پرچم سرخ امام حسین(ع) رنگ «عزا» می‌گیرد

پرچم قرمز آستان مقدس امام حسین(ع) امشب به مناسبت فرارسیدن ایام محرم الحرام در مراسمی پایین می آید و پرچم سیاه به اهتزاز در می آید.

به گزارش مشرق، آستان مقدس امام حسین (علیه السلام) امشب (دوشنبه 19 شهریور) شاهد تعویض پرچم قرمز گنبد حرم امام حسین(ع) و برافراشتن پرچم سیاه به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام است.

«افضل الشامی» معاون دبیرکل آستان مقدس امام حسین(ع) به الصباح گفت: مراسم برافراشتن پرچم سیاه امروز دوشنبه در صحن امام حسین(ع) پس از نماز عشاء برگزار می شود تا به طور رسمی آغاز ماه محرم الحرام اعلام شود.

الشامی افزود: این مراسم شاهد حضور رسمی و مردمی بسیاری از شخصیت ها خواهد بود و این آستان از نظر امنیتی و خدماتی آماده است و مکان های ویژه ای برای استقبال از زایران مهیا شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا دهه اول محرم خاص است؟/ وقتی قلوب مومنین احیا می‌شود

وی ادامه داد: فرآیند پایین آوردن پرچم قرمز و اهتزاز پرچم سیاه از طریق شبکه های ماهواره ای و تعدادی از مانیتورهای بزرگ نصب شده در این شهر برای مشاهده مشتقیم این مراسم در مناطق اطراف صحن پخش می شود.

از سوی دیگر، «علاء الغانمی» مدیر رسانه ای فرماندهی پلیس کربلا به الصباح اعلام کرد: فرماندهی عملیات کربلا و پلیس، برنامه های امنیتی ویژه ای را برای مراسم دهم محرم الحرام تدارک دیده است و دولت محلی آن را بررسی و تصویب می کند.

الغانمی افزود: این برنامه از روز اول ماه محرم آغاز می شود و تا 13 این ماه ادامه دارد و بیش از 25 هزار نیروی امنیتی و صدها داوطلب زن در این امر مشارکت دارند.

وی ادامه داد: این استان به چند محور تقسیم می شود و نیروهای امنیتی بین همه محورها مستقر می شوند و علاوه برآن کنترل و بسیج نیروهای ذخیره در مناطق غربی کربلا انجام می گیرد و نیروهای امنیتی و خودروهای نجات در این استان مستقر می شوند و نیروی هوایی ارتش در این امر همکاری دارند.

مدیر رسانه ای فرماندهی پلیس کربلا گفت: کنترل مرزهای اداری و مناطق صحرایی از طریق دوربین های حرارتی نصب شده در پهبادها انجام می کیرد و به طور مستقیم هرگونه هدف مشکوکی بررسی خواهد شد.

در همین راستا، دکتر« صباح نور هادی الموسوی» مدیر بهداشت کربلا به الصباح، گفت: سازمان بهداشت برنامه ای را برای ارایه خدمات به زایران در طول ماه محرم با هماهنگی وزارت بهداشت و دولت محلی و دبیرخانه های آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و اداره های بهداشت در استان های مجاور و فرماندهی عملیات الفرات الاوسط و پلیس و اتاق عملیات استان کربلا و اداره های خدماتی تدوین کرده است.

الموسوی افزود: 91 آمبولانس، 30 کمپ پزشکی، 7 بیمارستان، 23 اتاق بهداشت برای نظارت بر آب آشامیدنی و غذای ارایه شده به زایران، بازگشایی مراکز اورژانس در مرکز قدیمی این شهر، فراهم کردن داور در بیمارستان ها و مراکز پزشکی و درمانی و بانک های خون در این استان مستقر شدند.

«جمال الدین الشهرستانی» مدیر رسانه  آستان مقدم امام حسین(ع) به الصباح، گفت: دو آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) برنامه امنیتی را برای همکاری با نیروهای پلیس و عملیات و دولت محلی با هدف حمایت از میلیون ها زایر که برای حضور در مراسم شهادت امام حسین(ع) وارد کربلا می شوند، تدوین کردند.

منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جاسم منصوری IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    بسیار عالی ماه محرم بیعت با امام حسین علیه السلام در طول تاریخ هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس