو، برو خدا روزیتو یه جای دیگه حواله کنه، بدبخت. خدا نصیب گرگ بیابون نکنه این خزعبلات فکری رو...
  • سورنا ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    تو با اربابانت چی حق دخالت تو همه چی دارید؟ انی که حق نداره تو و اربابانت هستی که هزاران هزار بمب شیمیایی،اتمی و میکروبی دارند و از آنها هم علیه بشریت برای پیشبرد اهداف کثیف و زشتشان بارها استفاده کردند تو یا دشمنی که فارسی یاد گرفتی یا یه خائن وطن فروشی
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    ما حق داریم دولت کثیف اسرائیل را زیر پا له کنیم.
  • البرز پیوندی ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    و مکر و مکرالله ،الله خیر الماکربن
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    جناب ناشناس دفعه ديگه قرصهايت را بشور و بخور اينجوري توهم نزني
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بخواب بابا!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اینا برو به اونایی بگو که هر چی تحریمه برا ایران اجرا کردن . قانونم دوطرف داره و در ضمن این سلاح ها برای امور داخلی شون ساخته نمیشه بلکه میسازن بریزن روی مردم بیگناه دیگر ملت ها
  • دریا ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    دمتون گرم دست مریزاد
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خفه بابا
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    نه بابا چطور دوستان حرومزاده ی شما هر روز کله شون تو کشور ماست
  • ANK ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چرا منفي دادين بابا افعال معكوس بود
  • کیوان فادرانی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    شما حالت خوبه؟
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چطور اون ها دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و میتونند ؟؟؟؟؟؟؟؟ این امریکاست نیست که داره تو تمام کشور ها دخالت میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالت خوب هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • منوچهر ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    فقط اسراییلی ها حرف زوز می فهمند باید بااین زبان رامشان کرد
  • سهیل بشردوست ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    انشاالله وقت برداشته شدن نسل اینها هم ما مشغول بستنی خوردن و دیدن تلویزیون هستیم!
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    واقعا آدم بغض ميكنه ميبينه يكي توي دنيا هركاري دلش مي خواد عليه بشريت ميكنه و غربيها حمايتش ميكنن
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    لعنت بر قوم ظالمين
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    با همه این تسلیحات ظلم آن ها موجب سقوطشان خواهد شد. عالم بر مبنای حساب آفریده شده است.
  • محمد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    در مورد اسرائيل نه تنها صحبت ميکنيم بلکه اگه پاش بيفته نابودش هم ميکنيم چون ملت مسلمان کشوري به اسم اسرائيل نميشناسه شما بهتره يه فکر ديگه براي خودت بکني!
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خدا شما را کمی عقل و ما را مقدار زیادی پول عطا کند زیرا هر دو سخت محتاج و نیازمندیم....
  • علی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    البته فقط چند استثنا دارد، آمریکا و اسرائیل مالک جهان می باشند پس هرجا دلشان بخواهد می توانند دخالت کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • yaser ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    chashm aziz . mikhay ye ghalat kardam ham begim ? khaheshan maro bebakhsh :D
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    شما اخوی یا معنی دخالت رو نمی فهمی یا ما روچیزفرض کردی..
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    ای جونم ،مامانم اینا،بیا بغل عمو یهو نترسی گوگول مگولی
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خاک تو سر اونایی که نظر مثبت می دن
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    شما احتمالا اسرائیلی هستی؟
  • سامان ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    آخه ضر زيادي زدن هم حدي داره بي شعور وطن فروش احمق ما اسراييل رو كشور نميدونيم اين اولا دوما هر وقت دولت مردان خبيث و پليد انگليسي و آمريكايي و فرانسوي در امورات كشور اسلامي ما دخالت نكردند و جوانان و دانشمندان ما رو ترور نكردند ما هم كاري به كارشون نخواهيم داشت اما در مورد عربستان صهيوني انجا كشور اسلامي است و ما هم مسلمان و چون در كشور اسلامي به مسلمانان ظلم ميشود ما هم حق دفاع از برادارن ديني خودمون را داريم و مهم تر از همه اينكه واي به حال شماها و تمام دولتمردان خبيث كشورهايي كه با ما خصومت دارند از روزي كه خشم امت اسلام بروز پيدا كنه آنروز ديگه هيچ قدرتي جلو دار ما نخواهد بود و براي ما هيچ مرزي معنا و مفهوم نخواهد داشت ما مصداق آيه شريفه ي اشداء علي الكفار و رحماء بينهم خواهيم بود يعني قادر و مقتدر و كوبنده؛ پتكي خواهيم بود بر سر مستكبرين عالم و يار و همدم و غمخوار خواهيم بود در كنار مستضعفين كل عالم انشاالله
  • علی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد بذار با تموم سلاح هاشون بیان برای جنگ , ما از پیروزی حق بر باطل اطمینان داریم انشاء الله اسرائیل جنایتکار به زودی نابود خواهد شد.
  • ایرانی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چطوری منافق عزیز؟؟!!!از اردوگاه اشرف چه خبر؟!!!
  • سعيد ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اين ناشناس چه بي عقل است ما كاري به انها نداشته باشيم كه در هر حال انها كه با ما كار دارند
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    مزدور کثیف.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چطور توی بیشرف حق داری زر بزنی و از اسرائیل و امریکا و وهابیون دفاع کنی آن وقت ما حق حرف زدن از جنایات بی شرمانه این خبیثان و افشای آنها را نداریم .خیلی بی شرفی.
  • وحید ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اقای ناشناس لطفا ببند.
  • سرباز خدا ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خفه شو احمق،چشم های کورت اون طفل معصومای بی گناهو نمیبینه، همه ما،در قبال قطره قطره خونشون، به خدا باید یه روزی جواب بدیم.
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    میخوام ببینم اگه همین بمبها رو روی سر خودتو خانوادت مینداختن باز همینطوری برامون رجز میخوندی؟؟؟
  • hz ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    مقام معظم رهبری:هر کس با رژیم صهیونیستی مخالفت کند پشتیبان او هستیم و کمکش می‌کنیم.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    ایران هرجا دخالت کند صریحاً اعلام می‌کند. برای مثال ما در ضدیت رژیم صهیونیستی دخالت کردیم که نتیجه آن هم پیروزی در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه شد. بعد از اینهم هر کس با رژیم صهیونیستی مخالفت کند پشتیبان او هستیم و کمکش می‌کنیم.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بعضی ها چه قدر ساده لوحانه در نقش آدم های خود فروخته و خیانت کار فرووو میروند
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خاک بر سرت ای بی شخصیت
  • عجب دنیایی ها ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    جالب است زمانی که قرار میشود که چهره پلید اربابانشان را در رسانه های ایران نشان بدهید مترسک هایی پیدا میشود و شروع به دفاع های نخ نما میکنند حال زمانی که غربی ها به دروغ جمهوری اسلامی را متهم میکنند این شیطون کوچوها شادی می کنند. عجب دنیایی ها
  • معین ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    از کجا پول گرفتی این اراجیفو بگی؟
  • معین ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اسرائیل باید از صحنه ی روزگار محو شود
  • حسن ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    به امید روزی که اسراییل نباشه .
  • حسینی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    یا یه خودی باهوش هستی یا یا یه جلبك تعطیل كه باید از اربابت دفاع كنی
  • حسینی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    به نظرم ناشناسه خودیه چون دشمن احمق هست اما نه اینقدر
  • سرباز اقا ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    غده سرطان درد بی درمان علاجش اتش است
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه
  • Amin ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    Az 3000 miliard che khabar?
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    حق داریم میگه نه از عمو شیمونت بپرس...
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    آنهایی که منفی می دهند باید از صفحه روزگار محو شوند چرا که حتما صهیون هستند.
  • غلامحسين ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    با سلام افسانه جعلي و ساختگي هولوكاست يعني همه‌سوزی ،کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی . اين اتفاق توسط صهيونستها در قزه با كشتن كودكان و مردم بي گناه با بمبارانهاي فسفري و راديواكتيوي انجام شد اما هيچ كس صدايش از اروپا در نيامد چون تحت نفوذ لابي صهيونستها مي باشند.همچنين آمريكا در ويتنام ، هيروشيما ،ناكازاكي ، عراق، افغانستان ، پاكستان مردم بي گناه و بيچاره را با بمب اتم ، گاز ،گولوله هاي راديواكتيوي سوزاند و كشت اما جرم نيست . و هم اكنون در بحرين و عربستان سعودي كه مردم براي دفاع از خود كشته مي شوند سازمان مللي كه به اصلاح مدافع حقوق بشر است خاموش بوده و فقط نگران اين هستند كه براي صهيونستها مشكلي پيش نيايد ؟! . تركيه نيز يكي به نعل مي زند و يكي به تخته تا هر دو طرف اسلام و كفر را داشته باشد و جيب خود را پر كند
  • محمد رضا ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    انهم یرونه بعیدا و ناراه قریب طلوع صبح صادق خیلی نزدیک است!
  • محمد رضا ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اگر دین هم ندارید لا اقل در دنیاتان آزاده باشید این قده سرطان باید روزی نابود شود
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    لوله اش کردند و سپس در درون ............... گذاشتند
  • کامران ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چطوری عبدالبها ، خسته نشدی از این همه لجن پراکنی . محض آبروی نداشته آریائی ها به امیر منصور آریا رحم نکن .
  • کامران ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بهائی کثیف تر از یهودی و صهیونیست و حتی منافقین است برادر
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چرا من هر چی میگردم تو نقشه اسراییلی نمیبینم؟کجاست ؟نکنه تو مریخه؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • مینا ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بهائی کثیف
  • امیدوار ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چقدر کثیف و زشت مسائل رو قاطی میکنی کاش مقداری شعور داشتی
  • تنها ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    رفت توجیب داداش کانادا(ارسال از esr)
  • عباس ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    با یاری آقا امام زمان صهیونیست از روی کره زمین پاک میشه
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    یک کلمه هم از مادر عروس ... چه ربطی داشت به نون خامه ای ؟! فهمیدیم تو هم بلدی تایپ کنی .... حالا برو به مشقات برس ... آره عمویی
  • سورنا ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    می گم شما طرفدار آزادی بیان هم هستید
  • من ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خدا هدایتت کنه عمو
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    آقا من اشتباها یک منفی دادم
  • بابای امین ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    تو بهتره به فکر حقوقی که از اربابات میگری باشی نوکر اجنبی
  • یه نفر مثل همه ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    احتمالاً این بی خرد جزو ارتش سایبری اسرائیله میان خودشونو به جای ما ایرانیا جا میزنن و نظر میدن. بعد به خرابکاری خودشون مثبت هم میدن
  • سرباز بی کفن ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خدایا شهادت در راه خودت و در مسیر آزادی قدس عزیز را در رکاب رهبرم نصیبم فرما ... انشااله روزی که نیت کنیم و آقا اجازه بده حتی فرصت فکر فرار کردن هم به کفار نمیدیم . انشااله
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    تو هم عالمی داریا
  • معین ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    0 0
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل
  • حسین ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    0 0
    یکی به این بابا توجه کنه. بنده خداااااا...
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 0
    ایناهاشش.... دیدی؟؟
  • محسن ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    دوست عزیز من مسلمانم یهودی ها ی واقعا خداپرست هم داریم و واقعا نوع دوست دشمن ما و همه ی ادیان الهی کفار صهیونیست هستند که شیطان پرسند نه و اسم خودشونو گذاشتند یهودی
  • امید ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    نظرات برام جذاب تر بود تا خود مطلب، البته چیز جدیدی نبود، همه دنیا میدونند که جریان چیه ولی خوب به نفع دنیاشون نیست حرفی بزنند. از دوستان میهن پرست، مسلمان و انسان دوست، چرا فحش؟؟ هر کسی قدر شعور خودش حرف میزنه، اگر کسی میگه ایران حق نداره، راست میگه میدونید چرا؟ چون میترسند! از ایران و ایرانی میترسند. پس به این افراد فحش ندید این عبارات ابراز عجز اونها است. نه چیزی دیگر.
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    rast mige khobe az oon 3000 miliard che khabar
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    به یهودی ها توهین نکنید به صهیونیسم هر چی دلتون خواست بگید . حسابشون جداست
  • ali reza ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    به نظر من اين خبر صحت ندارد آيا كسي مدرك علمي براي اين قضيه داره؟ بيشتر شبيه داستان هاي تخيلي مي مونه البته از نظر من كه رشته ژنتيك مي خونم . اين خبر يا واسه خراب كردن اسرائيله يا واسه بزر گ نمايي قدرت علمي و نظامي اسرائيل!!
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    22 بهمن مبارک باشد.. انشالله اسرائیل هم به زودی نابود خواهد شک نکنید.. پیروه ولایت باشید......
  • مهدی ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    تاریخ نشون داده که هیچ ظالمی پایدار نخواهد ماند.هستی بر پایه عدل و حق بنا شده و خداوند عالم خود ناظر بر اعمال بندگانش هست. به امید ریشه کنی و نابودی پایه های ظلم و ستم در جهان هستی
  • رامین ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • رهگذر ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    0 0
    ای بابا دیگه زیادی کشش ندین قضیه رو خب... حالا یه موردی پیش اومده دیگه شما هی بهانه دست دششششششمن ندین. D-;
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    0 0
    خدا لعنتشون كنه ان شاء اله بزودي خداوند انها رو دچار عذاب الهي مي كنه
  • احمد ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    قدرت خدا بالا ترین قدرتهاست. مرگ بر اسراییل
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    مرگ بر اسر ائیل انشاء اله بزودی نابودیشان را می بینیم
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    0 0
    :))))))))))))))
  • محمد ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    الموت لاسرائیل الموت لاسرائیل الموت لاسرائیل الموت لاسرائیل الموت لاسرائیل الموت لاسرائیل
  • امیر ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
    0 0
    و إذ أخذنا میثقکم و رفعنا فوقکم الطور خذوا ما ءاتینکم بقوة و اذکروا ما فیه لعلکم تتقون (63) ثم تولیتم من بعد ذلک فلو لا فضل الله علیکم و رحمته لکنتم من الخسرین (64) و لقد علمتم الذین اعتدوا منکم فی السبت فقلنا لهم کونوا قردة خسئین (65) فجعلنها نکلا لما بین یدیها و ما خلفها و موعظة للمتقین (66) و چون از شما پیمان گرفتیم در حالیکه کوه را بالای سرتان برده بودیم که آن کتابیکه بشما داده ایم محکم بگیرید و مندرجات آنرا بخاطر آرید شاید پرهیزکاری کنید (63) . بعد از آن پیمان باز هم پشت کردید و اگر کرم و رحمت خدا شامل شما نبود از زیانکاران شده بودید (64) . آنها را که از شما در روز شنبه تعدی کردند بدانستید که ما بایشان گفتیم: بوزینگان مطرود شوید (65) . و این عذاب را مایه عبرت حاضران و آیندگان و پند پرهیزکاران کردیم (66) . مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس