کد خبر 892378
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
هینن

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: برخی‌ها لقب من را «دیوانه کننده» خطاب می‌کنند، اما باید بگویم که من «دیوانه» هستم.

به گزارش مشرق، ویتال هینن، سرمربی بلژیکی تیم ملی والیبال لهستان است. او در حال حاضر هدایت عقاب‌ها و باشگاه بیدگوشچ را برعهده دارد.

ویتال در آغاز مربیگری خود سرمربی تیم نولیکو مازک شد و توانست این تیم را 5 بار قهرمان لیگ برتر و جام حذفی بلژیک کند. در سال ۲۰۰۸ هم نایب قهرمانی و در ۲۰۱۰ سومی لیگ قهرمانان اروپا را برای نولیکو مازک به دست آورد. در سال ۲۰۱۲ به زراعت بانک ترکیه پیوست و در دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان سرمربی جدید بیدگوشچ انتخاب شد.

هینن در فوریه ۲۰۱۲ سرمربی آلمان شد و ژرمن‌ها را به مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۴ رساند. او که لقب «دیوانه» را با خود به یدک می‌کشد در ادامه تصمیم گرفت در تیم ملی لهستان فعالیت کند و حالا همراه با ستاره‌های این کشور آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان می‌شود؛ جایی که در دور مقدماتی باید یک بار دیگر به مصاف ایران هم برود.

رقابت‌های قهرمانی جهان بهانه‌ای شد تا مصاحبه‌ای را با این مربی جنجالی والیبال لهستان انجام شود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

 شرایط کلی تیم ملی لهستان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان چگونه است؟

من تیمم را آماده کرده‌ام تا در جدی‌ترین چالشم در تیم ملی لهستان در میدان بزرگی به نام قهرمانی جهان حاضر خواهم شد. شرایط کلی تیم ما خوب است. شاید بهتر باشد بگویم ما این روزها 100درصد آماده هستیم؛ البته چند مصدوم هم داریم که مشکل‌شان برای حضور در تورنمنت جدی نیست. چند بازی دوستانه هم برگزار کردیم و که نتایج خوبی به همراه داشت، البته به نظرم می‌توانستیم بازی‌های بهتری هم داشته باشیم. در مجموع از روند آماده‌سازی تیمم رضایت دارم.

 رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان هم آغاز شده است...

بله؛ احساس خیلی خوبی دارم. آماده هستیم تا به مصاف بلغارستان برویم. تمام اعضای تیمم در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. شرایط در تیم ما به گونه‌ای است که می‌توانیم از هر 14 بازیکن حاضر در تیم ملی لهستان استفاده کنم و فکر می‌کنم راه درست و عقلانی هم همین باشد.

 بازی ایران و لهستان همیشه زیبا و حساس بوده است. این بار قرار است لهستان با هدایت شما در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف ایران برود؛ این بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

پیش از این همراه با لهستان برابر ایران بازی نکرده‌ام. احساس خوبی دارم و فکر می‌کنم یک تجربه عالی برای من باشد. در بازی‌های دوستانه با فرانسه و روسیه بازی کرده‌ایم، اما درمورد ایران نمی‌دانم شرایط چگونه پیش خواهد رفت. فکر می‌کنم بازی جذابی را بین ایران و لهستان شاهد باشیم. هر دو تیم جنگنده هستند و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارند. بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود.

 آیا لهستان با حضور شما سورپرایزی خواهد داشت؟ 

ما تیم غیرمنتظره‌ای نیستیم؛ بلکه 14 نفریم که سخت تلاش می‌کنیم و باید ببینیم در نهایت چه نتایجی کسب خواهد شد.

 ویلفردو لئون مدتی است که با تیم ملی لهستان تمرین می‌کند؛ شرایط او چگونه است؟

مدتی است که لئون با ما تمرین می‌کند و شرایط بسیار خوبی هم دارد. فکر می‌کنم به خوبی با شرایط تیم هماهنگ شده است. ضمن اینکه او شخصیت بسیار خوبی دارد و قطعاً می‌تواند خیلی زود به تیم ملی لهستان کمک کند. لهستان با حضور او قدرتمندتر خواهد شد. 

 از زمانی که به لهستان رفتید قرار بود زبان لهستانی یاد بگیرید؛ آیا در این امر موفق بودید؟

 یادگیری زبان لهستانی را شروع کردم، اما این روند متوقف شد. در این مدت واقعاً درگیر آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای تیم بودم و فرصت چندانی نداشتم، اما بدون شک بعد از تابستان دوباره این امر را شروع می‌کنم. به نظرم بلد نبود زبان کشوری که قرار است در آن کار کنیم نوعی بی‌احترامی محسوب می‌شود. امیدوارم زمان بیشتری پیدا کنم و بتوانم یادگیری زبان لهستان را ادامه دهم.

 چرا در دنیای والیبال به شما لقب «دیوانه» داده‌اند؟

برخی‌ها لقب من را «دیوانه کننده» خطاب می‌کنند، اما باید بگویم که من «دیوانه» هستم. من دیوانه والیبال هستم و این موضوع را ایراد نمی‌دانم. به همین دلیل مشکلی با کسانی که این لقب را به من داده‌اند، ندارم. من آدم متفاوتی هستم. شیوه تمرین خاصی دارم و از شاگردانم می‌خواهم که با فشار زیاد تمرینات را دنبال کنند. من دوست دارم که متفاوت باشم.

 پیش‌بینی شما از مسابقات قهرمانی جهان چیست؟

به نظرم تیم‌های آمریکا، روسیه و ایتالیا از شانس‌های اول قهرمانی هستند. بعد از آنها تیم‌های فرانسه و صربستان شانس بالایی دارند. تیم‌های بلغارستان، ایران، لهستان و برزیل هم در گروه بعدی قرار دارند که می‌توانند قهرمان شوند. من معتقدم که ایتالیا می‌تواند از شرایط میزبانی استفاده کند، اما باید منتظر ماند و دید که چه نتایجی رقم خواهد خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس