کد خبر 892945
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
حسینعلی شهریاری

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو از ابتدا مخالف اجرای این طرح بود و البته ما از علت این مخالفت بی‌اطلاع هستیم.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری اظهار داشت: در گفت‌وگویی که با معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور داشتیم، ایشان با اشاره به فعالیت مطلوب دکل حفاری مستقر در محدوده شهرستان زابل جهت حفر چاه ژرف، اعلام کرد در این زمینه به نتایج خوبی دست یافته‌ایم و آب اکتشافی مناسب است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۵۰۰ متر حفاری توسط دکل مستقر در منطقه سیستان انجام شده و برنامه بر این بود این چاه ژرف در صورت تامین اعتبار تا عمق ۳۰۰۰ متر پیش برود، اضافه کرد: دکتر ستاری تاکید داشت آب اکتشافی از این چاه ژرف آب مناسبی بوده و ظاهراً جاری و تجدیدپذیر است؛ مقدار آبدهی آن نیز کافی و مناسب است اما باید چاه‌های دیگری در نقاط مختلف سیستان حفر شود که به نتایج دقیق و قاطع دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چاه ژرف فعلی یک نمونه مطالعاتی بوده و در صورتی که نظر بر ادامه تمرکز روی این بحث باشد باید چند چاه مطالعاتی و اکتشافی دیگر در سایر نقاط منطقه سیستان حفر شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو از ابتدا مخالف اجرای این طرح بود و البته ما از علت این مخالفت بی‌اطلاع هستیم و این موضوع باید از مسئولان این وزارتخانه پیگیری شود.

شهریاری اظهار داشت: نمایندگان استان و کارشناسانی که تاکنون در زمینه معضل آب در منطقه سیستان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با آنها مشورت داشتم اعتقاد دارند نسخه نهایی حل مشکل آب استان با انتقال آب از دریای عمان قابل حل است؛ بنابراین در این زمینه با جدیت در مجلس پیگیر هستیم تا این پروژه مهم اجرایی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس