کد خبر 892342
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
نمایشگاه عطر سیب

در حالی که امسال برخلاف سنوات گذشته نمایشگاه عطر سیب بسیار ضعیف برگزار شد و بسیاری از این موضوع گلایه دارند، یکی از اعضای شورای شهر برگزاری این نمایشگاه توسط قالیباف را دارای هدف انتخاباتی عنوان کرد.

به گزارش مشرق، نمایشگاه عطرسیب در غیاب شهردار و معاونانش افتتاح شد، نمایشگاهی که مدیریت شهری بنایی به برپای آن و حمایت از هیئت‌ها مذهبی در محرم نداشت و وقتی کاری که از دل نباشد قطعاً بر نیز دل نخواهد نشست و اقدام اخیر شهرداری تهران مصداق همین است.

یک سال از حضور مدیریت شهری در دوره جدید می‌گذرد، یکسالی که به اذعان بسیاری از کارشناسان حوزه شهری عملکرد نمایندگان در پارلمان محلی و همچنین در سطح شهرداری تهران نتوانسته است نظر مثبت شهروندان را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

تداوم بی‌توجهی شهرداری تهران به هیئت‌های مذهبی

یک سالی که مدیریت شهری تنها به فکر توقف پروژه‌های شهری بود، پروژه‌هایی که بر اساس اعلام معاونان شهردار فعلی تهران پیشرفت‌های قابل قبولی را داشتند که متوقف شدند اما در این بین هم شهرداری تهران در سال‌های گذشته اقداماتی را در راستای برپایی هر چه باشکوه تر مراسم‌ شهادت سالار شهیدان انجام می‌داد. فعالیت‌های که مورد توجه و عنایت هیئت‌های مذهبی نیز قرار گرفته و مورد استقبال آنها بوده است.

یکی از برنامه‌های شهرداری تهران بیش از یک دهه برگزاری نمایشگاه عطرسیب با هدف حمایت از هیئت‌های مذهبی بود، به طوری که اینگونه نمایشگاه‌ها در آستانه محرم و به مدت 10 روز در یک مکان خاص در پایتخت برگزار می‌شد و خدمتگزاران هیئت‌های مذهبی اعم تکایا، هیئت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی با مراجعه به نمایشگاه بخشی از اقلام خود را تهیه می‌کردند.

برگزاری چنین نمایشگاه‌های در راستای پاسداشت و گرامیداشت ایام محرم و صفر همیشه مورد تأکید قالیباف در شهرداری بود و در مراسم‌ افتتاحیه اینگونه نمایشگاه حاضر می‌شد ضمن اینکه در سال‌های گذشته بر تسهیل شرایط برای هیئت‌های مذهبی و کمک به هیئت‌ها بدون هیچ چشمداشتی تأکید داشت.

اما با تغییر مدیریت شهری بسیاری از اتفاقات خوبی که در دوره گذشته رخ داده بود و ثمرات خوبی را نیز در پی داشت به فراموشی سپرده شد و جالب اینجاست که کسی که خود 4 سال در شورای شهر تهران در دوره گذشته بود و در همان زمان یکی از افرادی بود که از هیئت‌ها مذهبی حمایت می‌کرد اینک تغییر رویه داده است.

ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو سابق شورای شهر تهران و معاون اجتماعی فعلی شهرداری تهران در این زمینه اظهار کرد: در آن زمان اعتباراتی برای نمایشگاه عطر سیب در نظر گرفته بودیم اما امسال ریل‌گذاری توسط شورای جدید انجام شد. در لایحه‌ بودجه 97 شهرداری تهران بیش از 25 درصد بودجه معاونت اجتماعی کم شد چرا که این بودجه به صورت انقباضی بسته شده بود.

شجاع‌پوریان افزود: عنوان نمایشگاه عطر سیب امسال در بودجه حذف شده بود و جایگزین آن ردیف بودجه‌ای با عنوان تکریم و بزرگداشت آیین عاشورا و اربعین قرار گرفته بود.

به گفته وی کل مبلغ درنظر گرفته شده 2 میلیارد و 360 میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش یافته است.

معاون اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: شورای شهر به عنوان قانونگذاری با برگزاری نمایشگاه عطر سیب به شکل قبل مخالف بود. از سوی دیگر اعتباری که در نظر گرفته شده بود برای کل محرم و صفر بود.

به گفته شجاع‌پوریان امسال بین هیأت‌های مذهبی بن توزیع نشده است. این در حالی است که در سال‌های گذشته میزان بنی که بین تکایا و هیأت‌های مذهبی توزیع می‌شد، از 100 تا 450 هزار تومان بود که البته این کار یک نوع بی‌حرمتی به هیأت‌ها بود و باید بگوییم که رقمش بسیار ناچیز بود و این مبلغ اندک وقتی پرداخت می‌شد آنها را لکه‌دار می‌کرد و جوری تبلیغات می‌شد که انگار کمک‌های آن‌چنانی شده است.

به گزارش تسنیم، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران نیز که به گفته خودش حتی سال گذشته نیز با برگزاری نمایشگاه عطرسیب مخالف بوده است، اظهار کرد: سال گذشته بازدیدی را از این نمایشگاه داشتم اما نظرم را در آن زمان اعلام نکردم.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی را به هیچ عنوان از وظایف مدیریت شهری نمی‌دانم و قطعاً قالیباف از برپای این نمایشگاه‌ها به دنبال اهداف انتخاباتی بوده و در این دوره ما بنای برای اینگونه نمایشگاه‌ها نداریم.

در حالی که عضو شورای شهر تهران ادعای مبنی بر انتخاباتی بودن اینگونه نمایشگاه‌ها برای قالیباف را دارد که این نکته حائز اهمیت است که حتی در سال نخست مدیریت شهری جدید و در زمان آقای نجفی شهردار وقت تهران نمایشگاه برگزار شد و حتی مورد استقبال هیئت‌ها مذهبی هم قرار گرفت. نمایشگاهی که با حضور نجفی افتتاح شد. و قطعا دلیل عضو شورای شهر تهران در خصوص انتخاباتی بودن نمایشگاه غیر منطقی است.

اما نکته جالب در برپای نمایشگاه عطرسیب امسال عدم حضور آقای شهردار تهران و معاون اجتماعی شهرداری است و موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که آقای شهردار از افتتاح نمایشگاه در پایتخت بی‌خبر بوده‌اند.

محمدعلی افشانی شهردار تهران در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که 17 شهریور در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چرا شما در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه عطر سیب شرکت نکردید، اظهار کرد: بنده در خصوص افتتاح این نمایشگاه بی‌اطلاع بودم.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر معاونت فرهنگی شهرداری تهران در خصوص افتتاح این نمایشگاه اطلاعات لازم را به دفتر آقای شهردار ارسال نکرده است، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که چرا مدیریت شهری در این دوره توجهی را به موضوعات مذهبی و حمایت از هیئات ندارد، گفت: قطعاً اینطور نیست و البته باید در این خصوص در نشست خبری توضیح داده شود.

و اما حرف آخر، شانزدهمین نمایشگاه عطرسیب در نهایت از سوی شهرداری تهران برگزار شد، نمایشگاهی که تفاوت‌ها بسیاری را با سال‌ها گذشته دارد و قطعاً نمی‌توان آن را مقایسه کرد و این در حالی است که نه هیئت‌های مذهبی و نه تولیدکنندگان وسایل مورد نیاز هیئت‌ها از این نمایشگاه استقبال نکردند نکته‌ای که در کارنامه مدیریت شهری باقی خواهند ماند و شواهد نشان می‌دهد که مدیریت شهری نه برنامه‌ای و نه تمایلی برای برپای نمایشگاه داشت و تنها می‌خواست بگوید که مدیریت شهری در برنامه‌های مذهبی نیز مشارکت دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    5 1
    گذر زمان خیلی مسائل رو روشن میکنه! ماه پشت ابرنمیمونه و خدا آقای قالیباف روحفظ کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس