روزنامه

در روزهای گذشته اصلاح طلبان در اقدامی سخیف، مسئله کمبود پوشک در بازار را به توانایی موشکی کشورمان ربط داده و مدعی بودند که «مردم موشک را با پوشک می‌خواهند»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تاجرنیا:حضور اصلاح طلبان در دولت روحانی از سر ناچاری بود

«علی تاجرنیا» از متهمین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:

دولت روحانی به نام اصلاح‌طلبان و به کام اصولگرایان معتدل شده است...حضور اصلاح‌طلبان در دولت آقای روحانی کمرنگ و بخش عمده آن از سر ناچاری و نداری بوده است. در افکار عمومی این تلقی وجود دارد که روحانی موردتایید اصلاح‌طلبان بوده پس عملکرد و مدیریت او به پای این جریان نوشته می‌شود...با همه این توضیحات اگر دولت روحانی شکست بخورد در افکار عمومی شکست جریان اصلاح‌طلب محسوب می‌شود چون حرف‌های روحانی نزدیک به اصلاح‌طلبان اما در عمل اصولگراست.

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که «این موضوع مستلزم عبور از روحانی نیست؟» گفت:

«مشکل اصلی روحانی دولت خودش است. روحانی باید خودش دست به تغییر بزند و کاری از جریان سیاسی اصلاح‌طلب که تاکنون همراه بوده برنمی‌آید اما ظاهرا روحانی ترجیح می‌دهد با حلقه اولیه خود مشورت کند تا حامیانش که باعث رای‌آوری او شدند. اگر اوضاع به همین شکل باقی بماند، روند همین‌گونه منفعلانه طی شود و بر سیاست‌های غلط اصرار شود؛ طبیعی است که بخشی از همپیمانان روحانی زبان و ادبیات تندتری در نقد دولت پیدا کنند».

تاجرنیا مدعی شده است که «حضور اصلاح طلبان در دولت روحانی از سر ناچاری بود». این در حالی است که اصلاح طلبان در سال گذشته فشار سنگینی به دولت وارد کردند و در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم صراحتا اعلام کردند که باید سهمشان را تمام و کمال از روحانی بگیرند و در آخر نیز چنین شد.

چندی پیش «سعید حجاریان» فرمان عبور از روحانی را صادر کرد و گفت:«اصلاح طلبان بگویند، دولت روحانی دولت ما نیست». اصلاح طلبان استاد تمامِ «فرار از مسئولیت» هستند. با اینکه بخش اعظمی از کابینه در اختیار این طیف سیاسی است، اما متاسفانه فعالین این طیف با بی اخلاقی مدعی هستند که در کابینه نقشی ندارند.

چندی پیش یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم و انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر گفته بود:« اصلاح‌طلبان نگاه ابزاری دوگانه به رئیس جمهور منتخب دارند. از یک طرف او را پس می‌زنند تا هزینه‌ای پرداخت نکنند. از طرف دیگر تأیید می‌کنند و دو دستی به روحانی چسبیده‌اند. دست از سر روحانی برنمی‌دارند مگر مطمئن شوند چیزی به آنها نمی‌ماسد...اصلاح‌طلبان به روحانی مثل ساندیسی نگاه می‌کنند که تا زمانی که آخرین قطره ممکن در او را میک نزنند، لوله ساندیس را از آن بیرون نخواهند کشید. احتمالاً چند نوبت هم حباب و هوای خالی با طعم آبمیوه باید مکیده شود تا مطمئن شوند که دیگر نمی‌توانند از روحانی استفاده‌ای کنند. بعد همان کاری را که با هاشمی رفسنجانی کردند با او می‌کنند».

** پاسخ یک اصلاح طلب به مدعیان «موشک داریم ولی پوشک نه»

«یداالله طاهرنژاد» عضو حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«چرا باید رهبر معظم انقلاب پس از ۴۰ سال در رابطه با پوشک صحبت کند؟ این موضوع بسیار دردناک است زیرا مسئولیت آن بر دوش دولت بوده و دولت نباید اجازه دهد تا کار به اینجا کشیده شود...بی‌عملی، ناکارآمدی، عدم تدبیر و تصمیم صحیح در حوزه اقتصادی دلیل به وجود آمدن بحران کنونی است...پوشک که در حال حاضر به یک بحران در مملکت تبدیل و سوژه دنیا شده است ماده اولیه‌اش در گمرک وجود دارد اما اجازه ترخیص به این کالا داده نشده است. در حال حاضر احساس کرختی در دولت حاکم شده و قابل تحمل و دوام نیست».

در روزهای گذشته اصلاح طلبان در اقدامی سخیف، مسئله کمبود پوشک در بازار را به توانایی موشکی کشورمان ربط داده و مدعی بودند که «مردم موشک را با پوشک می‌خواهند»!

این دوگانه مضحک و دروغین، افکار عمومی را به یاد دوگانه دروغین دیگری در سال ۹۲ انداخت. آنجا که اصلاح طلبان و برخی دولتمردان مدعی بودند که برای گشایش اقتصادی باید در موضوع هسته ای معامله کنیم.

این جماعت سپس تاکید کردند که با امضای توافق هسته ای تمامی مشکلات اقتصادی اعم از بیکاری، رکود، گرانی و حتی آب خوردن مردم رفع خواهد شد. اما در نهایت از دلار ۳۵۰۰ تومانی در سال ۹۴ رسیدیم به دلار ۱۵ هزارتومانی در سال ۹۷!

مدیریت صحیح نقدینگی، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از ظرفیت های عظیم داخلی، راهکارهای مهمی است که متاسفانه دولت تاکنون از اجرای دقیق آنها غفلت کرده است.

** نماینده لیست امید:اگر به اروپا نمی رفتیم، بی ادبی بود!

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «دعوت بودیم، نمی رفتیم بی ادبی بود» نوشت:

«دوازدهم شهریور هیئتی با عنوان هیئت روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا به ریاست کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس به اروپا سفر کرد. بلژیک و لوکزامبورگ نیز از جمله کشورهای اروپایی بودند که نمایندگان مجلس رهسپار آن شدند. غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس...و زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعضای هئیت روابط پارلمانی ایران با اروپا را تشکیل می دادند.»

در ادامه این گزارش آمده است:

«"زهرا ساعی" (نماینده فراکسیون امید) در مصاحبه با آفتاب یزد گفت:"اگر ما دعوت طرف اروپایی را قبول نمی کردیم یک بی ادبی تمام عیار از سوی کشورمان بود. عرف دیپلماتیک موجود ایجاب می کرد تا حتما چنین سفری داشته باشیم".»

گفتنی است در مهر ۹۶ نیز فرانسه گردی اعضای فراکسیون امید مورد اعتراض رسانه ها قرار گرفت.

چندی پیش یکی از روزنامه های اصلاح طلب در واکنش به اروپاگردی نمایندگان فراکسیون امید نوشت:«این سؤال میان کنشگران مجازی درگرفت که با توجه به مشکلات داخل کشور و اخباری که درخصوص بعضی از معضلات اقتصادی و اجتماعی به گوش می‌رسد، آیا هزینه کرد برای چنین سفری می‌تواند از اولویت‌های اصلی...مجلس شورای اسلامی باشد یا خیر...بهتر است مشخص شود که نتیجه این رایزنی‌های فرهنگی چه بوده است و یادداشت‌های تفاهم و همکاری امضا شده میان طرفین چه دستاوردی به ارمغان خواهد آورد و به طور مشخص نتیجه این سفر چه خروجی ملموسی خواهد داشت؛ پرسشی که به قوت خود باقی است و شفاف سازی بیشتری را مطالبه می‌کند».

چندی پیش «فاطمه حسینی» نماینده لیست امید و فرزند صفدر حسینی- مدیر نجومی بگیر- تصاویر خود و برخی از اعضای فراکسیون امید را در اروپاگردی و در تالار بورس گل هلند منتشر کرد. انتشار این تصاویر نیز با بازخورد منفی افکار عمومی مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    14 2
    واسه هر چی هزینه کنید میشه تولید کرد
    • احمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      16 1
      اتفاقا در طولانی مدت هزینه‌اش کمتر هم میشه. ولی عرضه و بخار می خواد از مسئولین و شرف و عزت از دلالهایی که سودشون بستگی مستقیم به واردات داره و نابودی تولید داخل. حتی هواپیما هم میشه ساخت. کشتی چند صد متری نفتکش و کانتینربر، زیردریایی، لوکومتیو، سکوی دریایی و خیلی چیزهای دیگه ساخته شد. ولی دلالهای کثیف و ودولتی های خائن با تخریب توانایی داخلی سود می برن.
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      5 12
      باید با دشمن با عطوفت برخورد کرد.چرا موشک؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      2 3
      همیشه دنبال هیاهو هستیم و جار و جنجال. بله هم امنیت لازم داریم و هم آسایش بله هم موشک لازم داریم و هم پوشک بله هم اقتدار میخوایم و هم رابطه با دنیا نه سیاه نمایی میخوایم و نه سفید نمایی بزرگان قبول کنن بخاطر بی درایتی در طول سالها به اینجا رسیدیم و ربطی به دشمن نداره از رهبری عزیز هم میخوایم که شدیدا جلوی مافیای قدرت و اقتصاد رو بگیرن اونوقت دیگه لازم نیست درمورد مسایل جزیی کشور مثل پوشک وارد عمل بشن
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    24 5
    وقتی مدتهای مدیده اجازه ترخیص به اینهمه کالا تو گمرک داده نشده و این حرکت به جو آشوب و کمبود در بازار دامن زده آیا تعمدی در کار نیست ؟ آیا اینهم قسمتی از سناریوی انهدام اقتصاد بمنظور از سرگیری مذاکرات نیست ؟
    • ناشناس IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      0 0
      این سناریو،برای گرفتن مابه التفاوت نرخ ارز بود و پرکردن کسری بودجه دولت،بدون در نظر گرفتن ملت...
  • رویا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    6 6
    بله روابط بین الملل این سفرها را می طلبد.
    • احسان DE ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      3 3
      من مخالف سفرهای بین المللی هستم چون اسلام جوابی برای آن ها نداره و جوونامون به اسلام شک میکنن بهترین راه حل عدم تعامل با کشورهای مستکبر و دنیاست
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    3 0
    خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    14 1
    تمام مشکلات در این مملکت نتیجه جریان سازی مدعیان به اصطلاح اصلاح طلب که رسالت وادادگی خود به اربابان غربیشان میباشد واین مهم در تاریخ ایران نیز ثبت خواهد شد
  • SE ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    19 6
    مشکل پوشک ناشی از اسهال شدید اسهال طلبان است که به ذلت و تعظیم برای زندگی با زرق و برق شدیدا معتاد شده اند.
  • محمد غ IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 1
    امروز فهمیدیم که همه چیز ما یک چیزش در خارج مرزهاست.لذا برای توقف تولید کافی است همان یک چیز وارد نشود حتی اگر یک پیچ ساده باشد.لطفا مردم را گول نزنید,ما در هیچ چیزی خودکفا نیستیم.بلکه برده ایم و اسیر.
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 2
    موشک جواب پوشک.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 2
    اینها چرخش سانتر فیوژها و کارخانه ها را از کار انداختند و حنایشان رنگ ندارد ننگ با رنگ پاک نمی شود
  • نادر IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    4 4
    البته حق میگویند! وقتی حرف موشک در میان باشد باید پیش بینی های لازم برای تامین پوشک این آقایون شده باشد
  • amir IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    2 2
    وقتی کار به مردش سپرده بیشه خروجیش میشه موشک.....اما وقتی کار بدست نا اهل پر سرو صدا بیوفته تو پوشک ساحتنش هم میمونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس