فیلم/ رمضان ماه امید برای ظهور"حجه السلام پناهیان"

صفحه رسمی حجت‌الاسلام پناهیان با انتشار پستی در اینستاگرام دلایل شروع عزاداری امام حسین(ع) از روز اول محرم را بیان کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه ماه عزای حسینی صفحه رسمی حجت‌الاسلام پناهیان در اینستاگرام با بیان توضیحاتی در خصوص دلایل شروع عزاداری امام حسین(ع) از روز اول محرم، به روزرسانی شد.

طبق بیانات حجت‌الاسلام پناهیان، عزاداری طی ده شب باعث آماده شدن عزاداران برای حضور در غم بزرگ عاشورا می‌شود. اگر عزاداری از روز عاشورا شروع می‌شد ذکر مصیبت‌ها خیلی دردناک‌تر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شد.

در ادامه می‌توانید دلایل بیشتر برای شروع عزاداری امام حسین(ع) از روز اول محرم را در صفحه اینستاگرام حجت‌الاسلام پناهیان مشاهده کنید:

۱. امام رضا(ع) می‌فرماید: «از اول دهۀ محرم، حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده می‌شد و حالت عزادار به خود می‌گرفت و روز دهم، روز مصیبت و گریۀ او بود» (امالی صدوق/۱۲۸)

۲. عزاداران با ده شب عزاداری، در واقع خود را برای حضور در غم بزرگ عاشورا آماده می‌کنند. اگر عزاداری از روز عاشورا شروع می‌شد ذکر مصیبت‌ها خیلی دردناک‌تر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شد.

۳. یک دهه عزاداری قبل از عاشورا می‌تواند موجب کسب توجه و سوز دل در روز عاشورا باشد. کسانی که دل غافلی دارند یا در اثر توجه به تعلقات دنیا احساس محبتشان به امام حسین(ع) کم شده، ده روز فرصت دارند تا در محافل عزاداری با شنیدن مواعظ و معارف دینی آمادگی لازم را کسب کنند تا مبادا در روز مصیبت بزرگ عاشورا بی‌احساس و بی‌توجه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس