کد خبر 891976
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
نساجی قائمشهر

پرسپولیس و نساجی در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در سیزدهمین رویارویی خود، در استادیوم آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش مشرق، باشگاه نساجی مازندران به‌صورت رسمی در سال ۱۳۳۸ آغاز به‌کار کرد و بعد از استقلال و سپاهان سومین تیم قدیمی لیگ برتر محسوب می‌شود و بهترین رتبه نساجی در لیگ سراسری، رتبه پنجم درسال ۱۳۷۲ و در جام حذفی در سال ۱۳۷۷ صعود به یک‌چهارم نهایی بوده است.

تیم پرسپولیس تهران نیز ۴ سال بعد از نساجی در سال ۱۳۴۲ تأسیس شد.

یک بازی تدارکاتی در سال ۱۳۶۹ با تیم ملی شوروی در کارنامه بازی‌های نساجی مشاهده می‌شود.

نادر دست‌نشان با سابقه حضور ۲۲ ساله در این تیم، بیشترین تعداد بازی و بیشترین گل زده را در کارنامه دارد.

نساجی و پرسپولیس تا به‌حال ۱۲ بار با هم بازی کرده‌اند که ۴ بار نساجی و ۴ بار پرسپولیس در این دیدارها پیروز شده‌اند و در ۴ بازی نیز به تساوی رسیده‌اند.

حسین عبدی از پرسپولیس با ۹ حضور و نادر دست‌نشان از نساجی با ۱۱ حضور بیشترین حضور در دیدارهای رودرو را از این دو تیم در اختیار دارند.

فرشاد پیوس و جمشید شاه‌محمدی از پرسپولیس و نادر دست‌نشان و رحمت‌الله محمودپور از نساجی هر کدام با دو گل بهترین گلزنان بازی‌های رودروی این دو تیم بوده‌اند.

بهترین برد پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر در سال ۱۳۶۶ و برای نساجی با همین نتیجه درسال ۱۳۷۰ بوده است.

علی پروین با ۹ بار و رحیم دست‌نشان با ۱۱ بار بیشترین حضور را در کسوت سرمربیان دو تیم در بازی متقابل بوده‌اند.

وحید قلیچ با ۶ بار و پیروز جغتاپور با ۵ بار بیشترین گلری را روبه‌روی هم داشته‌اند.

گل دقیقه ۵ محمد مایلی‌کهن در سال ۱۳۶۶ زودهنگام‌ترین گل برای پرسپولیس و گل دقیقه ۲۴ رحمت‌الله محمودپور در سال ۱۳۶۸ زودهنگام‌ترین گل برای نساجی بوده است.

دیرهنگام‌ترین گل پرسپولیس در سال ۱۳۶۸ توسط حسین عبدی در وقت اضافه و در سال ۱۳۷۳ توسط فریدون فضلی در دقیقه ۹۰ بوده است.

 نساجی مازندران با هدایت نادر دست‌نشان در آخرین دیدار خود در برابر پرسپولیس در یک بازی دوستانه در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۲ در استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر به مصاف این تیم رفت که در نهایت با تک‌گل اسماعیل غروی به پیروزی رسید.

در تیم وقت پرسپولیس، علی دایی هدایت این تیم را برعهده داشت که بازیکنانی چون نیلسون، مهرداد پولادی (میثم حسینی)، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسین ماهینی، مهرداد کفشگری، رضا حقیقی (میلاد کمندانی)، قاسم دهنوی، امید عالیشاه (حمیدرضا علی‌عسگر)، محمد عباس‌زاده (فرزاد حاتمی) و محمدرضا خلعتبری به پیکار با نساجی آمده بودند.

در هفته ششم از سری رقابت‌های لیگ برتر نساجی مازندران روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در استادیوم آزادی باید به مصاف پرسپولیس برود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس