کد خبر 891734
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
پوتین نمایه

رئیس جمهور روسیه در نامه‌ای به رهبر کره شمالی گفته است گسترش همکاری‌ و گفت‌وگو میان دو کشور می‌تواند به ثبات و امنیت بیشتر در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا بیانجامد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی نامه‌ای برای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره را تبریک گفت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «کِی.سی.اِن.اِی» خبرگزاری دولتی کره شمالی در مطلبی بخش‌هایی از نامه پوتین برای کیم را امروز (یکشنبه) منتشر کرده است.

پوتین در نامه‌اش خطاب به کیم گفته است «لطفا تبریکات خالصانه مرا در هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق کره پذیرا باشید، من با خوشحالی ذات دوستانه روابطی که میان روسیه و فدراسیون جمهوری خلق کره شمالی وجود دارد را ذکر می‌کنم».

بیشتر بخوانید:

آیا در کاخ سفید «گروه مقاومت» شکل گرفته است؟

«کِی.سی.اِن.اِی» همچین نوشت، پوتین در این نامه اطمینان داده است مسکو  و پیونگ یانگ می‌توانند با یکدیگر گفت‌وگوهای دوجانبه و همکاری سازنده در زمینه‌های مختلف را گسترش دهند. 

رئیس جمهور روسیه تاکید کرده است این همکاری مشترک منافع مردم دو کشور را تامین کرده و ثبات و امنیت را در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا افزایش می‌دهد. 

امروز (یکشنبه) مراسمی در کره شمالی برای بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور برگزار شد و «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین نیز پیام تبریکی برای این منظور به رهبر کره شمالی ارسال کرده است.

چین مهم‌ترین متحد کره شمالی طی سال‌هایی بوده که تنش‌های زیادی میان دو کره و تنش میان کره شمالی و آمریکا وجود داشته است. طی هفته اخیر مقرر شده است رهبر کره شمالی به روسیه سفر کرده و با پوتین دیدار کند. 

ماه ژوئن گذشته رهبر کره شمالی برای اولین با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار کردند تا تنش‌ها میان دو کشور و در شبه جزیره کره کاهش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس