کد خبر 892659
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
کاروان ایران

وزیر ورزش و جوانان در حالی از ثبت تاریخی‌ترین نتیجه ورزش در بازی‌های آسیایی صحبت کرده که ملاک مقایسه کیفیت مدالی است، نه کمیت.

به گزارش مشرق، کاروان ورزشی ایران در حالی در بازی‌های آسیایی 2018 شرکت کرد که با 378 ورزشکار موفق به کسب 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز شد و پس از چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان در رده ششم ایستاد.

ثبت این نتیجه اظهارنظرهای مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان را درخصوص موفقیت کاروان ایران طی یک هفته اخیر به دنبال داشته است. سلطانی‌فر طی روزهای اخیر چندین بار از ثبت بهترین نتیجه تاریخ پس از پیروزی انقلاب صحبت کرده که از جمله آنها می‌توان به نشست هفته گذشته ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و همچنین مراسم افتتاح ورزشگاه شهدای اسلامشهر اشاره کرد. در این خصوص باید به چند نکته مهم اشاره کرد:

- حرف سلطانی‌فر از این جهت که بیشترین مدال در یک دوره بازی‌های آسیایی پس از پیروزی انقلاب به ثبت رسیده، درست است و نمی‌توان به آن ایرادی گرفت، اما این قطعاً تاریخی‌ترین نتیجه پس از پیروزی انقلاب نبوده است. ملاک در رویدادهایی همچون بازی‌های المپیک و آسیایی رنگ مدال است و همین موضوع نیز جایگاه کشورها در جدول مدالی را مشخص می‌کند. کاروان ایران در بازی‌های 2018 اندونزی 20 طلا گرفت، این در حالی است که در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون موفق به کسب 21 طلا شده بود. بنابراین نمی‌توان از نتیجه به ثبت رسیده در اندونزی به عنوان بهترین نتیجه پس از پیروزی انقلاب نام برد.

- همان‌طور که عنوان شد، کاروان ایران در بازی‌های 2018 در رده ششم ایستاد، در حالی که کشورمان توانسته پس از پیروزی انقلاب دو بار رتبه چهارمی در سال‌های 1986 سئول و 2010 گوانگجو را تجربه کند. بنابراین از این حیث هم نمی‌توان عملکرد کاروان ایران در اندونزی را بهترین نتیجه پس از پیروزی انقلاب دانست.

- کاروان ایران با 378 ورزشکار به اندونزی اعزام شد و 20 طلا کسب کرد، در حالی که در بازی‌های آسیایی 2014  اینچئون 276 ورزشکار ایرانی حضور داشتند که حاصل تلاش آنها 21 طلا بود. این نشان می دهد که کاروان کشورمان با 102 ورزشکار بیشتر، یک طلا نیز کمتر کسب کرده است.

به گزارش تسنیم، در چنین شرایطی که کاروان ایران نه به لحاظ رنگ مدال و نه رتبه در جایگاه مدالی نتوانسته نسبت به دوره‌های گذشته موفق ظاهر شود، مشخص نیست که چرا سعی می‌شود که این عملکرد به عنوان بهترین نتیجه تاریخ ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شود. این همان ابهامی است که مسئولان می‌توانند راجع به آن صحبت کرده و شفاف‌سازی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس