ارز نمایه

مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی طی گزارشی اعلام کرد: وزارت خارجه، خزانه داری و دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای اغتشاش در بازار ارزی ایران همکاری مشترک دارند.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرکز حراست این وزارتخانه طی گزارشی اعلام کرد: بر اساس طرح همکاری مشترک وزارت خارجه، خزانه داری و دستگاه اطلاعاتی امریکا، برنامه عملیاتی اغتشاش در بازار ارزی ایران از طریق القای شوک های زمان بندی شده در راستای افزایش نااطمینانی به پایداری ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، با بهره گیری از پایگاه های آمریکا در برخی کشورهای همجوار در جریان است.

بیشتر بخوانید:

ادبیات دولتی‌ها چگونه باعث افزایش قیمت‌ها شد؟

افزایش نرخ ارز هیچ درآمدی برای دولت ایجاد نکرد!

این گزارش با تاکید بر اینکه پژوهشگران مرکز حراست وزارت متبوع، این فرآیندهای عملیاتی را شناسایی و رصد می کنند، می افزاید: عوامل میدانی این پروژه که در ایران عمل می کنند اکثرا از هدایت چنین ساز و کار اطلاعاتی آمریکا اطلاع نداشته و تصور می کنند در فرآیند عملیات سوداگران بازار، مشارکت و کسب سود می کنند.

گزارش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی بخشی از فرآیند عملیات مذکور را شامل شناسایی مبادی ریال دریافتی توسط این پایگاه ها مبتنی بر شناسایی، جذب و هدایت سرمایه های ایرانیان برای ایجاد اخلال در نظام اقتصادی و فراخوان ریال و چک های مسافرتی از مناطق مرزی اعلام کرده است.

ساماندهی شبکه ای از عوامل کارگزار اسعاری منطقه ای دارای مراودات گستره با بازار پولی ایران و اعزام گروه های دارنده ریال ایرانی به شهرهای مرزی و حتی در عمق ایران به منظور آغاز عملیات جمع آوری دلار از یک سو و فراخوان مراجعه سوداگران عمده بازار ارز به عوامل سامان دهی شده در پایگاه های موصوف، از سوی  مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان بخشی دیگر از این اقدامات ذکر شده است.

بنا بر گزارش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی، ایجاد همگرایی بازاری عوامل به منظور ساماندهی تمرکز شوک بر بازار و تلاش برای حفظ عملیات شوک تا پنج روز کاری و هدایت ارزهای جمع آوری شده در مسیر اخلال در نظام اقتصادی ایران، از جمله دیگر اقدامات مشترک وزارت خارجه، خزانه داری و دستگاه اطلاعاتی امریکا در راستای اجرای برنامه عملیاتی اغتشاش در بازار ارزی ایران محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    21 14
    خاك تو سريا، من اينو شهريور سال پيش در پي افزايش قيمت دلار تو كرمانشاه فهميدم شما الان مي فهمين! اينطور بره كه مملكت ..
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
      13 14
      بله‌‌‌. تصورمی‌کنند که اکتشاف کرده‌اند در حالی‌که به نظر خیلی‌ها از اول توطئه بودن بازار ارز معلوم بود
  • US ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    13 2
    خیلی دیر شده عزیزم . مرغ از قفس پرید. .....
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    40 1
    دوباره شروع شد صدام و دختر خالش و آمریکا و... مقصرند و طبق معمول مسولین ما وظایفشون رو به درستی و تمام و کمال انجام داده اند
  • US ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    13 0
    گربه را دید و گفت پشمالوست
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    33 3
    خخخخخخخخخخخخ باز هم کار کار دشمن فرضیه
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    4 14
    ازاول اشراف داشتندامااجازه اقدام واعلام نداشتند!تازمانی که حراستهاتابع وزراومدیران است همین است!حراستهابی واسطه بایدتابع سازمان حراست کل کشورکه زیرمجموعه وزارت اطلاعات است باشندودرراس وزارتخانه بایدوزیری کاربلدومتخصص منصوب شود!!!
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
      0 0
      شما کی هستی دقیقا؟
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    3 0
    سوال مهم اینه که اونا ریال از کجا اوردن ؟ تنها راه خرید از داخل ایرانه که مستلزم ورود دلار به کشور هست این خیلی عجیبه
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    5 0
    حالا زوده چه عجله اى داشتين؟؟ بذارين به خاك سياه بشينيم بععععد هنر كردين واقعاً اين كه از اول معلوم بود كار آمريكاست شما بى زحمت عوامل داخلى همدست با آمريكا رو معرفى كنين
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    28 1
    این امریکا نبود شما چکار میکردین.نکنه دزدیها تون هم دستور امریکا است
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    19 0
    و بی لیاقتی مسوولین هم تاثیری در این فلاکت نداشته است.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    4 0
    پژوهش گران حراست وزارت اقتصادوداریی قبل هر کاری خبر این توطعه را در اختیار نور چشمی های خود گذاشته واولین قدمها برای گرانی عرض توسط همین وزارت خانه برداشته شد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    3 0
    این فهمیدن داشت دانشمندان؟! دانشمندان وزارت صمت خیلی از مغزشون کار کشیدن
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    3 0
    همین خرید اجناس و لوازم خانگی خارجی، یکی از عرصه های خروج ارز از کشور است. حال شما اضافه فرمایید اسباب بازی ها و لوازم کاربردی کوچک، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... . کدام گردش مالی؟ گردش مالیِ کالایی که همچون طوفان، ارز کشور رو دِرو کرده و از کشور خارج می کند، اسم این گردش مالی و پویایی بازار و اقتصاد است یا خروج صددرصدی ارز!؟ بله یک زمانی جمعیت ما به اندازه ی عربستان و کمی بیشتر بود، با #پولِ_مفتِ_نفت همه چیز میخریدیم و تهش باز یه چیزی می ماند؛ اما حالا چی! مدیریت سال ها پیش را فراموش کنید؛ همه اش را بریزید دور این یادگاری پهلوی را! به جای ترجمه، به دنبال تألیفِ اقتصاد خودمان باشیم. #اقتصادِ_موَلِد
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    3 0
    حراست جان این را که ما هم نمی دونستیم خود ترامپ و رفقا به وضوح میگن و میگفتن، تازه مشخص هست خصوصا دو مرکز دبی و اربیل در این توطئه نقش مستقیم دارند. شما باید راه حل ها و اقدامات پیشگیرانه را بگی یا عمل کنی عزیزم. جلوشون دربیا. درسته تمام جهان ضد این گربه شدند و میخوان از پا بندازنش ولی اول خدا بعد هم این تاریخ دیرینه ای که به ما امکان بقا در این جهان پرتلاطم را داده باید پشتوانه هوش شما باشه برای غلبه بر توطئه چند تا تازه به دوران رسیده عرب و کابوی گاوچران. نه اینکه بشینید اونا عمل کنند بعد بگن خودمون هم انتظار نداشتیم انقدر خوب از اب دربیاد. این میدونید یعنی چی؟ یعنی این که شما وا دادید و میتونستید اینطور بد عمل نکنید. کاش اگر وزارت نه ولی در کشور یک سازمان ضد تحریم فرابخشی شکل می گرفت تا سیستماتیک با این جنگ اقتصادی مقابله کنه و هر ترفندی را با یک دام و ترفند خنثی کنه و حتی گاهی پلتیک بزنه خودش. این بار دبی و ریاض و اربیل و حتی تا حدودی کابل با پول های سعودی و فشار ترامپ همه ضد ما هستند و هر کدوم لحظه شماری میکنند برای از پا افتادن و بعد چنگ زدن به این کشور. وظیفتون را درست انجام بدید تا پس فردا نیروهای دیگه و جوانان این مملکت را مجبور نکنید تو خاک خودمون با این اراذل اطراف کشور رودرو بشند.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    18 0
    و از این گرانی ارز و سکه هیچ سودی نصیب نور چشمی ها نشد . و مردم همگی هالو هستند.
  • محمد جواد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    1 0
    چشم بسته غیب گفته حراست اگر راست می گوید بروند دنبال کسانی که در وزارتخانه رانت وسود جویی می کنند واطلاعات را در اختیار رانت خواران می گذارند نکند آنجا خط قرمز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس