فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین واکنش به پیشنهاد برگزاری دیدار ایران و آرژانتین شرکت پیشنهاد دهنده را نامعتبر خواند در حالی که با یک جستجوی ساده در سایت رسمی فیفا می‌توان خلاف این موضوع را دید.

به گزارش مشرق، ماجراها و اتفاقات مربوط به پیشنهاد بازی ایران و آرژانتین همچنان ادامه دارد. پس از افشای ماجرای پیشنهاد دوستانه یک شرکت برای انجام بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا، حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با سایت این فدراسیون اعلام کرد پیشنهاد در دست بررسی است، اما تاریخ این پیشنهاد را به اشتباه اعلام کرد. دو روز پس از این مسئله از پیشنهاد جدید این شرکت پرده برداشتیم.

با انتشار این اسناد، برخی برای اینکه آن را زیر سؤال برده و نامعتبر بخوانند، با استناد به سایت در حال به روز رسانی این شرکت و صفحه‌ای در توئیتر، این شرکت را نامعتبر دانستند. به دنبال آن حمیرا اسدی نیز اعلام کرد که پیشنهاد و رزومه این شرکت را بررسی نکرده‌اند و منتظر مشخص شدن وضعیت کارلوس کی‌روش بودند. در این خصوص در گزارشی ویژه اشتباهات و تناقضات رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال را به تحریر درآوردیم که با سکوت اسدی و فدراسیون فوتبال همراه بود.

با این حال فدراسیون فوتبال امروز اقدام به صدور بیانیه‌ای در این زمینه کرد. در این بیانیه آمده است: «طی مدت اخیر دو ایمیل از یک شرکت نامعتبر که مسابقات بسیار محدودی را برگزار کرده دریافت و وظیفه فدراسیون این است که اعتبار و اصالت آنها را بررسی و در نهایت اقدام به پاسخگویی مقتضی کند. همچنین لازم به اعلام است که امور بین‌الملل فدراسیون به دلیل عدم تأیید اصالت و اعتبار این درخواست نمی‌بایست واکنش رسانه‌ای به آن نشان دهد. در پایان اعلام می‌دارد پیشنهاد دریافت شده فاقد اعتبار برای تیم ملی فوتبال ایران بوده و فدراسیون نمی‌تواند منافع برخی شرکت‌هایی که با این دست اقدامات رسانه‌ای به دنبال شهرت و ایجاد و تأمین اعتبار خود هستند، اقدامی انجام دهد و در نتیجه موضوع این پیشنهاد از سوی فدراسیون منتفی است».

بیانیه چند خطی فدراسیون فوتبال در چند بخش مختلف تأکید به نامعتبر بودن این شرکت و فاقد اعتبار بودن درخواست آنها داشته است. از همین‌رو فدراسیون اعلام کرده به دلیل فاقد اعتبار بودن چنین پیشنهاد نمی‌تواند اقدامی در زمینه بازی دوستانه با آرژانتین انجام دهد و در نتیجه موضوع این پیشنهاد را منتفی اعلام کرده است. همچنین فدراسیون فوتبال اعلام کرده که شرکت پیشنهاد دهنده قصد داشته با اقدامات رسانه‌ای برای خود شهرت و اعتبار ایجاد کند، اما به عنوان منتشر کننده این پیشنهاد در وهله اول هیچ اقدامی جهت انتشار نام این شرکت، نام رئیس آن و نامه‌هایی که به فدراسیون فوتبال رسیده، نکردیم. این نشان می‌دهد که ابتدا هدفی جز اطلاع‌رسانی در این زمینه نداشتیم و هیچ اقدامی در جهت به شهرت رسیدن و اعتبار بخشیدن به این شرکت انجام ندادیم. با این حال وقتی با واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال و برخی حرف‌وحدیث‌ها روبه‌رو شدیم، نامه‌های رسمی این شرکت به فدراسیون فوتبال را منتشر کردیم.

فدراسیون فوتبال در حالی این شرکت را نامعتبر خوانده که سایت فیفا خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. فیفا که مرجع اعتبار دهنده و مجوز دادن به افراد حقیقی و حقوقی در بخش کارگزاری فوتبال است، در بخش لیست کارگزاران (ایجنت‌های) مورد تأییدش نام این شرکت را روی سایت خود قرار داده است. سایت فیفا در بخش کارگزاران رسمی خود در کشور فرانسه نام شرکت «SPORT GM SA» و «MAHE Gael» که با فدراسیون فوتبال برای بازی با آرژانتین و کلمبیا مکاتبه کرده‌اند را ثبت کرده است. در تصویر زیر نیز می‌توانید نام این شرکت و اطلاعات مربوط به آن را که با کادر قرمز مشخص شده است، مشاهده کنید:

با این بررسی ساده و جست‌وجویی کوتاه در سایت فیفا، مشخص می‌شود که یا بیانیه فدراسیون فوتبال در زمینه نامعتبر خواندن شرکت پیشنهاد دهنده با استناد به برخی رسانه‌ها بوده یا اینکه آنها توانایی کافی برای بررسی اصالت و اعتبار این شرکت را نداشته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس