کد خبر 892643
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
خبر ویژه

یک اصلاح‌طلب فراری می‌گوید حمایت رهبری، روحانی را از پایان زودهنگام دولتش حفظ کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی افشاری عضو فراری دفتر تحکیم ضمن تحلیلی در وبسایت رادیو فردا می‌نویسد: به موازات تشدید التهابات ارزی و بحران اقتصادی، تحولات در درون بلوک قدرت نیز سمت و سوی متفاوتی به خود گرفته است. درست برعکس فضای انتخاباتی ۹۶ که شکاف ولایت- جمهوریت  فعال شده بود، رهبری و رئیس‌جمهور در مسیر افزایش همگرایی حرکت می‌کنند.


رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان تصریح کرد که «راه‌حل مشکلات کشور از خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از دستگاه‌های مسئول نیست». او نسبت به موازی‌سازی با کارهای دولت نیز هشدار داد و از همه خواست «دولتی‌ها را به سمت استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان و حل مشکلات و خوش‌بین کردن مردم نسبت به تلاش‌های آن‌ها هدایت کنند».


وی که از عناصر نفوذی نهضت آزادی و حزب مشارکت در دفتر تحکیم بود، می‌افزاید: تقریباً با اطمینان بالا می‌توان گفت با توجه به اینکه روحانی و جریان اعتدالی زمینه‌های مساعد داخلی و خارجی را از دست داده و نارضایتی چشمگیری از عملکرد دولت دوازدهم در سطح جامعه و نیروهای سیاسی همسو وجود دارد، حمایت رهبر جمهوری اسلامی، او را از پایان زودهنگام ریاست جمهوری حفاظت کرده است.


افشاری خاطرنشان کرد: رهبر جمهوری اسلامی در حالی تقویت دولت را توصیه می‌کند، که به لحاظ برخی مواضع و بخصوص دیدگاه‌های کلان، قرابتی با آن ندارد.


رهبری بارها دولت اعتدال را به دلیل امید به حل مشکلات از طریق مذاکره با آمریکا و «چشم داشتن به دست دشمن» نکوهش کرده است. او توضیح نمی‌دهد دولتی که خطوط قرمز ادعایی در مذاکرات هسته‌ای را نقض کرده و توافقی به نام برجام را امضا کرده که به زعم او اشتباه بوده و امروز نیز در مهار و حل مشکلات ناتوان است، چرا سزاوار حمایت است؟


افشاری با ابراز ناخرسندی از نزدیک شدن روحانی به حاکمیت می‌نویسد: مدیریت عوامل روانی در اقتصاد، نیازمند اعتمادسازی است که به نظر می‌رسد رسیدن به آن با تداوم ریاست جمهوری روحانی ناممکن باشد. گفتار درمانی، دادن وعده‌های نسیه و غیرقابل اجرا و دوگانگی مزمن بین حرف و عمل اعتماد بخش مهمی از جامعه را از روحانی سلب کرده است.


ناراحتی این اصلاح‌طلب فراری، بازگویی ناخرسندی افراطیون مدعی اصلاحات در داخل است که دولت را رحم اجاره‌ای خود خوانده و بر نگاه ساندیسی به آن تأکید کرده‌اند. آنها از اینکه دولت و رئیس‌جمهور به نظام نزدیک‌تر شده و از خوش‌بینی به غرب فاصله بگیرند، به شدت ناراحتند.


اما درباره اینکه چرا رهبری با وجود نارضایتی از برخی رویکردها، از دولت و رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند، نشانگر تقوا و مصلحت سنجی و در نظر گرفتن اولویت اتحاد و انسجام ملی در برابر جنگ همه جانبه دشمن است و همین اخلاق والاست که رهبری را از سیاستمداران عرفی و متعارف قائل به تسویه حساب‌های سیاسی سر بزنگاه‌ها ممتاز و متمایز می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی GB ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 31
    این برای من هم جای سوال دارد که آقا خامنه ای با چه توجیهی از این دولت حمایت کرد . دولتی که با ندانم کاری هزاران میلیارد دلار به کشور زیان وارد کرد و ملت در بدترین شرایط زندگی می کنند کجای این دولت جای حمایت داشت .
  • RO ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 5
    جالبه اخیرا اصلاح طلبان با نگرانی از اینکه ممکنه مردم برای سومین دوره به اصلاح طلبان در دولت و مجلس رای ندن به شدت دارن به شورای نگهبان و مجلس خبرگان حمله می کنن قطعا در دو سال آینده جریان اصلاحات به شدت برای سهم خواهی از قدرت قطبی خواهد شد و به شدت به خود رهبری حمله خواهد کرد با اسامی مثل کروبی میر حسین حتی بنی صدر!!..به نظرم اصول گرایان بهتر هست با عقب نشینی از برخی موضوعات فرهنگی و مذهبی که عامل اصلی گرایش مردم و جوانان به سمت اصلاح طلبان هست و عدم اصرار روی موضوعات دستوری و اجباری تحت عنوان غیر اصول گرا وارد میدان انتخابات بشن...کاری که خود اصلاح طلبان خواهند کرد!!!!!!!
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 3
    همه می دانند که قصد برخی تکرار تجربه بنی صدر است که با حذف بلافاصله هوادارانش یعنی مجاهدین خلع رسما اعلام قیام مسلحانه کردند. رهبری مایل به خونریزی نیست لهذا روحانی را نگه می دارد. اما باید پرسید اگر در خرداد 60 بن صدر عزل نمی شد و تا پایان دوره اش باقی مانده بود چیزی از کشور می ماند؟
  • حامی مستضعف IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    8 1
    رهبری به خاطر حمایت از مردم بیچاره داره از روحانی دفاع میکنه. چون روحانی بارها غیر مستقیم و حتی بعضی اوقات مستقیم اعلام کرده که یا بزارید هر کار میخوام بکنم یا با رفتن من همه چیو داغون میکنم. نمونش: با مذاکره است که مشکل آب خوردن مردم هم حل میشود. همه میدونن آب خوردن تحریم نبودیم. معنیش این بود که یا بزارید مذاکره کنم یا تو آب خوردن مردم هم مشکل پیش میاد یه به عبارت بهتر مشکل پیش میاریم.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    1 1
    چه فایده این همه حمایت وقتی اصلا دلشون نمیخاداوضاع رودرست کنن
  • محمد علی اسلامی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 2
    احسنت.خوب گفتی. اساسا آزادی و توسعه به درد نمی خوره. فقط فساد و تظاهر و دشمن سازی خوبه. درود بر اصولگرایان .
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    11 1
    در تدبیر رهبری کسی شک نداره چه اینطرفی ها چه دشمنان او
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    9 1
    خوب گاهی مصلحت ایجاب میکنه که مولی علی ع ازعثمان حمایت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس