کد خبر 892807
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
بصره

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: رد پای آمریکایی‌ها، عربستان سعودی و بقایای حزب منحله بعث در اتفاقات بصره کاملا مشهود است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله عده‌ای به سرکنسولگری ایران در بصره (عراق) گفت:  آمریکا و همپیمانانش همواره به دنبال آسیب زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران و بر هم زدن ارتباط بین ایران با کشورهای منطقه به ویژه عراق هستند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی عامل به آتش کشیدن سرکنسولگری ایران در بصره بودند؟

وی با بیان اینکه عربستان سعودی هم در همین مسیر گام بر می‌دارد، افزود:اینها برای تفرقه افکنی بین محور مقاومت از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تأکید بر اینکه تدارک محور مقاومت برای آزاد سازی ادلب از جمله عواملی است که سبب نگرانی حامیان تروریستها شده، ادامه داد: حامیان تروریستها با چنین اقداماتی به دنبال ایجاد شکاف بین اعضای این محور هستند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه دست آمریکا در حمله به کنسولگری ایران در بصره کاملا پیداست،اظهار داشت: دولت عراق هم اعلام کرده که رد پایی از آمریکایی‌ها، عربستان سعودی و بقایای حزب منحت بعث در این اتفاق پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد : لذا خسمانه عمل کردن آمریکا و و همپیمانانش علیه ما از یک سو و ضعف و سستی دولت عراق از طرف دیگر باعث شده تا این اتفاق رخ دهد. مسئولان ایران هم سفیر عراق را فراخوانده و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی به آنها اعلام شده است.

به گفته ذوالنور دولت عراق باید این واقعه را جبران کند و نسبت به مراقبت از مراکز دیپلماتیک ایران حداکثر تلاش خود را به خرج دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس